Gå til innhold

Hadde du kastet han ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du kastet ut din 18- 19 åring hvis han eller henne brukte dop?

Anonymkode: abcd5...71a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det der er vanskelig.. men rough love er nok det som kanskje hjelper mest her.. 

Anonymkode: 801f7...8d9

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Huff, det der er vanskelig.. men rough love er nok det som kanskje hjelper mest her.. 

Tough love skulle det stå 

Skrevet

Foreldrene til min eks kastet han ut. Flere ganger. Heroinmisbruker i tyve år snart. 

Anonymkode: eef5f...e4c

Skrevet

Det spørs. Vil personen slutte?

Skrevet

Spørs jo selvsagt på situasjonen, men ser ikke for meg at jeg kunne ha gjort noe slikt uten at han hadde gjort noe skikkelig ille. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror ikke akkurat dopsituasjonen blir bedre av å bli kasta ut på gata hvertfall. Så nei, tror jeg ville holdt han/henne hjemme og heller prøvd å spore han inn på rett vei.

Anonymkode: 1cc1a...de0

• Liker 17
Skrevet

Nei det er siste utvei. Jeg ville gjort alt i min makt for å hjelpe først. Avrusning, terapi og helsehjelp. Man kaster ikke barnet sitt ut på gaten og overlater dem til et rusmiljø uten at man har prøvd alt. 

Anonymkode: 9c5c9...d13

• Liker 11
Skrevet

Jeg vet ikke. Tror jeg måtte sett an hele situasjonen, både i fortid og i framtid. 

Anonymkode: 5b99a...f2a

Skrevet (endret)

Det spørs på hvordan dop misbruket  påvirket resten av familien. Hadde feks mindreårige søsken blitt redde pga oppførsel, eller han drev og stjal verdisaker/penger av noen i husstanden for å finansiere misbruket, så måtte jeg nok ha kastet vedkommende ut. Jeg ville ikke vært noe glad for å kaste ut sønn/datter som brukte dop, men det handler like mye om min og min familie sin trygghet. Men, kaste ut er siste utvei. Ville prøvd å få han til å ta i mot hjelp først, men hadde han ikke vært villig/ det ikke hadd blitt noen forandringer så kunne det blitt vanskelig.

Endret av tussi84
  • Liker 5
Skrevet

Avhenger av: 

Hvilket dop. Hvordan jeg fant det ut. Om barnet ønsker å slutte. Vil si at ja, jeg hadde kastet ut, enkelt og greit.

Men hadde nok sannsynligvis ikke klart det, hadde prøvd alt for å hjelpe, blitt skuffet, gått på mange nederlag, blitt stjålet fra og løyet til og først gitt opp å hjelpe barnet til å få ett bedre liv når det passerer 40. 

Anonymkode: a5730...b46

Skrevet

Det kommer an på mye, er det andre barn i huset, hvilket dop? Noe hasjrøyking er jo en ting sterkere stoffer helt uakseptabelt

Hadde uansett stilt krav til att han/hun måtte studere/jobbe og kutte ut, eller så ja hadde nok hevet ut

• Liker 1
Skrevet

Hadde dere krevd en rustest hvis dere er usikker på om han har sluttet?

Skrevet

Litt usikker fordi det kanskje kunne gjort det verre. Da kunne vedkommende bli uteligger og møte folk med dårlig innflytelse

Anonymkode: b9a13...b36

• Liker 1
Skrevet

Hvor alvorlig er det? Jeg ville først og fremst forsøkt å hjelpe & koble på alle instanser som kunne bidra. Men hvis det ble såpass ille at det var situasjon son ble skadelig for de andre barna, så ville jeg forsøkt å finne et annet bosted midlertidig. 

Anonymkode: 79b61...2ff

Skrevet

Hadde låst han inn i ett rom til han var rusfri

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs jo på hele situasjonen tenker jeg, hva slags krav og avtaler dere har mellom dere. Hva tenker du konsekvensen skal være hvis han bruker rus da?

Anonymkode: f9e3d...541

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det ville jeg absolutt gjort. Ikke bare nå, men jevnlig 

Skrevet

Er du mor/far?

Man har forsørgerplikt så lenge barna går på videregående. Isåfall kan barnet kreve barnebidrag.

Rusmisbruk er definert som en sykdom, og rusavh har pasientrettigheter. Vil du virkelig kaste ut et barn i ferd med. Å utvikle sykdom?

Anbefaler deg å ta kontakt kommunens helsetjeneste, der kam du få råd. De aller fleste ungdommer som ruser.seg i et slikt omfang at det går ut over hverdagslivet deres har problemer av et eller annet slag. De trenger hjelp.

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde du kastet ut din 18- 19 åring hvis han eller henne brukte dop?

Han eller hun heter det.

Anonymkode: dfeb9...9f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...