Gå til innhold

Pendelsvingninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette temaet er muligens litt utenfor trådens tema, men likevel ikke. 

Jeg tror på pendelsvingninger. Lave jeans blir jeans med høyt liv. Slim fit blir oversized. Slike ting. Helt glatt nedentil går over til stripe og litt dusk, som nå betraktes som småfrekt.

Lenge har vi sett store bh'er med padding. Men på en sjelden tur i Oslo så jeg tre unge kvinner uten bh. Det duvet og vugget løst og fritt under overdelene, og en av dem hadde de tydeligste brystvortene jeg har sett på evigheter.

Er dette et trendskifte? Svinger pendelen? Vil det neste være kjønnshår og løse bryster? Er det naturlige og frie det som kommer? Muligens også uten silikon, og som en reaksjon på flere år med realitybabes og glam-bloggere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler om koronakrisa og hjemmekontor. Folk gikk uten BH, opplevde at ryggproblemene forsvant, og nå gidder de ikke ta den på seg igjen! 

Anonymkode: a5ffd...39e

Skrevet

Hvorfor skal kvinner skjule sine brystvorter når menn ikke må det? Jeg er genuint nysgjerrig

Anonymkode: 8c4b5...066

• Liker 2
Skrevet

Det interessante med dette er jo ikke hva den enkelte av oss synes selv, eller kunne tenke oss for vår egen del. Det interessante - synes jeg i hvert fall - er om dette faktisk er en trend som brer seg.

Vi vet fra historien at det man i én epoke synes var helt håpløst kan bli omfavnet i den neste epoken. Bare se på slengbuksene. Hot mote på syttitallet, latterliggjort på åttitallet (der buksene var trange rundt ankelen og løse oppover), før de siste tiårene har gitt oss jeans så lave at man så at kjønnshårene var fjernet, slengbukser igjen, og til slutt bukser så høye på livet at magen kunne stappes nedi.

Nå skrives det mye om den bh-løse trenden i utlandet. Riktig nok relatert til hjemmelivet under korona, men vi har også hatt en litt kuriøs "free the nipple"-periode. Så vet vi også, at trender skapes ved at noen begynner, blir toneangivende, det kommer bilder av dem, deretter klesreklamer...og så har vi det gående.

Jeg har aldri før sett noen gå veldig synlig bh-løse i byen, ikke på mange år. På en tilfeldig tur i Oslo så jeg tre kvinner samme dag. Det kan ha vært et engangstilfelle, men det kan også være noe som brer seg.

Naturlig. Som å ha hår mellom bena. Som å bli veggis, Som å like økologisk og biologisk dyrket mat. Som å gjøre som man selv vil. Free, independent women. 

Blir spennende å se.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal kvinner skjule sine brystvorter når menn ikke må det? Jeg er genuint nysgjerrig

Så bra at ikke kvinner gjør det, har vi sett på dem daglig lenge nok har det ikke vært like spennende lengre tror jeg. Det er ikke nok derfor jeg synes kvinner er mere sexy i bh enn uten🤐

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...