Gå til innhold

Valg av forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett stort dielemma.

Jeg skal gifte meg til neste år og vet ikke hvem jeg skal spørre om å være forlover.

Jeg har 2 venninner som jeg ser på som mine nærmeste veninner. Og skulle gjerne spirt dem begge, men hvior vanlig er det å ha flere veninner?

Jeg synes dette er så sinnsykt vanskelig.

Noen med gode råd?

Anonymkode: 6c13f...ddf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har du 2 forlovere. Null stress. 

Ikke det vanligste, men heller ikke veldig uvanlig. 

• Liker 3
Skrevet

H orfor velge? Ha begge 2 :)

Anonymkode: cb5c2...f22

• Liker 1
Skrevet

En som signerer erklæringen på forhånd, den andre signerer som vitne. Begge kan fungere som forlovere mtp praktiske oppgaver. 

Skrevet

Er blitt ganske vanlig med 2 forlovere. Flere jeg kjenner har hatt det. Go for it når du har valgets kval. 

Skrevet

Du kan fint ha to forlovere. Om du ikke ønsker det kan du jo ha en forlover og en "brudepike", som er vanlig i USA.
Jeg har 3 nære venninner selv, og synes det blir mye med 3 forlovere. Mistenker at alle 3 tenker at valget gjerne faller på dem, så jeg kommer til å velge en, men si til alle at jeg ikke klarte å bestemme meg og derfor gjorde en loddtrekning 🙈

Anonymkode: 7a49b...48b

• Liker 3
Skrevet

Tror både jeg og min kommende mann kommer til å ha to forlovere. Rett og slett fordi vi har hvert vårt "trekløver", og det er vanskelig å skulle utelukke den ene. :) 

Anonymkode: 346d4...e24

Skrevet

Forrige bryllup jeg var i, der hadde bruden 3 forlovere; svigersøster og 2 bestevenner siden barndommen, mens brugdommen valgte sin bror og bestevenn (som også var bestevenn med broren). 

Jeg vet om ei som hadde 4, og mistenker at ei hadde 7 men det har jeg ikke fått helt med meg (typisk ung 18åring som tror hun er bestis med hele gjengen). 

Selv skal jeg bare ha 1, min søster som er verdens beste person. Kunne spurt min eldste venninne eller svigersøster i tillegg, men jeg syns det blir litt flåsete, hei se på meg og alle folka mine, liksom. Selv om de absolutt hadde fortjent den tittelen, om vi baserer det på båndet man har seg i mellom. Men jeg er heldig i at de vet at jeg og søstera mi er lenket sammen, så det blir ikke noe sjalusi eller hvem betyr mest, de hadde nok faktisk tenkt jeg hadde slått meg om det ikke ble sånn. 

Anonymkode: 001d5...ffa

• Liker 1
Skrevet

Jeg har flere gode venninner og ingen åpenbar kandidat, så hadde min søster som forlover og vitne. To forlovere høres bare ut som ekstra styr, minst mulig sjanse for drama er best. Dessuten kan venninnene mine heller kunne kose seg som gjester i stedet for å måtte arrangere ting. 

Anonymkode: 2c5b2...432

Skrevet

Det er bare en som er forlover, og denne signerer erklæring. De andre er formelt ingenting. 

Anonymkode: a0950...840

• Liker 1
Skrevet

Jeg valgte derfor min søster

Skrevet
På 26.8.2020 den 13.04, AnonymBruker skrev:

Du kan fint ha to forlovere. Om du ikke ønsker det kan du jo ha en forlover og en "brudepike", som er vanlig i USA.
Jeg har 3 nære venninner selv, og synes det blir mye med 3 forlovere. Mistenker at alle 3 tenker at valget gjerne faller på dem, så jeg kommer til å velge en, men si til alle at jeg ikke klarte å bestemme meg og derfor gjorde en loddtrekning 🙈

Anonymkode: 7a49b...48b

Da burde du kanskje arrangere en venninnekveld der du forklarer hvorfor, og så tar du loddtrekninga mens dere alle er samlet. At du «trakk lodd» hjemme alene fordi du ikke klarte å «bestemme deg» er det ingen som kjøper... Og da blir det drama.

Anonymkode: 5657e...1bd

• 2 uker senere...
Skrevet

Kan jeg ha en min bestekompis som forlover, ikke venninne? 

Anonymkode: 675dc...dc7

Skrevet
På 17.9.2020 den 23.11, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ingen regel som sier at forlover må være samme kjønn som deg.

Anonymkode: 3569b...4d1

• Liker 1
Skrevet
On 9/17/2020 at 11:11 PM, AnonymBruker said:

Jeg kjenner en mann som hadde en kvinnelig forlover da han giftet seg. Det ekteskapet endte i utroskap fra hans side, dog ikke med den dama, men likevel.. 🙄

Anonymkode: 2045b...39e

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en mann som hadde en kvinnelig forlover da han giftet seg. Det ekteskapet endte i utroskap fra hans side, dog ikke med den dama, men likevel.. 🙄

Anonymkode: 2045b...39e

Det har jo ingen sammenheng. 🙄

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...