AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Noen som har erfaring med å ta fag på voksenopplæring mens man er gravid? Virker som det er strenge regler ift oppmøte, så lurer på hvordan det blir når man plutselig har enda et barn midt i semesteret, og må møte opp på skole uten "perm." Vurderer evt å bare ta opp noe fag som privatist på egenhånd, siden jeg blir så usikker på hvordan formen blir å være etter fødsel. Er det noen fag som kan være greiere å ta selv? Anonymkode: 70eb8...fb3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #2 Skrevet 26. august 2020 Jeg har yrkesfag fra før så jeg tok norsk, matte 2p-y, naturfag og historie i høst/vår. Tok alt som privatist, null problem. 6 i alt unntatt matte, der ble det «bare» 4, men godt fornøyd med det. Alt var greit å ta som privatist så lenge man er disiplinert. Anonymkode: 654aa...e38
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 På voksenopplæring er det ikke oppmøte plikt, men det er veldig lurt å møte så mye du klarer for å henge med i undervisningen. Anonymkode: c1f25...70e 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har yrkesfag fra før så jeg tok norsk, matte 2p-y, naturfag og historie i høst/vår. Tok alt som privatist, null problem. 6 i alt unntatt matte, der ble det «bare» 4, men godt fornøyd med det. Alt var greit å ta som privatist så lenge man er disiplinert. Anonymkode: 654aa...e38 Godt gjort! 👏 Det var ikke mye fag å ta innover seg på egenhånd, regner med du måtte være ganske disiplinert? 11 timer siden, AnonymBruker skrev: På voksenopplæring er det ikke oppmøte plikt, men det er veldig lurt å møte så mye du klarer for å henge med i undervisningen. Anonymkode: c1f25...70e Fikk vite her at du måtte møte opp så de kunne sette standpunktkarakter, og at det var obligatorisk oppmøte Anonymkode: 70eb8...fb3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Det er ikke obligatorisk oppmøte på voksenopplæring. Men i praksis er det slik at dersom du er borte for mye, så har de ikke grunnlag for å gi deg karakter. Og ofte følger de vanlige vgs-elever, dvs. er du borte mer enn 10 prosent er det fort at de mener at de ikke har nok til å sette karakter. Så det er ikke formelt oppmøtekrav, men det er likevel et indirekte oppmøtekrav. Anonymkode: 88fd8...075 1
bekymra Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 Jeg gjorde akkurat dette forrige skoleår faktisk, hadde termin i februar. Jeg snakket med lærerne og spesielt han ene var veldig opptatt av at dette skulle gå greit, han ville hjelpe meg gjennom det uansett hvor mye fravær jeg måtte ha. Ungen kom 4 uker for tidlig, fødsel og alt gikk kjempefint og jeg var på skolen igjen uka etterpå. Var veldig heldig der. Baby var flaskebarn de to første ukene og ble dermed vant til å ta flaske, pappan var hjemme med henne de timene jeg var på skolen. Jeg var på skolen to kvelder i uka, hadde norsk og naturfag. En dag skjedde det at jeg måtte dra hjem tidligere. Det var forskjellige omstendigheter som studiedager og lærern var syk, vinterferie. Vipps, så kom korona, hjemmetentamen, hjemmeprøver, hjemmeskole. Hadde utrolig flaks der. Var ikke på skolen igjen etter skolene åpnet igjen heller. Eksamen ble avlyst. Vet jo ikke hvordan det hadde vært å ha baby+skole om skolen hadde vært åpen. Men jeg hadde nok klart det og..:)
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #7 Skrevet 28. august 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Godt gjort! 👏 Det var ikke mye fag å ta innover seg på egenhånd, regner med du måtte være ganske disiplinert? Fikk vite her at du måtte møte opp så de kunne sette standpunktkarakter, og at det var obligatorisk oppmøte Anonymkode: 70eb8...fb3 Ja selvfølgelig måtte jeg være disiplinert. Jeg jobbet minimum 30 timer pr uke til faste tider jeg ikke vek fra uten å ha «jobbet det inn» på forhånd. Jeg tok naturfag og historie i høst-terminen og matte og norsk på vår-terminen. Husk at norsk har 3 eksamener; en skriftlig hovedmål, en skriftlig sidemål og en muntlig. Ikke glem fordypningsemne i norsk. Matte kan du ike lese deg til, der må du fysisk gjøre oppgaver i tillegg. Anonymkode: 654aa...e38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå