Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som alle har en eller annen irriterende kollega på jobben. Noen er så "heldige" at de til og med har flere😂😂

Fortell om dine verste kollegaer, please. Har du en eller flere av disse:

 

1) Dramaqueen- Synes alle burde se opp til ham eller henne. Kan bli sint dersom hun ikke får viljen sin og kan finne på å be om helt urimelige ting.

  Hun har muligens jobbet lenge i bedriften, og synes av den grunn at hun burde egentlig kunne bestemme over resten av de ansatte, til

tross for at hun ikke jobber som sjef. 

2) Den tekniske imkompetente kollegaen. Han/hun kan være godt voksen, skjønt vedkommende kan være ganske ung også.

Vedkommende kan ha jobbet lenge i bedriften, sannsynligvis fordi vedkommende var kompis med sjefen fra gamle dager-

ikke fordi vedkommende nødvendigvis er så flink i jobben sin-eller vedkommende kan ha fått jobben som veldig ung, fordi

mamma eller pappa sitter i styret og vedkommende har egentlig ikke så lang arbeidserfaring eller kompetanse, men har likevel

en sterk mening om hvordan ting skal være.

Vedkommende klarer ikke å huske hvordan arbeidsoppgaver må gjøres.

Forventer hele tiden å få hjelp fra de mer teknisk flinke kollegaene, til tross for at det sliter på dem å konstant måtte hjelpe ham/henne-

til det punktet at vedkommende omtrent begynner å himle med øynene når de ser vedkommende komme.

3) Den late. Litt som i type 2, men vedkommende synes ikke det er så farlig om man kommer 10 min forsent til et møte.

Det irriterer resten, fordi man har satt av 30 min til møtet i en hektisk arbeidsdag. 

Legg til at vedkommende er glad i å prate om surr som ikke har noe med jobben å gjøre, i et møte som er satt av til å prate om jobben.

Vedkommende er som regel veldig glad, og går bekymringsløs gjennom korridorene og tar seg god tid vet kaffeautomaten. Det er jo ikke så rart, for han/hun bryr seg ikke så mye om tidfrister og sånne ting.Det tar jo andre seg av.

"Det ordnar seg, det gjør det alltid."😂😂

 

Har du noen av typene beskrevet over på jobben din?

Hvordan takler du det?

 

 

 

Anonymkode: 30082...bd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4) Den som ikke kan skrive ordentlig, som feilstaver blant annet "kolleger" og "inkompetent", som bruker samme ord ekstremt mange ganger i en tekst (for eksempel "vedkommende"), som ikke tegnsetter rett (dropper punktum og komma flere steder osv), som bruker linjeskift midt i setninger, og som blander bokmål og nynorsk.

Anonymkode: 1ff68...b37

  • Liker 2
Skrevet

Har en bedreviter på min arbeidsplass. Hun har jobbet der lenge, og har ikke master eller "kvalifisert" utdanning som de andre. Hun er dyktig i jobben og har mye erfaring. Men, hun har tilsynelatende et enormt behov for å kompensere for manglende kvalifikasjoner på papiret😅. Hun vet ALT og vet det best, uansett. Det skal diskuteres og kveruleres rundt absoutt alt, selv opplagte småting, og hun gir seg ikke før hun har fått alle med på sin "sannhet". Det er rimelig slitsomt i lengden!

Anonymkode: 246b1...652

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...