AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #1 Skrevet 25. august 2020 En jeg kjenner har rotet seg borti ei jente på 17, eller snart 17 faktisk... Han er så utrolig oppegående og smart og så velger han å innlede et slags forhold med denne ungjenta??? Han forsvarer seg med å si at hun er over seksuell lavalder og drfor helt lov , ok, men hva skal jeg tenke om denne vennen nå? Det er som om han er fra en annen planet nå. De har visst en fin connection, men jeg ser ikke åssen kameraten min på 32 kan ha noe som helst connection med noen på (strengt talt:) 16! Hva tenker dere? Kan en vanlig (altså moden og intelligent) mann ha noe ut av ei på den alderen uten at det grenser til pedofili? Er dette noe flere av dere gjør/har opplevd? Da har jeg gått glipp av noe. For å gjøre det hele verre, så har jenta hatt en vanskelig barndom, nettopp med bl.a. seksuelle overgrep. Jeg er uten ord og vurderer kutte ham ut fra gjengen. Det er en fyr til utenom meg som synes det er ugreit. Er det det? Setter pris på seriøse og gjennomtenkte svar. Mann (også 32) Anonymkode: 81d37...ddb 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #2 Skrevet 25. august 2020 Jeg er enig i at dette ikke kan være er sunt forhold, men å kutte ut fra vennegjengen løser vel ingenting? Det går an å være venner selv om man sier fra om at det er deler av liver til vennen man ikke forstår/ikke synes noe om. Anonymkode: 75086...d8b 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 25. august 2020 Ingen normale menn blir sammen med en 17 åring. Anonymkode: df419...058 69
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 25. august 2020 Ingen normale menn på 32 blir sammen med en 17 åring. Anonymkode: df419...058 90
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #5 Skrevet 25. august 2020 Det virker unormalt i vårt samfunn, men hun er over seksuell lavalder og hvis de liker hverandre så la dem gjøre det. 16 eller 17 grenser ikke til pedofili forresten. Anonymkode: 23a73...a41 6
Yuumi Skrevet 25. august 2020 #6 Skrevet 25. august 2020 Nei, det er ikke greit syntes jeg. 16 er altfor ungt, ville ikke vært greit om han var 25 engang imo 12
SpeilEggos Skrevet 25. august 2020 #7 Skrevet 25. august 2020 (endret) Kanskje han er veldig umoden selv? Og/eller er usikker på seg selv innerst inne? Man tiltrekkes jo gjerne av folk som ligner en selv. Han kan være smart likevel, men kanskje ha noen issues du ikke vet om. Jeg tenker iallefall at det ofte kan være svaret på hvorfor noen mannfolk går så langt ned i alder. Kanskje de har vansker med å finne en match i sin aldersgruppe eller så kan det være fordi de vil ha en ung jente som ikke tør å sette grenser. Kan egentlig være mange grunner. Jeg synes sånt er ukult, anyway. Endret 25. august 2020 av SpeilEggos 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #8 Skrevet 25. august 2020 Har han noe hjerneskade eller noe som gjør at de matcher mentalt? Anonymkode: 8a993...772 23
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #9 Skrevet 25. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at dette ikke kan være er sunt forhold, men å kutte ut fra vennegjengen løser vel ingenting? Det går an å være venner selv om man sier fra om at det er deler av liver til vennen man ikke forstår/ikke synes noe om. Anonymkode: 75086...d8b Nei. Skjønner hvordan du leser det. Det er ikke fordi jeg/vi vil straffe eller utestenge ham. Det er fordi vi har hatt noen samtaler hver for oss og sammen med han om dette. Jenta er veldig sårbar og forholdet virker ikke bra. Hun har til og med truet han med å anmelde han for hele greia under en krangel, men tatt det tilbake siden. Er bekymret for han, som venn. Og moralsk har jeg STORE betenkeligheter. Når verdiene våre er så ulike, så mister jeg litt respekt for han som menneske, og han blir mindre interessant som venn... Anonymkode: 81d37...ddb 33
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #10 Skrevet 25. august 2020 10 minutter siden, SpeilEggos skrev: Kanskje han er veldig umoden selv? Og/eller er usikker på seg selv innerst inne? Man tiltrekkes jo gjerne av folk som ligner en selv. Han kan være smart likevel, men kanskje ha noen issues du ikke vet om. Jeg tenker iallefall at det ofte kan være svaret på hvorfor noen mannfolk går så langt ned i alder. Kanskje de har vansker med å finne en match i sin aldersgruppe eller så kan det være fordi de vil ha en ung jente som ikke tør å sette grenser. Kan egentlig være mange grunner. Jeg synes sånt er ukult, anyway. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har han noe hjerneskade eller noe som gjør at de matcher mentalt? Anonymkode: 8a993...772 Hadde han virket umoden hadde jeg forstått det på et eller annet plan. Han har hverken det ene eller det andre, slik jeg ser det... Anonymkode: 81d37...ddb
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #11 Skrevet 25. august 2020 Jeg opplevde for ikke lenge siden dette med en mann jeg gikk ut med! Han kom til meg en dag med en innrømmelse om at han var blitt anmeldt. Jeg grøsser av at jeg trolig aldri hadde visst om hun ikke hadde anmeldt. Han blir 30, hun rundt 17 omkring også. Hun er visst en vanlig ungdom da, nå 18, men noe hadde han vel gjort som var feil, i tillegg til å være i forhold med henne. Jeg dumpet han da jeg fikk vite det. Kanskje forskjell på det å være den neste kjæresten til en sånn og det å være kompis??? Tror vennene kan være viktig påvirkningskraft for å endre holdning. Jeg som bare gikk ut med han et par ganger, fant han med ett ikke-tiltrekkende og kunne ikke gjort samme jobben. Anonymkode: 81d37...ddb 9
Romilo Skrevet 25. august 2020 #12 Skrevet 25. august 2020 NEI. Her er aldersforskjellen så stor, hun er ikke voksen engang, bor sikkert under samme tak som foreldrene sine, og har nesten nettopp kommet i puberteten. Her er det lett for maktmisbruk og manipulering av en veldig ung jente. Kvalm fyr! 15
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. august 2020 #13 Skrevet 25. august 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan en vanlig (altså moden og intelligent) mann ha noe ut av ei på den alderen uten at det grenser til pedofili? Dette har ingenting med pedofili å gjøre! Ikke bruk sånne ord når du tydeligvis ikke vet hva ordet betyr.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #14 Skrevet 25. august 2020 1 minutt siden, Dævendøtte skrev: Dette har ingenting med pedofili å gjøre! Ikke bruk sånne ord når du tydeligvis ikke vet hva ordet betyr. Hvorfor har det ikke det??? Fordi hun var 16 3/4 istedenfor 15 3/4??? Anonymkode: 81d37...ddb 9
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. august 2020 #15 Skrevet 25. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har det ikke det??? Fordi hun var 16 3/4 istedenfor 15 3/4??? Anonymkode: 81d37...ddb Fordi pedofili er noe helt annet enn å ha sex med 16 åringer!
SoWhat? Skrevet 25. august 2020 #16 Skrevet 25. august 2020 Selvfølgelig er det ikke greit. Og jeg er lei folk som spør om de som er mye eldre er hjerneskade, umodne osv Dessverre er ikke alltid menn ute etter gode samtalepartnere, for å si det sånn. Kvinner burde egentlig vite det. Syns kameraten deres er i overkant kynisk da jenta er skadet psykisk i tillegg. At hun har truet med å anmelde han sier sitt, og dette kan ende i trøbbel for han. Uten at jeg får sympati for det.... 16
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #17 Skrevet 25. august 2020 Høres ut som meg selv. Jeg var i et forhold med en på 39 da jeg var 17. Jeg hadde også en dårlig oppvekst med blant annet omsorgssvikt. Som dere sikkert kan se for dere var det et ekstremt dårlig forhold. Jeg sliter med ettervirkninger den dag i dag. Anonymkode: a1e50...5da 23
Katten.2.0 Skrevet 25. august 2020 #18 Skrevet 25. august 2020 Her er det noe riv ruskende galt med fyren! 19
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #19 Skrevet 25. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har det ikke det??? Fordi hun var 16 3/4 istedenfor 15 3/4??? Anonymkode: 81d37...ddb En pedofil er en person som tenner på barn før puberteten. Anonymkode: df419...058 13
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #20 Skrevet 25. august 2020 8 minutter siden, Dævendøtte skrev: Fordi pedofili er noe helt annet enn å ha sex med 16 åringer! Høres kanskje rart ut, men takk. Det beroliger meg! Så jeg trenger ikke gå ut fra at han tiltrekkes av yngre barn også??? Anonymkode: 81d37...ddb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå