Gå til innhold

Tok løpetur, klarte ikke spise kake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bursdag her for noen dager siden og det står igjen en kake. Satte den klar til jeg kom tilbake etter en løpetur/intervall. Spiste mat før trening. Måtte sette kaken tilbake i skapet! Frister rett og slett ikke!

Dette har skjedd før også. At jeg kan ha søtsug i perioder, men når jeg har løpt så har jeg ikke orket tanken! 

Hvorfor mister man søtsuget etter aktivitet?

Anonymkode: 4e751...b97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mister søtsug når du noe meningsfylt å drive med, da trenger du ikke kake (eller andre ting) for å fylle et tomrom.

Bare pass på at det ikke blir sånn at du ikke "kan" spise kake.

Anonymkode: f0d75...5e0

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mister søtsug når du noe meningsfylt å drive med, da trenger du ikke kake (eller andre ting) for å fylle et tomrom.

Bare pass på at det ikke blir sånn at du ikke "kan" spise kake.

Haha, dette er jo bare fjas. Jeg har lyst på kake stort sett hele tiden og har ekstremt fulle dager. 

TS: når jeg anstrenger meg mye på løpetur mister jeg matlysten i timene etterpå. Vet at dette er helt normalt.

Anonymkode: 9a09e...5d7

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, dette er jo bare fjas. Jeg har lyst på kake stort sett hele tiden og har ekstremt fulle dager. 

Anonymkode: 9a09e...5d7

Det er ikke normalt å ha konstant søtsug. 

Sitat

TS: når jeg anstrenger meg mye på løpetur mister jeg matlysten i timene etterpå. Vet at dette er helt normalt.

Det var lyst på kake det var snakk om, og TS hadde jo spist før trening.

Skrevet

Veldig vanlig å miste matlyst etter trening. 

Anonymkode: d664a...40e

• Liker 1
Skrevet

Jeg er typen som ikke vil ødelegge treningen med godteri, så jeg ville aldri ha spist kake rett etter trening.

Jeg er også skrubbsulten etter trening, og passer på å få i meg proteiner og karbohydrater (normalt en proteinshake, en banan, og noe mat). Vi er alle ulike :)

Skrevet

Jeg har mye søtsug til vanlig, men det forsvinner etter en løpetur. Jeg føler at løpingen normaliserer appetitten min. Jeg blir sulten, men på en sunn måte i stedet for dette søtsuget. Teorien min er at det skjer noe hormonelt når man løper siden det er hormoner som styrer appetitten. Men jeg vet egentlig ikke. Det hadde vært interessant å vite hva som egentlig skjer.

Anonymkode: 76172...530

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...