AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 ÅÅÅ jeg er irritert. I sommer begynte jeg som pleiemedarbeider i kommune området der jeg bor, og jeg fikk vite at det ville bli masse jobb fremover, også noe som stemte, mange dager på jobb og lite hjemme. Jeg hat stilt opp ekstra, jeg har jobbet overtid, og jeg har sagt ja bare de har sett i min retning, noe som er vel og bra fordi de kontakter meg først slik at jeg får mulighet til ekstravakter og dager. Så lang så bra, så kommer vi til August måned, jeg jobber hver eneste dag, har kun til nå hatt 2 dager der jeg måtte bli hjemme pga oppkast og diare ellers har jeg med glede jobbet. Jeg bryr meg ikke om pengene og jobber fordi jeg har kost meg på jobb.Sjefen er strålende fornøyd og jeg har hatt flere møter hvor de ikke har et vondt ord å si om meg. Men i går var jeg på jobb og det jeg får vite er at hun har ansatt 2 helt nye som har fått faste helger og faste dager. Jeg spurte om de hadde jobbet i kommunen fra før men nei da de er helt nye. Så spør jeg om hvorfor ikke jeg har fått tilbud om dette da jeg også hadde hatt bruk for faste dager og helger. Svaret er" Vi trenger noen som kan jobbe som ringevikar" Jaja sikkert men fra å gå fra jobb hver dag så ser jeg ledige vakter er 1 i september, 2 i oktober og ingen i November og kun juleaften i desember, jeg kan jo jammen ikke jobbe da. Så da sitter jeg her på jobb i dag , har pause nå så da kan jeg skrive dette innlegget for å skirve av meg frustrasjonen. Og lure på om noen har noen gode tips Anonymkode: 7e7b9...1e5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #2 Skrevet 26. august 2020 Er du faglært? Er de nyansatte faglært? Det er helt vanlig å ikke gi faste stillinger til folk som mangler nødvendig kompetanse. Anonymkode: 680a7...fb5 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 Har de søkt på en utlyst stilling som ikke du har søkt på? Anonymkode: d341c...77d 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du faglært? Er de nyansatte faglært? Det er helt vanlig å ikke gi faste stillinger til folk som mangler nødvendig kompetanse. Anonymkode: 680a7...fb5 Jeg er faglært ja. Ser at jeg har skrevet pleiemedarbeider men siden jeg er anonym får jeg ikke fikset dette, men jeg har fagbrev som helsefagarbeider. Jo da hos oss er det flere som har fast stiling som ikke har faglært kompetanse men som har erfaring og det er god nok kompetanse Anonymkode: 7e7b9...1e5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #5 Skrevet 26. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har de søkt på en utlyst stilling som ikke du har søkt på? Anonymkode: d341c...77d Nei de hadde bare levert vanlig søknad Anonymkode: 7e7b9...1e5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #6 Skrevet 26. august 2020 Tipper de enten har utdanning eller relevant erfaring. Hvis ikke synes jeg du skal organisere deg og bruke fagforbundet neste gang. Evt finne noe annet å gjøre. Råttent av arbeidsplassen å kjøre over deg sånn. Ja de trenger ringevikarer, men da kan de finne noen andre Anonymkode: 8c4dc...37e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå