Gå til innhold

Hjelp jenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann jenter! :klem:

Jeg har så utrolig lyst å glede mannen min med noen ord i bryllupet vårt. Har så mye fine ting jeg ønsker å si om han og vårt forhold. Da vi har vært sammen siden veldig ung alder, er det mye jeg vil si om hvor glad jeg er for at vi har fått så mange år sammen allerede. :hjerte:

Men... Selv om jeg i vet jeg kunne fått til en bra tale, så vet jeg også at jeg kommer til å bli veldig nervøs.... :roll:

HAr vært inne på tanker å spille inn en film som jeg viser på storsjerm under kaffen. Slik får også kaffegjestene muligheten til å få med seg en tale. Men jeg er så usikker på hvor mye lettere det vil være å sitte å prate inn i et kamera :forvirret:

Kanskje noen av dere har forslag til hva jeg kan gjøre for å få sagt noen ord? Må ikke nædvendigvis skje på en slik måte at jeg sier det. Kan også være at skriver det og viser på storskjerm el? :klø:

Syns min kjære mann fortjener noen fine ord han også! :bryllup:

Videoannonse
Annonse
Gjest Svimle
Skrevet

En idé kan jo være å rett og slett lage en presentasjon med powerpoint (eller lignende) hvor du skriver det du vil si, og kan suplere med noen bilder? Da blir ordene direkte fra deg til ham!

Krever jo litt teknisk utstyr da..

Hadde ikke så mange ideer, jeg, men du har fått en i alle fall - og flere forslag får du nok fra de andre flinke jentene her inne! :)

Skrevet

Ja, powerpoint var en god ide :klappe: Tusen takk! Kjempe bra:)

Ønsker meg gjerne enda flere forslag, slik at jeg kan vurdere flere alternativ :klem:

Skrevet

Henger meg litt på jeg.. Sliter helt vanvittig med talen!!!

Skrevet

Jeg lagde en sang, men det har du kanskje allerede tenkt på?

Følte virkelig at jeg fikk sagt det jeg ville si, uten at jeg fikk pipe-stemme og begynte å gråte! Det var nemlig min store skrekk :)

Skrevet
Jeg lagde en sang, men det har du kanskje allerede tenkt på?

Følte virkelig at jeg fikk sagt det jeg ville si, uten at jeg fikk pipe-stemme og begynte å gråte! Det var nemlig min store skrekk :)

Tusen takk for forslaget! Men jeg har allerede tenkt på det.... Jeg har liksom ikke lyst å ha en sang alle skal synge. Vil gjerne at den skal bli litt mer personlig. Også har jeg for mye nerver til å synge selv, da vil jeg heller holde tale.

Men takk for forslaget likevel :klem:

Noen andre som har forslag? Fins vel kanskje ikke flere alternativ?

Gjest gjest
Skrevet

hei vinterbrud

hvis du går inn på www festsanger.info så kan du få masse tips og finne masse gøyt til alt...må betale men er kjmepe billig lykke til :ironi::digge:

eller skrive bryllupssanger på google

Skrevet

vet du ikke var så keen på sang, men ville fortelle deg alikevel om hva ei brur gjorde i et bryllup jeg var i. hun hadde på forhånd samlet sammen de som kunne synge og som skulle i selskapet og valgt ut et par treffende toner hun dedikerte til mannen og så skrev hun med hjelp av veninnene en sang som denne lille gruppa fremførte for mannen, selv sang hun ikke mye tiltross for at hun kan synge, fordi hun var så nærvøs.

ei anna skrev talen sin i form av et eventyr som ble proklamert av ei anna i bryllupet på vegne av henne, veldig godt innslag til de vanlige talene samtidig som hun fikk sagt at hun elsket sin prins og takket kongen og dronningene i di to riker som ga dem så mye.

Skrevet

Oj, powerpoint var en god ide!! Lurer på om jeg kanskje stjeler den selv jeg...

Passe jo utmerket til en student som har laget alt for mange drøfteoppgaver..denne gangen kan man jo drøfte "hvorfor er **** rett for meg?"..Ta med motargumenter (morsomme ting...) og så avlsutte med flere positive punkter og konkludere med at han er rett! :)

Nå fikk jeg litt å tenke på....

Gjest Gjest
Skrevet

For meg høres powerpoint i et bryllup helt hinsides ut. Det virker temmelig rart om man skal fikse fram datautstyr for å holde en tale. Blir som en som holder forelesning med studenter/kollegaer som tilhørere.

Nei, hvis det skal gjøres personlig, er nok ikke powerpoint det rette. Jeg hadde reagert og blitt skikkelig flau hvis jeg som brud hadde fått en slik tale av brudgommen. :roll: Da hadde jeg rett og slett blitt lei meg.

Men meg om det, hvis dere mener at det er en god ide, så gå for det. Jeg som gjest hadde blitt forundret over "kreativiteten".

Skrevet

Jeg var veldig nervøs (gråt da jeg prøveleste den for forloveren min), men talen gikk utrolig nok lekende lett og uten en tåre. Jeg fokuserte på at den handlet om min mann og at det var ord til HAM. Om du er veldig nervøs, så kan du jo tenke på dette, fremfor å tenke på å snakke høyt. Snakk saktere enn du tror du må, da får du tid til å puste, hente deg litt inn osv. Ikke bry deg om at kanskje ikke alle får høre hva du sier, så lenge mannen din får høre det. For det synes jeg han fortjener.

Skrevet (endret)
For meg høres powerpoint i et bryllup helt hinsides ut. Det virker temmelig rart om man skal fikse fram datautstyr for å holde en tale. Blir som en som holder forelesning med studenter/kollegaer som tilhørere.

Nei, hvis det skal gjøres personlig, er nok ikke powerpoint det rette. Jeg hadde reagert og blitt skikkelig flau hvis jeg som brud hadde fått en slik tale av brudgommen.  :roll:  Da hadde jeg rett og slett blitt lei meg.

Men meg om det, hvis dere mener at det er en god ide, så gå for det. Jeg som gjest hadde blitt forundret over "kreativiteten".

Ja deg om det...

Jeg tror nok det kunne vært ganske underholdene jeg. En morsom vri på en tale, og i tillegg får man muligheten til å vise bilder. Kan jo være et fint avbrekk fra alle de andre talene.

Endret av cons
Gjest Gjest
Skrevet
Deg om det...

Jeg tror nok det kunne vært ganske underholdene jeg. En morsom vri på en tale, og i tillegg får man muligheten til å vise bilder. Kan jo være et fint avbrekk fra alle de andre talene. Men nå lurt jo trådstarter på hva hun KUNNE gjøre i stedet for å holde ordinær tale, ikke på hva DU ikke syns hun skal gjøre!

Hun spurte om tips, og jeg ga henne et tips fra en gjests synsvinkel :blunke1:

Skrevet

Jeg synes også powerpoint var en kjempegod ide!!

Hvis du får tak i barndomsbilder blir det jo ennå morsommere!!

Også kan du jo kanskje si noen ord mens du viser dem... eller du kan legge til lyd på powerpointpresentasjonen... eller en overromantisk sang!

HVis du først viser litt barndomsbilder av han.. og kanskje noen av deg med noen barnesanger som bakgrunnslyd, og når du etterhvert kommer til der dere traff hverandre så legger du inn en kjemperomantisk sang som bakgrunnslyd. Også kan du jo skrive inn noen fine ord om din utkårede her og der...

Hmmm den ideen ble så bra at den skal jeg bruke til neste år!

Skrevet
En idé kan jo være å rett og slett lage en presentasjon med powerpoint (eller lignende) hvor du skriver det du vil si, og kan suplere med noen bilder? Da blir ordene direkte fra deg til ham!

Krever jo litt teknisk utstyr da...

Synes dette var en super ide. Hadde selv en forlover som er veldig sippete av seg så hun lagde en video ( gråt baer hun skulle presangtere den ;) )

Men den videoen var sååå søt og jeg synes absolutt ikke det er harry i det hele tatt. Hele salen hadde tårer i øynene etterpå. Så hvis du synes powerpoint eller video er et alternativ så bare gi gass. Blir veldig bra det og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...