AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #1 Skrevet 25. august 2020 Med eller uten vilje, som er feil. Eks. noe du spiste, røykte, alkohol, kosmetikk man ikke skal bruke eller annet? Fikk du et friskt barn? Anonymkode: a3fd8...ef7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #2 Skrevet 25. august 2020 Drakk alkohol og snuste før jeg visste at jeg var gravid. Med førstemann brukte jeg parfyme, kremer, sminke og sånt som vanlig. Han ble født med mild hypospadi. Har lest at dette kan skyldes hormonfostyrrende midler som finnes i kosmetikk og hudpleie. Så jeg var veldig nøye på slike ting i andre svangerskap. Utenom det har jeg heldigvis to friske barn 😊 Anonymkode: 7d8f3...ece
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #3 Skrevet 25. august 2020 Fant ut sent om graviditeten. Hadde drukket, snust, røyket litt, dykket og spist spekemat. Ammet bare til tre måneder og tok keisersnitt. Barnet er begynt på skolen og har alltid hatt svært god helse. Anonymkode: b16e9...7e9 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #4 Skrevet 25. august 2020 Fikk kjeft av kollega for å spise reker og en seigmann på pauserommet.... Spiste bittelitt spekeskinke. Ellers brukte jeg kosmetikk osv som vanlig. "Barnet" går nå på videregående og har god helse. Anonymkode: c6e9f...641 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #5 Skrevet 25. august 2020 Hadde inntatt mye alkohol/sprit på en fest ca 2 uker før gravid testen desverre (positiv) Røyket inntil 8 uker inn i svangerskapet, ikke mange sigaretter ca 4. Klarte ikke å slutte helt med en gang. Friskt sådan, men fikk en diagnose noen år senere. Men tror ikke dette var årsaken, men heller arv. Anonymkode: caad3...83f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #6 Skrevet 25. august 2020 Spiste fårepølse og snuste gjennom hele første svangerskap. Sluttet den dagen barnet ble født. Friskt barn så vidt jeg vet. Anonymkode: fc1a0...484 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #7 Skrevet 25. august 2020 Alkohol de første fire månedene. Visste ikke at jeg var gravid. Spiste spekemat og mye salt mat den siste måneden. Fordi kroppen min hadde store mangler på salt, noe kroppen min signaliserte med at salt mat var det eneste den villa ha og det jeg fikk i meg. Brukte parfyme som vanlig. Viste ikke en gang at det var fy fy. Har en frisk og rask sønn på 12 år. Anonymkode: 4e41f...35c 1
Trolltunge Skrevet 25. august 2020 #8 Skrevet 25. august 2020 Nei, men jeg ble gravid da jeg ikke skulle bli det. Teller det? 😂 1
Lykkeligliten Skrevet 25. august 2020 #10 Skrevet 25. august 2020 Drakk mye alkohol 2 uker før jeg fant ut at jeg var gravid
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #11 Skrevet 25. august 2020 Spiste mengder med lakris... Anonymkode: 56a64...697 1
Trøndelag84 Skrevet 25. august 2020 #12 Skrevet 25. august 2020 Gikk på spinning! Alle i rundt meg sa det var farlig for barnet? Jeg fant ingen dokumentasjon på det, og jordmor sa mosjon var bra. Skulle gjøre fødselen lett,(men den tok 49 timer fordet) 🤷🏼♀️ Barnet er frisk og rask 😁 2
Repus Asserts Skrevet 25. august 2020 #13 Skrevet 25. august 2020 Jeg røykte fram til fødsel,men kuttet ned (bortsett fra siste natten da jeg satt hjemme med rier). Barnet mitt var født 12 dager før termin og de mente at han var litt liten. Han var 2750 g og 48 cm. Han la fort på seg,har alltid vært frisk og veldig aktiv,glad i mat. Han er nå en stor og sterk ungdom,ingen sykdomshistorie. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #14 Skrevet 25. august 2020 Jeg røykte litt, spiste fenalår/ spekeskinke, og alt av skalldyr. I tillegg hadde jeg katt, og tok meg av tømming/ rengjøring av kattedo. Jeg begrenset heller ikke kaffedrikkingen. (At sminke/ kremer skal være farlig har jeg aldri hørt om engang). Har tre voksne barn og et barnebarn, og kan vel trygt si at min svigerdatter hadde veldig mye strengere regler i sitt svangerskap 😁 Anonymkode: 31f7d...9d1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #15 Skrevet 25. august 2020 16 minutter siden, Trøndelag84 skrev: Gikk på spinning! Alle i rundt meg sa det var farlig for barnet? Jeg fant ingen dokumentasjon på det, og jordmor sa mosjon var bra. Skulle gjøre fødselen lett,(men den tok 49 timer fordet) 🤷🏼♀️ Barnet er frisk og rask 😁 Spinning er jo ikke farlig🤦♀️ Er jo anbefalt da det er skånsomt for både mor og barn.. Anonymkode: 5b7bd...cee 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #16 Skrevet 25. august 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde inntatt mye alkohol/sprit på en fest ca 2 uker før gravid testen desverre (positiv) Røyket inntil 8 uker inn i svangerskapet, ikke mange sigaretter ca 4. Klarte ikke å slutte helt med en gang. Friskt sådan, men fikk en diagnose noen år senere. Men tror ikke dette var årsaken, men heller arv. Anonymkode: caad3...83f Hvilken diagnose var det? 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiste fårepølse og snuste gjennom hele første svangerskap. Sluttet den dagen barnet ble født. Friskt barn så vidt jeg vet. Anonymkode: fc1a0...484 Viste du ikke at du var gravid siden du sluttet, men først etter fødsel?:) 23 minutter siden, Trolltunge skrev: Nei, men jeg ble gravid da jeg ikke skulle bli det. Teller det? 😂 Hehe hvorfor skulle du ikke bli det akkurat da? Anonymkode: a3fd8...ef7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #17 Skrevet 25. august 2020 Jeg også røyket gjennom hele greia. Fikset også kattedoen, i alle fall halvveis inn i svangeskapet. Katten døde😢 Spiste også alt jeg ønsket. Hadde ingen restriksjoner. Var ikke klar over at man måtte passe seg for annet en alkohol. Drakk aldri, så det var i allefall ikke noe problem😅 Barnet er nå en frisk tenåring Anonymkode: 70d25...bea
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #18 Skrevet 25. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg røykte litt, spiste fenalår/ spekeskinke, og alt av skalldyr. I tillegg hadde jeg katt, og tok meg av tømming/ rengjøring av kattedo. Jeg begrenset heller ikke kaffedrikkingen. (At sminke/ kremer skal være farlig har jeg aldri hørt om engang). Har tre voksne barn og et barnebarn, og kan vel trygt si at min svigerdatter hadde veldig mye strengere regler i sitt svangerskap 😁 Anonymkode: 31f7d...9d1 Det er vel først og frems A vitamin/retinol i kremer man skal unngå. Men tror ikke de har god nok dok på at det er skadelig selv om man vet at for mye gjennom kosten er skadelig? Tas like mye opp gjennom hud? Anonymkode: a3fd8...ef7 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #19 Skrevet 25. august 2020 Jeg drakk kaffe som vanlig. Orket ikke styre med det, var superdepremert gjennom hele svangerskapet, så orket ikke gi opp min eneste glede. Anonymkode: f266c...00f 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #20 Skrevet 25. august 2020 Ingen som drakk lettbrus eller lett saft? Hvor er Pepsi Max gjengen som kan scare?😂 Anonymkode: a3fd8...ef7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå