Prelunia Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Pappaen har permisjon.. Men nå er baby syk og vil kun ammes.. Man kan vel ikke bli hjemme når den andre har permisjon? Et alternativ er å dra på jobb og gjøre alle arbeidsoppgavene den dagen som de måtte ha satt til noen andre. Det tar cirka 4-5 timer. Da går det ikke ut over noen at jeg er borte, og sjefene må ikke ordne noe.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 Hvorfor ammer du framdeles? Gå på jobb, du har et ansvar der. Amming kunne du avvendt for lenge siden, så slipper du slike situasjoner. Anonymkode: e1508...4bf 2
Sinsiew Skrevet 26. august 2020 #5 Skrevet 26. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ammer du framdeles? Gå på jobb, du har et ansvar der. Amming kunne du avvendt for lenge siden, så slipper du slike situasjoner. Anonymkode: e1508...4bf 🙄 26
Gjest Kerrs Pink Skrevet 26. august 2020 #6 Skrevet 26. august 2020 Du kan bli hjemme og amme barnet ditt, eller du kan gå på jobb. Hva er best for barnet, og hva har du muligheter til? Hvor gammelt barnet er spiller selvsagt inn, med tanke på ammingen. Jeg hadde nok blitt hjemme, men det kommer heeelt an på hvor sykt barnet er og hva det feiler..
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #7 Skrevet 26. august 2020 3 minutter siden, Sinsiew skrev: 🙄 Alle mødre som ammer burde selvfølgelig få være hjemme når ungen er syk 🙄 Det er en grunn til at navlestrengen blir kuttet ved fødsel, baby er ikke avhengig av mor etter det. Anonymkode: e1508...4bf 1
Nerine_ Skrevet 26. august 2020 #9 Skrevet 26. august 2020 I teorien har du ikke krav på fri, men hør om du kan ta en fridag uten lønn eller feriedag. Forklar situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #10 Skrevet 26. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ammer du framdeles? Gå på jobb, du har et ansvar der. Amming kunne du avvendt for lenge siden, så slipper du slike situasjoner. Anonymkode: e1508...4bf Litt kynisk kanskje. Håper du ikke jobber med mennesker. Anonymkode: 541af...d55 12
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #11 Skrevet 26. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ammer du framdeles? Gå på jobb, du har et ansvar der. Amming kunne du avvendt for lenge siden, så slipper du slike situasjoner. Anonymkode: e1508...4bf Dette er det dummeste jeg har lest på lenge. Anonymkode: b90ce...864 22
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #12 Skrevet 26. august 2020 Jeg var hjemme med god samvittighet på slike dager! Arbeidsgiver oppfordret meg til det også 🙌🏻 God bedring til den lille! Anonymkode: b90ce...864 7
Gjest Kerrs Pink Skrevet 26. august 2020 #13 Skrevet 26. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alle mødre som ammer burde selvfølgelig få være hjemme når ungen er syk 🙄 Det er en grunn til at navlestrengen blir kuttet ved fødsel, baby er ikke avhengig av mor etter det. Anonymkode: e1508...4bf Wow, for et utrolig uvitende svar... når baby først har blitt ammet så er det selvsagt avhengig av mor på en helt annen måte enn flaskebarn. Ellers aner vi ikke situasjonen til moren eller baby her. Jeg håper du ignorerer dette idiotsvaret.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #14 Skrevet 26. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle mødre som ammer burde selvfølgelig få være hjemme når ungen er syk 🙄 Det er en grunn til at navlestrengen blir kuttet ved fødsel, baby er ikke avhengig av mor etter det. Anonymkode: e1508...4bf Vet du at det er et iboende og sunt instinkt å ville ta seg av den syke babyen sin? Vi gir ris til sunne holdninger og roser de som har spisse albuer og er kyniske. Det er ikke riktig. Og vi ødelegger menneskeheten. Anonymkode: 541af...d55 15
Sinsiew Skrevet 26. august 2020 #15 Skrevet 26. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle mødre som ammer burde selvfølgelig få være hjemme når ungen er syk 🙄 Det er en grunn til at navlestrengen blir kuttet ved fødsel, baby er ikke avhengig av mor etter det. Anonymkode: e1508...4bf 🙄 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #16 Skrevet 26. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du at det er et iboende og sunt instinkt å ville ta seg av den syke babyen sin? Vi gir ris til sunne holdninger og roser de som har spisse albuer og er kyniske. Det er ikke riktig. Og vi ødelegger menneskeheten. Anonymkode: 541af...d55 Dette er grunnen til at det ikke er, og aldri bør bli likestilling i arbeidslivet. Anonymkode: e1508...4bf
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #17 Skrevet 26. august 2020 1 time siden, Prelunia skrev: Pappaen har permisjon.. Men nå er baby syk og vil kun ammes.. Man kan vel ikke bli hjemme når den andre har permisjon? Et alternativ er å dra på jobb og gjøre alle arbeidsoppgavene den dagen som de måtte ha satt til noen andre. Det tar cirka 4-5 timer. Da går det ikke ut over noen at jeg er borte, og sjefene må ikke ordne noe. Synes alternativet ditt høres supert ut. Håper sjefen ser det. Barnet er lite men om barnet ikke har høy feber, er veldig medtatt eller har kraftig diaré hadde jeg forsøkt det alternativet. Om barnet er veldig redusert hadde jeg løyet på meg en egenmelding om jeg hadde en lite forståelsesfull sjef. De er mer sårbare når de er så små. Amming er gull når barnet er sykt. Utmattende for mor da. Anonymkode: bd5e2...442 9
Anjatapinjata Skrevet 26. august 2020 #18 Skrevet 26. august 2020 Jeg hadde blitt hjemme, men nå har min aldri villet ha flaske med mme eller pumpet mm så hadde nok ikke hatt så mye valg heller. 1
Sinsiew Skrevet 26. august 2020 #19 Skrevet 26. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er grunnen til at det ikke er, og aldri bør bli likestilling i arbeidslivet. Anonymkode: e1508...4bf Så fordi mor følger rådene og gir melk som hovednæring i ett lite år, vil det aldri bli likestilling i arb.livet? Glad jeg ikke har en sjef som deler synet ditt. 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #20 Skrevet 26. august 2020 Kjenner jeg gruer meg til å begynne på jobb etter jeg leser slikt. Min blir knappe 8 mnd når jeg skal på jobb og ammes. Jeg jobber med kjerringer og sjefen er likedan. Jeg vet jeg ikke kan være borte når mannen har permisjon og baby blir syk. Anonymkode: ecfd1...c15 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå