Gå til innhold

Innenfor å kalle læreren for hore?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble helt satt ut når jeg leste denne artikkelen: 

https://sosialnytt.com/elev-kalte-laerer-for-hore-og-ble-utestengt-na-har-foreldrene-anmeldt-skolen/

Den handler om en elev som kalte læreren sin for hore, når hun samlet inn mobilene, i tråd med skolens rutiner. Eleven ble da sendt ut av klasserommet. Dette er dessverre vanlig i dagens skole, men det som sjokkerer meg her er at foresatte ANMELDTE skolen for hendelsen?! Ærlig talt, er det mulig?! 

Jeg er selv mor til en liten gutt, nå er han langt unna skolealder. Men jeg hadde blitt direkte flau og skammer meg hvis min unge hadde gjort noe sånt på skolen. Men her anmelder foresatte skolen istedenfor 🤦🏼‍♀️ Hva er grunnlaget for anmeldelsen liksom, krenkelse fordi eleven ble sendt ut av klasserommet? 

Som sagt jeg håper aldri mitt barn gjør noe sånt i fremtiden, for da hadde jeg følt meg ganske mislykket som foresatt. Men hadde han gjort det hadde han måtte be om unnskyldning til læreren ved personlig oppmøte og fått en real samtale her hjemme om oppførsel og væremåte.

Hvordan hadde du reagert hvis ditt barn hadde oppført seg sånt? 

Anonymkode: 43a8b...e57

• Liker 49
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blitt råflau. Men her er det tydeligvis noe gæærnt med foreldrene også.  Kanskje ikke så rart at ungen er blitt som n' er blitt.

Anonymkode: aa2f2...72f

• Liker 47
Skrevet

Læreren ble anmeldt for å fysisk ha tatt tak i gutten, og "kastet" ham ut av klasserommet. 

Anonymkode: 91720...0da

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Læreren ble anmeldt for å fysisk ha tatt tak i gutten, og "kastet" ham ut av klasserommet. 

Læreren tok tak i gutten og viste han bort fra klasserommet. Det er dette gutten og foreldrene har anmeldt som krenkende», sier pressetalsmann for politiet,
Robert Loeffel, til Expressen.

Skrevet

Læreren tok tak i gutten og viste han bort fra klasserommet. Det er dette gutten og foreldrene har anmeldt som krenkende», sier pressetalsmann for politiet,

oi oi oi, tok tak i da, gitt. folk tåler ikke så mye.

• Liker 39
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sier vel nok om hårsåre foreldre, fysj! 

• Liker 21
Skrevet

Hadde ungen min gjort det og læreren hadde "tatt tak" i gutten eller jenta og ført vedkommende ut på gangen så hadde jeg syntes det var helt på sin plass.

Nettopp! 

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, at det går an!!!!!!!!!!!! En skal ikke ta noen i armen heller nå? Det er ikke rart dagens barn og unge ikke tåler å bli snakket til eller at noen tar de i armen.

• Liker 21
Skrevet

Gutten var 15 år. Og det var helt på sin plass å vise han ut av rommet. Fader meg på tide at de må vise lærere respekt igjen. Foreldrene er koko. Kort og godt. 

• Liker 41
Skrevet

Jeg hadde ikke turt å være lærer i dag, elevenes rett til å oppføre seg dårlig er gått for langt. De fleste foreldre er ikke koko, men jeg kan se for meg belastningen med å håndtere de grenseløse barna med de grenseløse foreldrene. 

Jeg har hørt om en lærer som ble anmeldt da hun tok av en elev lua i klasserommet, når han nektet å rette seg etter klassereglene og var ufin i munnen. Hun ble anmeldt for vold, eleven mente hun lugget han. Politiet satt elev og foreldre på plass, og henla saken, men ingen turte å sette ned foten før politiet gjorde det. 

Anonymkode: 13358...5d8

• Liker 23
Skrevet

Bare sånn... 

Sosialnytt er vel ikke akkurat beste kildene på ting.... 

• Liker 6
Skrevet

Ikke innafor å kalle opp hverken lærere eller andre. Da må man tåle å bli både irettesatt og evt ført bort fra situasjonen. 

Anonymkode: b0b9d...795

• Liker 6
Skrevet

Bare trist å lese, må være vanskelig å være lærer når en slik bagatell blir anmeldt. Ungdommer som kommer med ukvemsord mot lærer burde heller vært utvist noen dager.

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og så? 

Jeg hadde tatt tak der de slapp ham, og han hadde fått klar beskjed om at slikt er totalt uakseptabelt. 

Jeg har eksplodert så jeg måtte roe meg ned, og sende mitt barn i forkant på rommet, så jeg klarte å snakke skikkelig når jeg kom etter, ikke brøle i raseri, to ganger. Det ene var da han kalte en ung jente hore, den andre gangen da han kalte en han synes var teit homo. 

Ord betyr noe, ikke minst hva de viser av holdninger, og noen ord er rett og slett så ille å bruke om noen at jeg ikke forstår foreldre som ikke tar det seriøst. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 5
Skrevet

Jeg er lærer, men tror ikke jeg er det om 5år😔

• Liker 3
Skrevet

Er ikke sosialnytt sånn humorside? 🤔

Uansett, så er dette sikkert en sånn lettkrenka familie hvor drittungene deres med fri oppdragelse aaaaaldri gjør noe galt. Eller så kan det hende at læreren tok så hardt i armen at det var vondt

Anonymkode: 626c7...c65

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også lærer, og har vært det i 18 år. Det har skjedd en enorm forandring på disse årene, i negativ retning. Jeg trives forsåvidt enda, men teller på knappene hvert år ift om det er dette jeg vil bruke tida mi på. Skal ikke gå grundig inn på det, men ting som allerede er nevnt i tråden er av årsakene til at jeg sterkt vurderer å finne meg noe annet å gjøre! Jeg er ikke det spor overrasket over økende lærermangel! Jeg er her enda fordi jeg har jobbet lenge nok til å ha erfaring og en trygghet i bunnen, og fordi jeg vet at det kan være innmari flott også! Hadde jeg vært nyutdannet med alle utfordringene man møter, hadde jeg rømt med halen mellom beina innen et par år! 

Anonymkode: 19db5...fd4

• Liker 3
Skrevet

Sverige selvsagt.

Anonymkode: 43297...84b

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan diskutere om det var uakseptabelt oppførsel av læreren, men hvordan er det krenkende? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...