Gå til innhold

Har jeg plikt til å ringe barnehagen?

Anbefalte innlegg

Gjest Guest
Skrevet

Jeg har flyttet til et nytt sted, og har valgt å la mitt barn fortsette i den gamle barnehagen sin. Nå får jeg høre at jeg skulle ha ringt barnehagen for å høre hvordan barnet hadde det der. Skulle jeg ha gjort det?

Jeg har imildertid mottatt post, brev og bilder fra de, og snakker også med barnet selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke hva du er pliktet til å gjøre, men jeg ville kanskje gjort det for å være hyggelig, og for å vise at du viser interesse for barnet ditt (selv om det er en selvfølge).

Gjest Guest
Skrevet

Jeg har ingen grunn til å tro at ungen ikke har det bra i barnehagen. Hadde jeg ringt hadde jeg vel fått høre at jeg ikke hadde tillit til personalet. Jeg regner jo også med at de ville tatt kontakt med meg om det var problemer. Og hva kunne jeg ha gjort om mitt barn hadde problemer? Skulle jeg da ha snakket med det i telefonen i barnehagen? Skulle jeg ha dratt tilbake? Jeg snakket jo som sagt med barnet privat. Jeg ringer ikke for å koseprate med personalet, men det er kanskje det de er såret over...Noe MÅ de jo alltid finne på for å ta meg.

Gjest Guest
Skrevet

Eller kanskje jeg skulle ha tatt ungen ut av barnehagen og latt det være alene hos meg mens jeg var på jobb....

Gjest Guest
Skrevet

Fikk også beskjed om at jeg ikke trengte å komme på noe møte i barnehagen etter at jeg hadde flyttet!

Gjest gjest1
Skrevet

merkelig barnehage :overrasket: vet ikke om jeg ville brukt det B.H der jeg :sjenert:

Gjest Guest
Skrevet

Ja, heldigvis skal mitt barn begynne på skolen til høsten på det stedet jeg nå bor!

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg har flyttet til et nytt sted, og har valgt å la mitt barn fortsette i den gamle barnehagen sin. Nå får jeg høre at jeg skulle ha ringt barnehagen for å høre hvordan barnet hadde det der. Skulle jeg ha gjort det?

Jeg har imildertid mottatt post, brev og bilder fra de, og snakker også med barnet selv.

Barnet går i sin gamle barnehage..... og du har flyttet....... og får post fra barnehagen........ har du ikke ungen din hos deg lengre?

Gjest Guest
Skrevet
Barnet går i sin gamle barnehage..... og du har flyttet....... og får post fra barnehagen........ har du ikke ungen din hos deg lengre?

Jeg har bare flyttet i forveien da jeg ikke så noen grunn til å bytte barnehage like før ungen skulle slutte. Ungen kommer til meg senere. Og har vært på besøk hos meg da.

Gjest Gjesta
Skrevet

Men hvem har ansvaret for ungen nå? H*n er vel ikke i barnehagen 24 timer i døgnet...?

Gjest Guest
Skrevet
Men hvem har ansvaret for ungen nå? H*n er vel ikke i barnehagen 24 timer i døgnet...?

Nei, da burde jeg nok ha ringt! Ungen er hos sin far.

Skrevet
Fikk også beskjed om at jeg ikke trengte å komme på noe møte i barnehagen etter at jeg hadde flyttet!

jeg jobber i bhg. de er pliktet i bhg til å ha foreldre samtaler 2 ganger i året. det er også mulighet til samtaler uten om hvis du er bekymret,eller har noe på hjertet. så dette ser jeg på som rart. meget rart.....

bedre å si noe en å holde på det. jeg hadde blitt glad for at du torte å si i fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...