Gå til innhold

Når du oppdager at du ikke er blant de prioriterte vennene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort da? Dette høres sikkert tåpelig ut, vi er voksne mennesker begge to. Men i det siste har jeg følt meg både litt småsjalu og tilsidesatt. Jeg har en venninne, jeg har hatt i snart ti år. Hun har vært arbeidsløs og har hatt dårlig råd de siste årene. Vi treffes ikke så ofte da vi bor litt fra hverandre. Jeg har satt stor pris på vennskapet og vi har hatt mye gøy sammen. Jeg har foreslått ting vi kunne finne på i sommer, men blir alltid møtt med at hun ikke har råd. Derfor blir det vanskelig når jeg ser at hun kan finne på ting med andre, da har hun plutselig penger. Hun er også såpass heldig at en annen venninne har så god råd at hun kan være med henne på ferier osv , fordi den venninnen betaler alt, låner henne også penger til store regninger osv. Denne venninnen står veldig høyt i kurs, hun forgudes nesten. Jeg får hele tiden høre hvor fantastisk hun er, hvis jeg f.eks klager på noe med meg selv får jeg surt høre at den andre venninnen derimot elsker det jeg er misfornøyd med, og jeg bør tenke som henne osv. Jeg har gitt denne venninnen dyre julegaver uten å få gave tilbake, da jeg vet at hun ikke har råd. Og det har vært helt greit. Helt til denne personen som ikke har råd til noen ting, plutselig kjøper en bursdagsgave til 3500 kr til denne fantastiske venninnen. Hun har liksom råd når det passer seg. 

Dette har jeg godtatt, da jeg vet de er mye nærere/eldre venner enn oss. Men det toppet seg her for en stund siden. Det skulle feires bursdag og noe hyggelig som har skjedd i min venninnes liv. Hun forteller da svært begeistrer i telefonen om at hun skal ha fest hjemme hos seg selv, i tillegg skal hun også feire ute helgen etter.  Jeg ble ikke bedt til en eneste feiring. Hun spurte ikke om jeg ville komme innom å ta et glass vin engang. Og nå kjenner jeg meg bare skuffa og sur. Er jeg helt dust?

Anonymkode: 74211...a85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen bruker andre mennesker. Vennskap, kjærester, arbeidsgivere og familie er for slike folk noen de kan benytte seg av. Når slike personer ikke lengre har bruk for deg på samme måte, så er du ikke mye verdt. 

Anonymkode: 12d78...b09

• Liker 2
Skrevet

Vel, da kutter du bare ut den relasjonen

Skrevet

Huff så kjipt! Skikkelig dårlig gjort å ikke invitere deg. Skjønner ikke sånne mennesker, utrolig selvopptatt og kynisk. Blir best venn med den som gir mest/dyrest!? Dette har jeg aldri skjønt, venner har man jo for å ha det gøy sammen og ha noen å støtte seg til i tøffe perioder. Har dessverre samme opplevelse som deg, at jeg ikke blir prioritert/bedt når det er noe gøy som skjer, men at jeg er god å ha i kjipe perioder fordi jeg alltid stiller opp. Utrolig sårende er det! Mitt råd er å aldri gi finere gaver enn du får tilbake, senk forventningene, og vær en større egoist! 

Anonymkode: 3c5a3...bdf

Skrevet

Hvor gammel er hun? Skulle nesten tro vi hadde samme " venninne "  Beskrivelsen din stemmer på en prikk. 

Anonymkode: 93e07...0d8

Skrevet

Hun forteller deg i klartekst igjennom handlinger at hun ikke respekterer deg like mye. Kutt henne ut for din egen del.

Anonymkode: 15a4b...522

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...