Gå til innhold

Legge laminatgulv på ujevnt betonggulv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort dette uten å rette opp med masse? Tenkte eventuelt fuktsperre og muligens legge sånn skumgummiunderlag dobbelt de stedene det er ujevnt? 
Det er teppe der nå, men jeg synes ikke noe om det.

Anonymkode: 98190...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hva du mener med ujevnt?

Hvis gulvet blir greit jevnt med et teppe kan det gå. 

Legg et tykt lag skumgummi. 

Hvis det er plass i forhold til dører og takhøyde, kan du jo legge isopor eller lignende isolasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har gjort dette uten å rette opp med masse? Tenkte eventuelt fuktsperre og muligens legge sånn skumgummiunderlag dobbelt de stedene det er ujevnt? 

Neineinei! IKKE noe tykkere lag med skumgummi under. Skal du først legge på laminat, må det være helt plant. Har selv et stuegulv som ikke her helt bra, det er plant, MEN, jeg har dobbelt opp med demping. Det er nemlig ett lag som er limt under platene jeg kjøpte(Pergo), og jeg la ett lag med tynn skumgummi under, med det resultatet at der det gåes mye, blir det svikt i endene av platene. Venter bare på at det skal svikte helt, og gulvet må byttes ut en gang i framtiden.

IKKE NOE DOBBELT UNDER LAMINAT!!!

Anonymkode: cd89b...2f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stan skrev:

Hvis det er plass i forhold til dører og takhøyde, kan du jo legge isopor eller lignende isolasjon. 

NEI!!! Les over.

Anonymkode: cd89b...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjell på dobbelt underlag og 1 tykkere lag? De finnes jo i forskjellige tykkelser

Anonymkode: 0e435...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig at underlaget ikke er for mykt. Da vil laminatgulvet kunne bøye seg uansett hvor plant underlaget er. 

Har et rom hvor det er lagt isopor under. Underlaget er steinheller med fuger mellom. Passet på at oversiden var jevn før laminatgulvet ble lagt. Har fungert fint i ihvertfall 5 år. 

Derimot har jeg hatt problemer med laminat lagt på teppe som var for mykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, stan skrev:

Det er ganske ujevnt med teppet på, kjenner at det ikke er rett. Hadde vært så greit med en løsning som ikke er masse avretningsmasse under der. Er i en kjellerstue og med små barn er teppe ganske upraktisk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gjort jobben ordentlig og faktisk rettet opp gulvet. Har sett nok gulv lagt oppå tepper eller andre idiotiske løsninger til å ikke ønske å gjøre ting halvveis. 

Anonymkode: c831f...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2020 den 17.29, AnonymBruker skrev:

skal du først gjøre noe,så gjør det ordentlig.....gulvet må sprakles først, mange nok som gjør slik jallajalla arbeid. Hvorfor koste på nytt gulv om du ikke har råd til å gjøre det skikkelig?

Anonymkode: 70663...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velgjort grunnarbeid er alltid viktig for et vellykket resultat.  Slurver du med grunnarbeidet, så blir sluttresultatet deretter. Rett opp gulvet før du legger laminat.

Anonymkode: fafa2...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...