AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #1 Skrevet 25. august 2020 Blir ikke dere østlendinger lei av at det er så mye sol og oppholdsvær? Veldig veldig ofte på tv eller når jeg går inn på Facebook, Instagram eller snap, så ser jeg venner og bekjente som legger ut finværsbilder. Det samme hvis man følger kjendiser på Instagram så er det finvær over hele linja. Østlendinger er brune hele sommerhalvåret, virker det som. Mvh Litt misunnelig Vestlending som bor i Bergen. Anonymkode: 7c2e5...cde
Kågebruker Skrevet 25. august 2020 #3 Skrevet 25. august 2020 Jeg er ikke lei ihvertfall. Men så er jeg heller ikke en huseier. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #4 Skrevet 25. august 2020 Nope😎 Jeg har bodd 10+ år i Bergen med innfødt samboer. Det ble relativt raskt klart for meg at han ikke skjønte at det kan være normalt at det stort sett ikke regner. Alt er relativt Anonymkode: 7cf4b...d50 2
Missfitness Skrevet 25. august 2020 #5 Skrevet 25. august 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke dere østlendinger lei av at det er finvær nesten hele tiden?Anonymkode: 7c2e5...cde Nope 😎 Endret 25. august 2020 av Missfitness 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #7 Skrevet 25. august 2020 Nja. Jeg er også vestlending, og været var faktisk en av grunnene til at jeg flyttet til Oslo. Så stort sett liker jeg de fine somrene med badevær og de kalde, klare vintrene. Men skal innrømme at noen ganger lengter jeg etter en par gråværsdager om det har vært fint sommervær i flere uker. Man føler fort at man MÅ være ute og finne på noe når det er sol, mens når det er grått/regn er det liksom mer greit å sitte inne med en bok eller serie og bare være helt alene Anonymkode: a635c...ff8 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #8 Skrevet 25. august 2020 Hehehe. kysten rundt landet har jo det beste været. Elsker å få sånn sur vindvann i ansiktet LOL! Anonymkode: 76e51...13d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #9 Skrevet 25. august 2020 Nei ☀️☀️😎☀️☀️ Anonymkode: ee1f5...26c 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #10 Skrevet 25. august 2020 Ts her. Jeg har bodd 25 år i Bergen men jeg klarer aldri å venne meg til regnet og de bratte, sleipe, alltid våte fjellsidene der man nesten må gå på alle fire for å komme opp. Kjenner jeg blir mer og mer lysten på Østlandsvær og lett kuppert/flatt terreng. Jeg synes det er veldig fint på Vestlandet og Bergen når det er finvær, men når det er sol så har jeg så dårlig samvittighet hvis jeg ikke er ute, for man har liksom bare en sjanse, men og det er stress. Jeg angrer på at jeg ikke flyttet til Oslo og finværet for 20 år siden når alle mine studievenninner gjorde det. Jeg ble stuck i Bergen og så har det ballet på seg med mann og barn som ikke bryr seg om det regner 300 dager i året. Anonymkode: 7c2e5...cde
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #12 Skrevet 26. august 2020 Jeg har bodd 12 år i Oslo og siste 12 år i Bergen. Er så enig med deg at bergensere er rare når det gjelder finevær. De tenker at de MÅ være ute når det er fint vær så de blir stresset når det har vært fint vær over lang tid. De MÅ ha variasjon. Umulig å si noe til dem om det fordi det kom inn med morsmelka over generasjoner. «Ingen» bergensere forstår hvordan det er å ha stort sett fint vær gjennom sommerhalvåret. De tror det er noenlunde likt mellom øst og vest, 😅 Jeg er stuck her nå men ville gjerne ha bodd på østsiden pga været. brukte 2-3 år på å klimatisere meg Bergensværet Anonymkode: 40d5c...c28 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå