AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #1 Skrevet 25. august 2020 Har i 3 år studert til en bachelor gjennom en privat høyskole. Utdanningen har obligatorisk oppmøte fra kl 9-16:30 hver ukedag og det forventes også at man jobber hjemme med lekser og forberedelser utenfor skoletid. Jobbet også i helgene da det ble dyrt å bo i Oslo. Jeg skulle være ferdig med bacheloren i år, men pga psykiske problemer fikk jeg fravær nok til at jeg strøk i flere fag. Skulle ønske jeg gikk å fikk legeerklæring hver gang jeg ble syk, eller gikk for å få diagnose hos psykolog så noe av det ble godkjent fravær. Jeg tror det er forsent nå? (Jeg har det bedre psykisk nå da jeg sluttet på hormonell prevensjon for 1 år siden og i tillegg har fått en god pause fra jobb, skole osv. i 4 mnd under lockdown hvor jeg har fått rom til fokusere på egenhelse) Mangler totalt 109 studiepoeng. Skjønner selv at jeg har fucket opp big time. Jeg ønsker å ta opp fagene og fullføre studiet men aner ikke hvordan jeg skal klare dette nå. Det var først snakk om å ta opp alle øktene jeg mangler i hvert fag. Dette ville ha kostet meg 127 000 kr til sammen. Så fikk jeg tilbud fra skolen om å ta opp øktene som fulltidsstudent på et år(to semester), hvor jeg da heller betaler semester avgiftene til SiO som da hadde blitt 107.200 kr. Hos lånekassen får man ikke mer støtte om man mangler over 60 studiepoeng. Foreldrene mine kan heller ikke dekke dette og det hadde jeg heller ikke forventet av dem. Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. jeg har ingen sparepenger, Og semesteravgiften betales i starten av semesteret. Skal jeg droppe hele greia, flytte hjem til foreldrene mine hvor jeg kan bo gratis og skaffe meg en ny jobb i service bransjen der hjemme? Det er ikke fristende, men jeg vet ikke om jeg har noe valg. Anonymkode: eca12...99b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #2 Skrevet 25. august 2020 Hvilket studie er det? Anonymkode: 38a1f...f1c
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #3 Skrevet 25. august 2020 Du må finne deg en jobb. Penger må inn, det er førstepri. Deretter: Studiene. Du ligger jo veldig langt etter, du har under halvparten av bacheloren i boks. Siden du ikke engang er i nærheten av å være ferdig, ville jeg søkt på en bachelor på offentlig skole neste år - velg en bachelor hvor du kan bruke noen eller de fleste av fagene du allerede har. Ingen grunn til å betale enda mer skolepenger! Anonymkode: cc27a...441
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #4 Skrevet 25. august 2020 Når du går på den offentlige skolen kan du studere ved siden av jobben. Det er fullt mulig å studere minst 50% ved siden av en fulltidsjobb. Da vil du etterhvert klare å ta igjen forsinkelsen fra Lånekassen. Anonymkode: cc27a...441 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå