Gå til innhold

Har dere tips og råd for å snu tankegangen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått ned 5kg den tiden jeg har brukt på slanking nå siste ukene. For et par dager siden gikk jeg på en smell eller noe. Jeg klarte ikke fortsette. Være like målbevisst og bestemt. Ble halvhjerta innsats i går og dagen før. Men jeg vil være flink, holde meg til rett mat og mengde. Har 12 - 17 kg igjen å gå ned.

Hva gjør dere for å komme tilbake på rett spor? Jeg trenger litt mental støtte kjenner jeg.

Anonymkode: 78e57...2e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke se på det som en vektnedgang men som en endring av hvordan du lever, små steg om gangen - endre vaner tar tid, de første 28 dagene er de vanskeligste. Etter dette går det litt lettere, og en smell i ny og ne er helt innafor! Dette klarer du :)

• Liker 2
Skrevet

Det er et maraton, ikke en sprint. Ingen er perfekte og det viktigste er at du kommer deg tilbake til de gode vanene dine. Dump i motivasjonen kommer til å skje flere ganger, det er hvor raskt du kommer tilbake som betyr noe.

Og søk opp Beatrice Caruso på YouTube. Hun skal ned 50 kg og er veldig ærlige om oppturer og nedturer.

Anonymkode: bd1b0...842

• Liker 4
Skrevet

Jeg har tips og råd for å snu tankegangen. Men det er temmelig vanskelig å snu tankegangen. For meg tok det 20+ år!

Hør her. Du skal ikke "tilbake på rett spor". Du var på feil spor. Du må velge et annet spor. 

Du er allerede flink og målbevisst. Din innsats er ikke halvhjerta. Du kan bare ikke følge et opplegg som før eller senere får deg til å gå på en smell. 

Når du skal ned i vekt, må du spise mindre. Det kommer du ikke utenom. Men du skal verken spise mye mindre, eller "rett" mat. Du skal derimot spise mindre, lenge. Og det kan du ikke hvis du skal basere deg på for lite eller rar mat, eller kjedelig og beinhard trening, eller hva det nå er du gjør som ikke fungerer. 

Hvorfor tror du så mange sliter med vekta, selv om det aldri har vært flere dietter og slanketips?

Hvordan ser du deg selv spise og trene om fem, ti, femten år, på en måte som passer for deg, din personlighet, din hverdag? Lag et slikt opplegg, nå. Da vil du lykkes, fordi du kommer til å fortsette med det, helt uanstrengt.

Anonymkode: 8b6f3...cc0

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Du ØVER på å gjøre det riktig, du prøver ikke. Det vil si at når noe feiler, så reiser du deg opp og øver videre.

Gjest Fallabella
Skrevet

Sånn er endring. To skritt frem og et tilbake. Evnen til å mobilisere på nytt er det som øves opp.

Skrevet

Ingen klarer å være 100% flink hele tida, men det er helt ok. Det er ikke sånn at alt er bortkastet selv om du har hatt noen dager med annerledes spising. Trekk pusten, tenk "Ja, ja, det skjedde", og fortsett med de gode vanene dine. Lag delmål for deg selv. I stedet for å tenke "Jeg skal ned 15 kilo" kan det være lurt å tenke "Jeg tar sikte på å gå ned 2 kilo i september". Så setter du deg et nytt delmål etter september. 

Anonymkode: 6b549...d8e

Skrevet

Har holdt på noen måneder nå og ser at 1-2 dager omtrent når jeg skal ha mensen så klarer jeg det ikke. Derfor har jeg bestemt meg for at disse 1-2 dagene har jeg "lov" til å droppe slanking.Ellers kommer jeg virkelig til å gå på en smell.

Anonymkode: 46c7d...2b7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...