Gå til innhold

Smittespredningen avtar i mange land

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler jeg bare leser det motsatte jeg..

Anonymkode: cdc2f...958

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler jeg bare leser det motsatte jeg..

Man må slutte å se på overskriftene til NRK, VG og Dagbladet osv. De vil ha lesere og seere. Skremsler gir flere seere og lesere.

Det er en direkte sammenheng mellom antall innlagte og antall smittede ifølge FHI. Man kan derfor se på innlagt-tallet for å se hvor stor smitten i samfunnet er. Det var på 120 når bhg. åpnet i begynnelsen av april og er nå 17.

Det er nå under 15% så høy smitte i samfunnet som det var i april. Eller bare en syvendedel så mye smitte nå...

Det er ingen grunn til å tro på dem som sier at smitten øker veldig.

Anonymkode: 836d5...1d3

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må slutte å se på overskriftene til NRK, VG og Dagbladet osv. De vil ha lesere og seere. Skremsler gir flere seere og lesere.

Det er en direkte sammenheng mellom antall innlagte og antall smittede ifølge FHI. Man kan derfor se på innlagt-tallet for å se hvor stor smitten i samfunnet er. Det var på 120 når bhg. åpnet i begynnelsen av april og er nå 17.

Det er nå under 15% så høy smitte i samfunnet som det var i april. Eller bare en syvendedel så mye smitte nå...

Det er ingen grunn til å tro på dem som sier at smitten øker veldig.

Anonymkode: 836d5...1d3

Men gjelder ikke bare Norge 

Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Endelig gode nyheter fra WHO

https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/who-smittespredningen-avtar-i-mange-land/3424010418.html

Tall fra Verdens helseorganisasjon (WHO) antyder at spredningen av koronaviruset avtar i store deler av verden. :) 

Anonymkode: 0590e...2d6

Viruset må ha mutert, det er den eneste rasjonelle forklaringen på utviklingen i verden. Enten har det blitt mer smittsomt (hvilket virker usannsynlig), ellers så har det blitt mindre smittsomt (trolig). Det kan i utgangspunktet ha blitt både mindre smittsomt og mindre letalt.

Synes det ser ut til at pandemien "blåser over" akkurat nå. Når det er sagt så blir vinteren på den nordlige halvkule syretesten for hvilken vei viruset tar. I påvente av at vi finner ut mer om nettopp dette bør man opprettholde smittevernreglene med munnbind og distanse.

Endret av Den Sagnsomsuste
Skrevet

Er Corona reelt da? Begynner lure. Er så merkelig alt sammen. Noe stemmer ikke

Anonymkode: e18a4...79b

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du seriøst at man hadde fått med seg Boris Johnson, Donald Trump, Angela Merkel, Kina og Bolsonaro på en slik løgn (for alle disse er jo som erteris fra før av)? Og la oss ikke glemme alle som har blitt diagnostisert samt alle verdens forskere... 

Dersom du tror dette er hoax trenger du profesjonell hjelp snarest.

• Liker 6
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok reellt. Men noe rart er det jo. Måten verden har reagert på dette er jo hinsides?!

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Viruset må ha mutert, det er den eneste rasjonelle forklaringen på utviklingen i verden. Enten har det blitt mer smittsomt (hvilket virker usannsynlig), ellers så har det blitt mindre smittsomt (trolig). Det kan i utgangspunktet ha blitt både mindre smittsomt og mindre letalt.

Synes det ser ut til at pandemien "blåser over" akkurat nå. Når det er sagt så blir vinteren på den nordlige halvkule syretesten for hvilken vei viruset tar. I påvente av at vi finner ut mer om nettopp dette bør man opprettholde smittevernreglene med munnbind og distanse.

Tenk om du har rett i at det blåser over💛

Skrevet

Rart at 5g kom samtidig? Jeg bare spør

Anonymkode: 63ad6...f5a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rart at 5g kom samtidig? Jeg bare spør

Anonymkode: 63ad6...f5a

Hva har 5g med saken å gjøre?

• Liker 2
Skrevet

Ingen som har fått med seg at smitten stiger i praktisk talt hele Europa, og at nesten alle store europeiske land er røde igjen? FHI's kart fom. 29. august:

2020.08.26_kart-innreisekarantene_nor.pn

Anonymkode: b7334...794

Skrevet (endret)
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som har fått med seg at smitten stiger i praktisk talt hele Europa, og at nesten alle store europeiske land er røde igjen? FHI's kart fom. 29. august:

2020.08.26_kart-innreisekarantene_nor.pn

Anonymkode: b7334...794

Joda, men smitten faller i Afrika og Asia. Dessuten har dødeligheten falt i hele verden. Mye positivt med andre ord, men smittevernet må likevel tas svært alvorlig! Vi vet ikke om det er mindre farlig nå eller om det kun har å gjøre med aldersgruppene av nysmittede. En delforklaring er jo at det i hovedsak er de under 40 år som nå står for brorparten av nye smittetilfeller. Likevel er det underlig at de ikke smitter videre til eldre og svake samfunnsgrupper. Det KAN se ut som om tilfellene er mindre alvorlige nå enn de var i mars.

Skrevet

Jeg har lurt på hva som er greia helt siden de polstret igjen dører i Kina. Noe skurrer noe voldsomt. Samtidig tror jeg ikke på konspirasjonsteoriene rundt om, så jeg vet virkelig ikke. MEN det er uansett på tide å si at nok er nok nå. Nå må verden gå tilbake til normalen. 

Anonymkode: 79c6f...eb5

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lurt på hva som er greia helt siden de polstret igjen dører i Kina. Noe skurrer noe voldsomt. Samtidig tror jeg ikke på konspirasjonsteoriene rundt om, så jeg vet virkelig ikke. MEN det er uansett på tide å si at nok er nok nå. Nå må verden gå tilbake til normalen. 

Anonymkode: 79c6f...eb5

Ja veldig merkelig reaksjon, hvettfall når man ser at common sense smittervern fungerer godt nok og at det ikke virker å være såååå farlig som man trodde/fikk inntrykk av først.

lurer veldig på hva som er greia

• Liker 1
  • Opprett ny...