AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #1 Skrevet 25. august 2020 Nå ringte naboen min fortvilet og spurte om jeg visste hvordan man leverer og henter friske barn i barnehage når begge foreldrene er snørrete. Syke personer skal jo ikke i barnehagen, så hvordan levere og hente barna? Sende de av gårde ved porten? Hente de derfra? Ha de hjemme selv om de er uten symptomer? Jeg visste ikke hva jeg skulle svare. Noen som vet og kan hjelpe naboen min med info? Anonymkode: f3414...27f
Suma Skrevet 25. august 2020 #2 Skrevet 25. august 2020 Ring bhg og forklar og spør om de kan ringe når de er utenfor porten så personal kan komme ut og hente inn barna? Samme prosedyre når de skal hjem.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #3 Skrevet 25. august 2020 Jeg tok på ansiktsmaske på meg selv og vasket og spritet hendene ekstra nøye! Anonymkode: a50d0...a23
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #4 Skrevet 25. august 2020 Her i kommunen er det strengt forbudt. Om du ikke får noen til å hente/levere så må friske barn være hjemme. Syns det er utrolig dårlig at det praktiseres ulikt fra sted til sted. Da mister man tålmodighet og forståelse for tiltakene. Anonymkode: b6133...ee8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #5 Skrevet 25. august 2020 Naboen ringte vel deg for å hjelpe til med henting og levering da? Der har du svaret ditt. Anonymkode: c4ed4...48a 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #6 Skrevet 25. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Naboen ringte vel deg for å hjelpe til med henting og levering da? Der har du svaret ditt. Anonymkode: c4ed4...48a Naboen kan vel ikke komme til TS når de er i karantene. Dere må holde dere hjemme, og barna likeså. Anonymkode: adcdb...a86
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #7 Skrevet 25. august 2020 Regner med at foreldrene selv er hjemme med de symptomene? Da bør de jo selvsagt holde barna hjemme med seg. Anonymkode: 4b3e4...fda
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #8 Skrevet 25. august 2020 Jeg kunne hente i barnehagen, men holde avstand og vaske/sprite. Munnbind er nok smart, men det brukte ikke jeg. Ikke noe smitte her jeg bor. Anonymkode: 79ebb...551
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #9 Skrevet 25. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med at foreldrene selv er hjemme med de symptomene? Da bør de jo selvsagt holde barna hjemme med seg. Anonymkode: 4b3e4...fda Neida. Friske barn kan komme i barnehagen. Hos oss kan foreldrene ringe, så kommer styrer å henter barnet ved parkeringsplassen 🙂 Anonymkode: 50aa6...215
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #10 Skrevet 25. august 2020 Her er praksisen at alle barna hentes og leveres utendørs. Forkjølet eller ei. Foresatte får ikke lov å gå inn i barnehagen, og er sprit ved porten som alle må benytte seg av mens man kommer. Det kommer jo en tid på høsten hvor "alle" er forkjølet. Tenker at man må bruke sunn fornuft. Har man ikke kjennskap til noen som har vært smittet, ikke vært i utlandet og ikke opphold seg på steder hvor man ikke kan holde avstand, samt at man bare er litt forkjøla (uten feber) så får man teste seg, også kan barna gå i barnehagen, men at man holder avstand på samme måte som at man kan være smittsom og leverer utendørs. Om positivt svar foreligger, så tar man det derfra, men har man vært flink å holde smittevern-råda, og barna ikke er syke, så skulle man værtfall tro at det ville hatt lite å si for smittespredning. Tenker også at konsekvensen ved spredning i en barnehage er langt mindre enn spredning på et gamlehjem f.eks. Anonymkode: ece2c...a8f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #11 Skrevet 25. august 2020 Takk alle for svar. Nei, de har ikke bedt meg om hjelp med levering og henting og ja, de skal være hjemme begge to. Spørsmålet var om barna kunne være med i barnehagen eller ikke når de selv er uten symptomer og hvordan levering og henting kan skje. Jeg ba henne ringe barnehagen i morgen tidlig og spørre. Så rart at det er ulik praksis ulike steder. Anonymkode: f3414...27f
Anbefalte innlegg