AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #1 Del Skrevet 25. august 2020 Anonymkode: f6630...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #2 Del Skrevet 25. august 2020 Gratis* Anonymkode: f6630...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #3 Del Skrevet 25. august 2020 Nei, du har ikke rett på gratis tabletter selvom du har jernmangel! Men om det er alvorlig kan du jo få det på resept! Anonymkode: 6648e...7ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #4 Del Skrevet 25. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, du har ikke rett på gratis tabletter selvom du har jernmangel! Men om det er alvorlig kan du jo få det på resept! Anonymkode: 6648e...7ff Resept er ikke det samme som "gratis", altså blåresept. Har selv tilbakevennende jernmangelanemi og har slitt med det i over 20 år nå. Får det ikke på blå resept for det og nå er verdiene veldig lave fordi jeg har ikke økonomi til å gå på dem lenge. Collete tyggetabletter ligger på rundt 90 kr inneholder 95 tabletter om jeg ikke husker feil. Kjøpt i vanlig butikk. Anonymkode: cf133...16b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #5 Del Skrevet 25. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Resept er ikke det samme som "gratis", altså blåresept. Har selv tilbakevennende jernmangelanemi og har slitt med det i over 20 år nå. Får det ikke på blå resept for det og nå er verdiene veldig lave fordi jeg har ikke økonomi til å gå på dem lenge. Collete tyggetabletter ligger på rundt 90 kr inneholder 95 tabletter om jeg ikke husker feil. Kjøpt i vanlig butikk. Anonymkode: cf133...16b Resept betyr i de fleste tilfeller rimeligere. Anonymkode: 84d15...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #6 Del Skrevet 25. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Resept betyr i de fleste tilfeller rimeligere. Anonymkode: 84d15...00a Noen ganger, men ikke alltid. Jeg har d-vitamin på resept. De jeg har koster 400 kr. Kjøper jeg et annet merke uten resept så koster det maks 150 kr. Anonymkode: cf133...16b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #7 Del Skrevet 25. august 2020 Jerntabletter er ikke akkurat kostbart. Ca 1 krone dagen. Det kan du så absolutt betale selv. Anonymkode: 66df0...42d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #8 Del Skrevet 25. august 2020 Det der var jo billig? Anonymkode: 706ad...98d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #9 Del Skrevet 25. august 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jerntabletter er ikke akkurat kostbart. Ca 1 krone dagen. Det kan du så absolutt betale selv. Anonymkode: 66df0...42d Ikke tenkt på det før nå, takk! Anonymkode: f6630...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #10 Del Skrevet 25. august 2020 Trodde jeg måtte kjøpe ny pakke hver måned. Leste ikke nøye Anonymkode: f6630...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #11 Del Skrevet 25. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Resept er ikke det samme som "gratis", altså blåresept. Har selv tilbakevennende jernmangelanemi og har slitt med det i over 20 år nå. Får det ikke på blå resept for det og nå er verdiene veldig lave fordi jeg har ikke økonomi til å gå på dem lenge. Collete tyggetabletter ligger på rundt 90 kr inneholder 95 tabletter om jeg ikke husker feil. Kjøpt i vanlig butikk. Anonymkode: cf133...16b Du må jo kjøpe skikkelige tabletter! Er jo ikke rart at du fremdeles har jernmangel om du kjøper collette sine! Anbefaler disse istedenfor https://www.kinsarvik.no/kosttilskudd/vitaminer-mineraler/mineraler/amino-jern-ferrochel-100-tab Om de er for dyre, så gå i det minste innom en helsekost og be om råd! Anonymkode: 6648e...7ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #12 Del Skrevet 25. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må jo kjøpe skikkelige tabletter! Er jo ikke rart at du fremdeles har jernmangel om du kjøper collette sine! Anbefaler disse istedenfor https://www.kinsarvik.no/kosttilskudd/vitaminer-mineraler/mineraler/amino-jern-ferrochel-100-tab Om de er for dyre, så gå i det minste innom en helsekost og be om råd! Anonymkode: 6648e...7ff Hvorfor er ikke colette sine å ambefale? Anonymkode: f6630...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #13 Del Skrevet 25. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger, men ikke alltid. Jeg har d-vitamin på resept. De jeg har koster 400 kr. Kjøper jeg et annet merke uten resept så koster det maks 150 kr. Anonymkode: cf133...16b Og det går av felleskassen. Hvorfor skriv ikke legene ut den billigaste? Har de noen avtaler med legemiddelfirmaet. Jeg kjøper på net fra utlandet 360 stk ca 80 kr ,ligg i olivenolje da D vitamin skal tas med fett, Anonymkode: 0cdb7...f15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #14 Del Skrevet 25. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor er ikke colette sine å ambefale? Anonymkode: f6630...521 Fordi det inneholder veldig lite jern blant annet! Collett har 14mg per tablett mens den jeg linket til har 25mg per tablett. I tillegg inneholder collett sine piller masse søtningsstoffer... Anonymkode: 6648e...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #15 Del Skrevet 25. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det inneholder veldig lite jern blant annet! Collett har 14mg per tablett mens den jeg linket til har 25mg per tablett. I tillegg inneholder collett sine piller masse søtningsstoffer... Anonymkode: 6648e...7ff Hmm... Anonymkode: f6630...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #16 Del Skrevet 25. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det går av felleskassen. Hvorfor skriv ikke legene ut den billigaste? Har de noen avtaler med legemiddelfirmaet. Jeg kjøper på net fra utlandet 360 stk ca 80 kr ,ligg i olivenolje da D vitamin skal tas med fett, Anonymkode: 0cdb7...f15 Legen skriver ikke ut et legemiddelmerke (med mindre man har allergi mot virkestoffer i tilsvarende legemidler slik at man ikke kan gjøre generiske bytter), så nei, legene har ikke avtaler med noen firma da det forøvrig er ulovlig. Når legen skriver resept kan de skrive virkestoffet i legemiddelet, f.eks diclofenac i stedet for voltaren, da voltaren er navnet på et legemiddel og ikke et virkestoff. Apotekene har selvfølgelig avtaler med ulike legemiddelfirma, og det er derfor man kan få generisk bytte på mange typer legemidler. Anonymkode: 3ea77...40b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #17 Del Skrevet 25. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må jo kjøpe skikkelige tabletter! Er jo ikke rart at du fremdeles har jernmangel om du kjøper collette sine! Anbefaler disse istedenfor https://www.kinsarvik.no/kosttilskudd/vitaminer-mineraler/mineraler/amino-jern-ferrochel-100-tab Om de er for dyre, så gå i det minste innom en helsekost og be om råd! Anonymkode: 6648e...7ff Skal man be om råd når det gjelder sånt så går man da heller til et apotek fremfor helsekost. Anonymkode: 706ad...98d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #18 Del Skrevet 26. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal man be om råd når det gjelder sånt så går man da heller til et apotek fremfor helsekost. Anonymkode: 706ad...98d Denne Amino jern er den beste ,En får ikke vondt i magen av den heller. Anonymkode: 0cdb7...f15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #19 Del Skrevet 26. august 2020 119kr er jo billig!? De jerntablettene jeg tar koster over 300 i tillegg må jeg ta d-vitamin tilskudd på resept som koster over 400kr. og set det er nok ikke rene jerntabletter engang kanskje 0.1% er jern liksom 🙄 Anonymkode: 22a14...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #20 Del Skrevet 26. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 119kr er jo billig!? De jerntablettene jeg tar koster over 300 i tillegg må jeg ta d-vitamin tilskudd på resept som koster over 400kr. og set det er nok ikke rene jerntabletter engang kanskje 0.1% er jern liksom 🙄 Anonymkode: 22a14...e6b Må også ta d vitaminer. Men de er av samme merke. nå skjønner jeg ikke hva som er galt med dett merke? Collete? Anonymkode: f6630...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå