AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Har ei på 10 uker som sover veldig lite på dagtid. Aldri mer enn 10-15 minutter av gangen, og det er etter jeg har bysset henne i halvtime-tre kvarter. Hver gang jeg får lagt henne ned, så må jeg stå der et kvarter for å holde på slutten. For hun stønner, og gnir seg i hele ansiktet (sånn irritert) og da drar hun sutten ut. En sjelden gang sovner hun helt i krybben sin, men da våkner hun etter 10 minutter. Til vanlig må jeg ta henne opp igjen med en gang og gå, for så prøve å sette meg ned med henne på brystet. Men da begynner hun å gni seg rundt på brystet, og sutten faller ut - og vi må gå igjen. Sånn holder vi på hele dagen lang 😅 Jeg får liksom aldri spist ordentlig, gått på do eller "en pust i bakken". 😅 Og ja, jeg vet det er krevende med babyer og at man ikke får noe egen tid. Men hvordan får dere andre spist og gjort disse nødvendige tingene? Mine hender er så og si aldri ledig. Og hvor lenge sover deres på dagtid? Ble det bedre/verre? Anonymkode: 55546...0e5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #2 Skrevet 26. august 2020 Uff, sånn hadde vi det også rundt den tiden, var helt utslitt. Vår ville kun sove i bæresele også, alt annet var uaktuelt så mine pust i bakken var med baby oppå meg. Spiste over hodet hennes mens hun sov, gikk vel til og med på do med henne i selen. Vi måtte gå veldig inn for å innføre rutiner for dagene og jobbe for å få lagt henne i egen seng, men vi fant også ut at vi prøvde å legge henne lenge før hun egentlig var trøtt. Hun fikk mye bedre lurer når vi dyttet på våkentiden hennes. Det ble mye bedre etter ikke så mange uker men vi måtte jobbe for det. Anonymkode: 57403...9ed
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, sånn hadde vi det også rundt den tiden, var helt utslitt. Vår ville kun sove i bæresele også, alt annet var uaktuelt så mine pust i bakken var med baby oppå meg. Spiste over hodet hennes mens hun sov, gikk vel til og med på do med henne i selen. Vi måtte gå veldig inn for å innføre rutiner for dagene og jobbe for å få lagt henne i egen seng, men vi fant også ut at vi prøvde å legge henne lenge før hun egentlig var trøtt. Hun fikk mye bedre lurer når vi dyttet på våkentiden hennes. Det ble mye bedre etter ikke så mange uker men vi måtte jobbe for det. Anonymkode: 57403...9ed Så godt å høre at jeg ikke er alene om det. Hun nekter bæresele her, så er ganske så tungt og alltid bære på henne! På kvelden så sovner hun veldig greit, så natt og dag er bokstabligtalt som "natt og dag". Og når hun er våken, så er hun VELDIG våken. Så kjenner det kjøret her tar på. Teller ofte ned minutter før samboer kommer hjem fra jobb. Som vanligst får jeg spist to måltider i løpet av dagen. Men han er borte fra halv ti til halv åtte, så er ganske slitsomme dager her hjemme. Hvordan jobbet dere mot bedre søvn? Anonymkode: 55546...0e5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Så godt å høre at jeg ikke er alene om det. Hun nekter bæresele her, så er ganske så tungt og alltid bære på henne! På kvelden så sovner hun veldig greit, så natt og dag er bokstabligtalt som "natt og dag". Og når hun er våken, så er hun VELDIG våken. Så kjenner det kjøret her tar på. Teller ofte ned minutter før samboer kommer hjem fra jobb. Som vanligst får jeg spist to måltider i løpet av dagen. Men han er borte fra halv ti til halv åtte, så er ganske slitsomme dager her hjemme. Hvordan jobbet dere mot bedre søvn? Anonymkode: 55546...0e5 Så fint at nettene er gode, det hjelper masse. Vi hadde dårlige netter også, så vi gikk hardt inn for å innføre rutiner. Sto opp og la oss på samme tid hver dag, lurer på samme tidspunkt og når vi hadde fått rytmen inn gikk vi for en og en lur i egen seng til det var godkjent. Så avvente vi byssing etter det, måtte bare stå i det og trøste mens hun lå i sengen. Mye gråt første dag, så mindre dagen etter, så ingenting. I begynnelsen måtte vi inn og bysse opptil flere ganger sånn at vi fikk lengre lurer, etterhvert klarte hun å sove hele strekk på egenhånd. Det tok noen uker men vi har en helt annen hverdag nå selv om vi fortsatt sliter veldig med nettene. Anonymkode: 57403...9ed 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #5 Skrevet 26. august 2020 Som å lese om min egen unge på 7 uker🙈 heldigvis er nettene gode, ellers vet jeg ikke om jeg hadde overlevd. Vi må ut å trille fire ganger for dag slik at hun får sove. Våkner gjerne etter 20 min selv om jeg fortsatt triller. Får håpe det går seg til for oss begge etterhvert🙏🏻 Anonymkode: 3c1c5...1cd
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #6 Skrevet 26. august 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som å lese om min egen unge på 7 uker🙈 heldigvis er nettene gode, ellers vet jeg ikke om jeg hadde overlevd. Vi må ut å trille fire ganger for dag slik at hun får sove. Våkner gjerne etter 20 min selv om jeg fortsatt triller. Får håpe det går seg til for oss begge etterhvert🙏🏻 Anonymkode: 3c1c5...1cd Det er så slitsomt! Min vil ikke ligge å sove i vogna heller hun, der kikker hun bare 😅 Ja, krysser fingrene for det🤞 Anonymkode: 55546...0e5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #7 Skrevet 26. august 2020 Vi hadde også mye tullete dagsoving frem til 7-8 måneder 😶 Men min baby har alltid sovet godt på natta, så jeg tar på en måte heller det. Da er jeg i det minste uthvilt til å ta vare på henne om dagen 😛 Ingen gode råd, bare at det mest sannsynlig blir bedre av seg selv når de nærmer seg året. Tror det er veldig uvanlig å slite med dagsoving etter en viss alder, men kjenner mange som strever i den perioden du er nå. Anonymkode: f4863...0cf
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 Dagsovingen her har vært varierende fra hun ble født, nå er hun straks 8 måneder. Kan sove alt fra 20-30 min av gangen 3-8 ganger i løpet av dagen, eller 1-3 timer 2-3 ganger i løpet av gangen. For å få spist eller gjort andre nødvendig ting har jeg satt henne i vippestol eller lagt henne på gulvet for å leke. Hvis ikke så gjør jeg det som trengs når hun sover. Anonymkode: 7cb89...88d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå