AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Bruker dere munnbind der det er mye folk? På andre steder enn kollektivtrafikk. Feks. Jeg leverte barnet på fritidsaktivitet og korona regel nå er at alle foreldre må vente utenfor og se inn, og ta i mot barnet om barnet skal på do el og når barnet er ferdig og skal dusje. Altså foreldre må være i nærheten, men får ikke være inne sikkert for å beskytte trenere og barn mot evt korona og at trenerne ikke blir smittet og smitter videre på neste kurs osv. God tanke. Men i praksis så ble vi stående alt for mange foreldre på alt for liten plass. En hadde på seg munnbind og det så lurt ut. Jeg vurderer munnbind neste gang, men redd for å føle meg teit/overhysterisk om jeg da er den eneste. Helt idiotisk å føle det sånn. Hva ville dere gjort? Det beste hadde vært om alle hadde på seg munnbind. En meters regelen var umulig å overholde og vi pustet nok samme luft. Dette gjelder svømmekurs, barn fra 4-10år ish, ingen kjenner hverandre og vi er fra stort område (så går ikke å avtale samkjøring og færre voksne). Mitt barn er under skolealder og ikke svømmedyktige, ikke trygg på ukjent sted, så jeg må være i nærheten. Det går helt fint å stå utenfor og barnet var fornøyd, er bare det at vi blir så mange foreldre på liten plass. Vil tro vi var rundt 30 foreldre som stod å ventet på samme tid (flere kurs som kjøres parallelt). Anonymkode: 26327...d68 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #2 Skrevet 26. august 2020 Nei, jeg kommer ikke til å bruke munnbind før det blir pålagt. Anonymkode: bbf01...df1 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker dere munnbind der det er mye folk? På andre steder enn kollektivtrafikk. Feks. Jeg leverte barnet på fritidsaktivitet og korona regel nå er at alle foreldre må vente utenfor og se inn, og ta i mot barnet om barnet skal på do el og når barnet er ferdig og skal dusje. Altså foreldre må være i nærheten, men får ikke være inne sikkert for å beskytte trenere og barn mot evt korona og at trenerne ikke blir smittet og smitter videre på neste kurs osv. God tanke. Men i praksis så ble vi stående alt for mange foreldre på alt for liten plass. En hadde på seg munnbind og det så lurt ut. Jeg vurderer munnbind neste gang, men redd for å føle meg teit/overhysterisk om jeg da er den eneste. Helt idiotisk å føle det sånn. Hva ville dere gjort? Det beste hadde vært om alle hadde på seg munnbind. En meters regelen var umulig å overholde og vi pustet nok samme luft. Dette gjelder svømmekurs, barn fra 4-10år ish, ingen kjenner hverandre og vi er fra stort område (så går ikke å avtale samkjøring og færre voksne). Mitt barn er under skolealder og ikke svømmedyktige, ikke trygg på ukjent sted, så jeg må være i nærheten. Det går helt fint å stå utenfor og barnet var fornøyd, er bare det at vi blir så mange foreldre på liten plass. Vil tro vi var rundt 30 foreldre som stod å ventet på samme tid (flere kurs som kjøres parallelt). Anonymkode: 26327...d68 Sitte i basseng med 40 grader i lufta og vanvittig fukt med stengte luftveier var lurt 😄 😄 😄 Selvfølgelig er det ikke rimelig å kreve at folk har på seg munnbind i bassenget og besvimer! Anonymkode: 1a20d...9d6 1
Konungr Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg kommer ikke til å bruke munnbind før det blir pålagt. Anonymkode: bbf01...df1 Derfor bør det bli pålagt. På grunn av folk som deg.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #5 Skrevet 26. august 2020 Akkurat nå, Konungr skrev: Derfor bør det bli pålagt. På grunn av folk som deg. Hvis folk bruker munnbind i svømmebasseng, der det er 40 grader i lufta og nesten umulig å puste UTEN munnbind, vil det bli flere innleggelser grunnet munnbindbruk. Og slutt å bruke "folk som deg"-hersketeknikk. Denne anonyme gjør ingenting ulovlig eller imot myndighetenes anbefalinger. Anonymkode: 1a20d...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #6 Skrevet 26. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sitte i basseng med 40 grader i lufta og vanvittig fukt med stengte luftveier var lurt 😄 😄 😄 Selvfølgelig er det ikke rimelig å kreve at folk har på seg munnbind i bassenget og besvimer! Anonymkode: 1a20d...9d6 Hæ? Leste du hva jeg skrev...? Barna er på svømmekurs i bassenget. Det er ikke 40 grader der. Vi foreldre venter utenfor på gangen. Vi foreldre er ikke i bassenget og vi er ikke inne ved bassenget, luften er ganske normal og ikke spesielt varm eller fuktig. Jeg vurderer om jeg som forelder (og de andre foreldrene) burde hatt på munnbind. Anonymkode: 26327...d68 1
Konungr Skrevet 26. august 2020 #7 Skrevet 26. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hæ? Leste du hva jeg skrev...? Barna er på svømmekurs i bassenget. Det er ikke 40 grader der. Vi foreldre venter utenfor på gangen. Vi foreldre er ikke i bassenget og vi er ikke inne ved bassenget, luften er ganske normal og ikke spesielt varm eller fuktig. Jeg vurderer om jeg som forelder (og de andre foreldrene) burde hatt på munnbind. Anonymkode: 26327...d68 Selvfølgelig burde dere det.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #8 Skrevet 26. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis folk bruker munnbind i svømmebasseng, der det er 40 grader i lufta og nesten umulig å puste UTEN munnbind, vil det bli flere innleggelser grunnet munnbindbruk. Og slutt å bruke "folk som deg"-hersketeknikk. Denne anonyme gjør ingenting ulovlig eller imot myndighetenes anbefalinger. Anonymkode: 1a20d...9d6 Det er ikke snakk om munnbind i svømmebasseng!!!! Anonymkode: 26327...d68
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #9 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Leste du hva jeg skrev...? Barna er på svømmekurs i bassenget. Det er ikke 40 grader der. Vi foreldre venter utenfor på gangen. Vi foreldre er ikke i bassenget og vi er ikke inne ved bassenget, luften er ganske normal og ikke spesielt varm eller fuktig. Jeg vurderer om jeg som forelder (og de andre foreldrene) burde hatt på munnbind. Anonymkode: 26327...d68 Det er bare å ta på seg munnbind, er ingen forbud mot det? Anonymkode: 1a20d...9d6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #10 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å ta på seg munnbind, er ingen forbud mot det? Anonymkode: 1a20d...9d6 Ok jeg stiller spm på en ny måte: bruker dere munnbind i slike situasjoner? Burde det bli påbudt? Anonymkode: 26327...d68
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #11 Skrevet 26. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke snakk om munnbind i svømmebasseng!!!! Anonymkode: 26327...d68 Det stod ingen spesifikasjon om hvor foreldre skulle stå, i hovedinnlegget. Da er det unødvendig å bruke fire utropstegn for å presisere dette. Anonymkode: 1a20d...9d6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #12 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok jeg stiller spm på en ny måte: bruker dere munnbind i slike situasjoner? Burde det bli påbudt? Anonymkode: 26327...d68 Nei, jeg bruker ikke det. Og nei, jeg synes ikke det blir forbudt. Anonymkode: 1a20d...9d6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #13 Skrevet 26. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stod ingen spesifikasjon om hvor foreldre skulle stå, i hovedinnlegget. Da er det unødvendig å bruke fire utropstegn for å presisere dette. Anonymkode: 1a20d...9d6 Les en gang til. Anonymkode: 26327...d68
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #14 Skrevet 26. august 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stod ingen spesifikasjon om hvor foreldre skulle stå, i hovedinnlegget. Da er det unødvendig å bruke fire utropstegn for å presisere dette. Anonymkode: 1a20d...9d6 Det var tydelig at foreldrene ikke var inne i bassengrommet. Jeg ville brukt munnbind i en sånn situasjon. Er det (for) mange mennesker på liten plass så får man bidra med det man kan bidra med, og munnbind er for meg et lite offer. Har funnet ut at papir er mer behagelig å puste gjennom enn stoff. Anonymkode: aef3f...e06 2
Konungr Skrevet 26. august 2020 #15 Skrevet 26. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var tydelig at foreldrene ikke var inne i bassengrommet. Jeg ville brukt munnbind i en sånn situasjon. Er det (for) mange mennesker på liten plass så får man bidra med det man kan bidra med, og munnbind er for meg et lite offer. Har funnet ut at papir er mer behagelig å puste gjennom enn stoff. Anonymkode: aef3f...e06 Bra at noen tør å bidra uten å bry seg om de uvitende som ser rart på oss.
Anbefalte innlegg