AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Jeg har lest at noen kan merke en slags kort smerte når egget fester seg, og litt etter dette. Det kan hende jeg innbiller meg det, ønsketekning, men i går (og litt i dag) kjente jeg en smerte nederst i magen. Hadde eggløsning for noen dager siden, og hatt sex både i helga og på tirsdag morgen. Erfaringer? Anonymkode: 403e5...d77
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #2 Skrevet 26. august 2020 Hei! Jeg er i samme situasjon som deg, el rett før eller i helgen. Føler lette kramper i livmor og på siden av magen. Tror det er litt tidlig at egget fester seg, men man kan ha symptomer likevel. Lykke til! Anonymkode: e6826...f20
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 Lykke til til deg også. Kramper ja, tror nok kanskje det er mer sannsynlig at du er gravid enn meg da i så fall. Har ikke hatt noe i nærheten av kramper. Anonymkode: 403e5...d77
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 Jeg har aldri hørt en overbevisende fysisk forklaring om at det er mulig å kjenne at egget fester seg. Men det er lett å overtolke alle mulige slags smerter når man prøver, og om det viser seg at man var gravid, tenker man at ja da var det sikkert egget som festa seg jeg kjente. (Litt som med at alle slags småblødninger, som forøvrig er helt vanlige i begynnelsen av en graviditet, blir tolket som "festeblødning".) Anonymkode: 0ddb6...243 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #5 Skrevet 26. august 2020 Takk! Det skal ta ca 6-10 dager fra befruktning til egget fester seg, så det er tidlig for oss begge. Veldig mange merker absolutt ingeting av symptomer heller Anonymkode: e6826...f20
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #6 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri hørt en overbevisende fysisk forklaring om at det er mulig å kjenne at egget fester seg. Men det er lett å overtolke alle mulige slags smerter når man prøver, og om det viser seg at man var gravid, tenker man at ja da var det sikkert egget som festa seg jeg kjente. (Litt som med at alle slags småblødninger, som forøvrig er helt vanlige i begynnelsen av en graviditet, blir tolket som "festeblødning".) Anonymkode: 0ddb6...243 Ja, er nok mest sannsynlig at jeg overtolker, ønsketenker. Har følt en annerledes litt vond følelse nederst i magen siden i går, som jeg ikke har ellers. Men kan godt hende det ikke har noe med graviditet å gjøre dessverre. Anonymkode: 403e5...d77
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #7 Skrevet 26. august 2020 Bli gjerne med oss i prøverforumet. Masse snakk om eggløsning, syklus, graviditetstester og annet der! Anonymkode: e6826...f20 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #8 Skrevet 26. august 2020 Ja det smalt i eggstokken da det skjedde. Visste øyeblikket jeg var gravid🤩 Anonymkode: 0702a...b4f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #9 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det smalt i eggstokken da det skjedde. Visste øyeblikket jeg var gravid🤩 Anonymkode: 0702a...b4f Wow, interessant. Klarer du å beskrive hvordan det føltes? Anonymkode: 403e5...d77
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #10 Skrevet 26. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri hørt en overbevisende fysisk forklaring om at det er mulig å kjenne at egget fester seg. Men det er lett å overtolke alle mulige slags smerter når man prøver, og om det viser seg at man var gravid, tenker man at ja da var det sikkert egget som festa seg jeg kjente. (Litt som med at alle slags småblødninger, som forøvrig er helt vanlige i begynnelsen av en graviditet, blir tolket som "festeblødning".) Anonymkode: 0ddb6...243 Festeblødning er en reell ting, festesmerter er ikke det. Anonymkode: 1a814...311 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #11 Skrevet 26. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det smalt i eggstokken da det skjedde. Visste øyeblikket jeg var gravid🤩 Anonymkode: 0702a...b4f Jeg kjente det også, bare visste det. Men det var ikke noe tydelig fysisk fornemmelse eller noe, klarer ikke å forklare det. Har skjønt at det ikke er helt vanlig Anonymkode: 0a3fb...0e9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #12 Skrevet 26. august 2020 Hos meg kjente jeg det stakk og kastet faktisk opp en gang samtidig. Skjedde alle tre gangene jeg har vært gravid Anonymkode: 1e8f2...a30
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #13 Skrevet 26. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det smalt i eggstokken da det skjedde. Visste øyeblikket jeg var gravid🤩 Anonymkode: 0702a...b4f Egget fester seg ikke i eggstokken, så dette er helt urealistisk. Anonymkode: 1a814...311 14
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #14 Skrevet 26. august 2020 Kjente ingenting jeg 😂 likevel vært gjennom to graviditeter! Anonymkode: a58a0...1d1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #15 Skrevet 26. august 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjente ingenting jeg 😂 likevel vært gjennom to graviditeter! Anonymkode: a58a0...1d1 Og det er du som er normal, trøst deg med det👍🏻 Anonymkode: cc8a8...e13 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #16 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og det er du som er normal, trøst deg med det👍🏻 Anonymkode: cc8a8...e13 Ja ikkesant, var litt derfor jeg skrev det siden det virket som at de som prøver mister håpet fordi de ikke merker noe 😆 Anonymkode: a58a0...1d1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #17 Skrevet 26. august 2020 Fikk en vedvarende murring i begge svangerskap ca en uke etter eggløsning, hadde også festeblødning med første. Visste at jeg var gravid selv om test var negativ, måtte vente til jeg skulle hatt mens før den ble positiv med første. Andre ventet jeg enda flere dager, men den hadde nok vært positiv tidligere siden det var 2 inni der. Anonymkode: 3b8fa...4a6 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #18 Skrevet 26. august 2020 Vi er ganske mange som har kjent "noe", jeg har attpåtil gjort det alle tre gangene, men det er alltid mange som skal fortelle oss at vi slettes ikke kan ha kjent noe. Min jordmor mener at noen antakelig kan merke noen helt første tegn på graviditet ganske tidlig, uten at man nødvendigvis kan forklare nøyaktig hva det er man kjenner. Anonymkode: 35c39...77a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #19 Skrevet 26. august 2020 Om du hadde hatt nerver inne i livmora som hadde reagert på at det mikroskopiske egget festet seg ville du dødd av smerte når morkaka vokste seg stor der inne. Du er klar over at morkaka er fast inne i livmora og først løsner og etterlater er svært sår i livmorslimhinna etter at babyen er ute under fødselen? Anonymkode: 4c28c...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #20 Skrevet 26. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er ganske mange som har kjent "noe", jeg har attpåtil gjort det alle tre gangene, men det er alltid mange som skal fortelle oss at vi slettes ikke kan ha kjent noe. Min jordmor mener at noen antakelig kan merke noen helt første tegn på graviditet ganske tidlig, uten at man nødvendigvis kan forklare nøyaktig hva det er man kjenner. Anonymkode: 35c39...77a Jordmødre er opplært i å støtte oppunder gravide. Selv om de vet at det ikke er fysisk mulig, sier de ikke imot en gravid som påstår hun har kjent noe. Anonymkode: 1a814...311
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå