Gå til innhold

Beste termometer for å måle feber?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er vel lurt å ha et termometer til å måle feber hjemme i disse dager. Vi kjøpte et slikt til å måle i panna for mange år siden men var ikke fornøyd, det var veldig unøyaktig.

hva anbefaler dere?

Anonymkode: b7b74...91c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rumpetermometer, eneste som viser korrekt. 

Anonymkode: 7c64a...e2a

Skrevet

Det må da finnes andre alternativ som er godt nok? Folk flest måler da ikke temp verken seg selv (eller tenåringene sine) i rumpa?

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må da finnes andre alternativ som er godt nok? Folk flest måler da ikke temp verken seg selv (eller tenåringene sine) i rumpa?

De fleste jeg kjenner til tar temperaturen rektalt, jo. Du får greie alternativer, men ikke noe som er nøyaktig nok. Tenåringer klarer å måle seg selv. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste jeg kjenner til tar temperaturen rektalt, jo. Du får greie alternativer, men ikke noe som er nøyaktig nok. Tenåringer klarer å måle seg selv. 

Har jeg aldri hørt om fra noen. Aldri tatt rektalt selv. Bruker å legge den under armen og legge til en halv grader. Er selvfølgelig ikke nøyaktig, men så kjenner man som oftest at man har feber og.

Skrevet
14 minutter siden, pia mater skrev:

Har jeg aldri hørt om fra noen. Aldri tatt rektalt selv. Bruker å legge den under armen og legge til en halv grader. Er selvfølgelig ikke nøyaktig, men så kjenner man som oftest at man har feber og.

Hvorfor har du behov for å måle da? Under armen gir så unøyaktig måling, at det egentlig er bortkastet. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du behov for å måle da? Under armen gir så unøyaktig måling, at det egentlig er bortkastet. 

Gir såpass nøyaktig at man vet om man bare har litt feber eller om man er høyfebril 🤷🏻‍♀️ Trenger jo ikke noe mer avansert for hjemmebruk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...