Gå til innhold

vi skal dø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle sammen! Uten unntak. Hva tenker du om det?

Noen skal plutselig forsvinne, selv om de akkurat var her. Det er vel egentlig den verste måten.

Noen av oss har så dårlig livskvalitet av forskjellige årsaker og det er lett å tenke at det kanskje hadde vært bedre for h*n å slippe.

Uff! Blir så trist av det hele.

Anonymkode: 5a8ca...1ec

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det er bra at vi har en utløpsdato ellers hadde det blir fullt her! 

Skrevet

Får ikke gjort noe med det, så bryr meg ikke mye.....

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det er den letteste delen. 

• Liker 2
Skrevet

Det holder med en tråd

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det hadde skremt meg mer om jeg visste at jeg måtte leve evig på jorden.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Det holder med en tråd

Så ikke den.

Har du godtatt din egen dødelighet?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Jeg var ekstremt redd for å dø da jeg var liten, men da jeg ble ungdom fant jeg en slags fred og forsoning med å skulle dø selv. Jeg er kristen og tror på himmelen, så vissheten om hvor jeg skal gjør at jeg finner en trygghet i det "utrygge" (døden er jo utrygg for alle siden man ikke har kontroll på den). Jeg er ikke i tvil om hva som venter meg på andre siden, og jeg ser frem til å få slippe all smerten jorden har gitt meg og finne fullstendig fred. Jeg tror på det. Da blir ikke døden lenger så skummel, men heller en befrielse og en frihet. ❤️

Så du har godtatt eventyr for å takle døden, det er vel hakket bedre enn å ikke takle det i det heletatt. 

Anonymkode: 52d58...da3

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Jeg var ekstremt redd for å dø da jeg var liten, men da jeg ble ungdom fant jeg en slags fred og forsoning med å skulle dø selv. Jeg er kristen og tror på himmelen, så vissheten om hvor jeg skal gjør at jeg finner en trygghet i det "utrygge" (døden er jo utrygg for alle siden man ikke har kontroll på den). Jeg er ikke i tvil om hva som venter meg på andre siden, og jeg ser frem til å få slippe all smerten jorden har gitt meg og finne fullstendig fred. Jeg tror på det. Da blir ikke døden lenger så skummel, men heller en befrielse og en frihet. ❤️

Trist å høre at du opplever det slik. Det er jo nå vi lever og ha som kommer etter vet ingen.

Håper du får oppleve sider i livet som gjør at du opplever livet som  noe fint også. Det fortjener du og alle vi andre.

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du har godtatt eventyr for å takle døden, det er vel hakket bedre enn å ikke takle det i det heletatt. 

Leste du alt.

Hen og jeg er glad for å slippe evig liv, og evig liv er eventyr pdd.

Anonymkode: 6b02a...a4e

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du alt.

Hen og jeg er glad for å slippe evig liv, og evig liv er eventyr pdd.

Anonymkode: 6b02a...a4e

Hen, mente du hun? Fikk du med deg hvem som skrev og hva det gjaldt? 

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen av oss har så dårlig livskvalitet av forskjellige årsaker og det er lett å tenke at det kanskje hadde vært bedre for h*n å slippe.

I det minste kan de dø. Hadde vært ganske ille om de måtte lever med smerte i det uendelige. 

• Liker 1
Skrevet

Når du blir gammel og mett av dage ønsker de fleste å dø. Har hørt om mange eldre som blir skuffet av å våkne opp til nok en dag. Livet er en syklus. Blir man alvorlig syk ønsker man ofte å dø for å slippe.

Anonymkode: aac28...825

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle sammen! Uten unntak. Hva tenker du om det?

Noen skal plutselig forsvinne, selv om de akkurat var her. Det er vel egentlig den verste måten.

Uff! Blir så trist av det hele.

men du klarer det

Anonymkode: 2392a...57d

Skrevet

Det gjør det lettere å holde ut når jeg har visshet om at jeg engang skal få slippe. 

Anonymkode: 4f0d8...918

Skrevet

Det er det naturligste i verden. Hvorfor skal man gå rundt å være redd for det? Det skal skje alle. Det eneste som er synd er at noen mennesker blir drept, det er en veldig tragisk og uverdig måte å dø på. Det er heller ikke meningen at det skal skje, men det skjer. Men heldigvis så dør de fleste i trygge omgivelser, i en varm seng med folk rundt seg,etter et langt liv. 

Skrevet

Trøster meg med at det har skjedd og skal skje med alle de milliardene som opplever denne snåle menneskelige tilværelsen. 

Men av og til skremmer det livsskiten ut av meg ja

Anonymkode: 5bca6...42e

Skrevet

Ja, vi skal alle dø. Men vi alle har og noe her og lære. At noen har dårlig livskvalitet, kanskje det i en større sammenheng er for en grunn som noe de skal lære? En må ofte ha gått gjennom noe vanskelig selv, om det er sykdom eller dårlig livskvalitet for å kunne virkelig være til hjelp for andre og utvikle egen empati.

Anonymkode: b3d5a...2fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...