AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #1 Skrevet 25. august 2020 Det er nå seks uker siden keisersnittet, og jeg kunne tenkt meg å ta opp joggingen igjen. Noen som vet når en kan begynne å jogge etter keisersnitt? (Har ikke vært på seksukerskontroll enda.) Anonymkode: 828d9...497
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 Løping og hopping er vel de tingene man skal vente lengst med. Jeg var litt vel ivrig med å trene etter mitt keisersnitt, og hadde i perioder vondt i magen pga det. Ville uansett ventet til du har vært hos legen. Anonymkode: ec3ac...269
Anonym6789 Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Jeg fikk beskjed om å vente 10-12 uker med løping
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Du kan begynne å trene deg opp i å gå pr nå. Gjør det vondt i arret så tar du det rolig. 3 mnd for hopping og løping, du er sydd i 6 eller 7 lag med muskler og vev. Det er viktig å ikke ta sit-ups. Du må ta det med ro, gi kroppen tid til å lege seg. Og ta det for all del rolig i begynnelsen , ikke overdriv. Det er ikke verdt at sårene åpner seg og du må sy det igjen. Anonymkode: c73cf...5f1
solen2345 Skrevet 28. august 2020 #6 Skrevet 28. august 2020 Hos meg er det 8 uker siden keisersnittet nå. Både lege og fysio gar sagt at det må gå minst 12 uker før man jogger. Dette er kjempe viktig fir at alt skal ha grodd, også bekkenet. Komplikasjonene kunne bli ganske alvorlige viss såret åpner seg igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå