AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #1 Skrevet 25. august 2020 Tok tog, buss og T-bane til og internt i Oslo i dag. Det var et par på bussen med munnbind. Ingen på toget og ingen på T-banen. Så også et par på Oslo S. Ingen tog-ansatte eller buss-sjåfører brukte munnbind. Da er vi nok ferdige med munnbind-hysteriet. Anonymkode: c69da...142 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #2 Skrevet 25. august 2020 Folk driter i det, og ingen økning i smitte skjer. Folk begynner å skjønne at de er blitt lurt. Det er bare regjeringen som tviholder på «krisen», men de også har vel skjønt at de begynner å miste ansikt. Da blir det regjeringsskifte neste år, gratulerer med rekord i bruk av unødvendige oljepenger. Anonymkode: 5a608...93c 12
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #3 Skrevet 25. august 2020 Munnbind koster penger jo. Hvis de kjære politikere anbefaler bruk av den så kan de dele de gratis og. Anonymkode: 0fd44...6f3 6
Den Sagnomsuste Skrevet 25. august 2020 #4 Skrevet 25. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Folk driter i det, og ingen økning i smitte skjer. Folk begynner å skjønne at de er blitt lurt. Det er bare regjeringen som tviholder på «krisen», men de også har vel skjønt at de begynner å miste ansikt. Da blir det regjeringsskifte neste år, gratulerer med rekord i bruk av unødvendige oljepenger. Anonymkode: 5a608...93c Alle verdenslederne har vel møttes i all hemmelighet for å planlegge plottet også da eller? (Hvorfor henger egentlig dere Resettere her inne...?) 16
Den Sagnomsuste Skrevet 25. august 2020 #5 Skrevet 25. august 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Munnbind koster penger jo. Hvis de kjære politikere anbefaler bruk av den så kan de dele de gratis og. Anonymkode: 0fd44...6f3 Joda munnbind koster penger, men over 25 000 (jf en VG artikkel jeg husker å ha lest) personer i Oslo eier tross alt egen fritidsbolig (hytte). Dersom man har råd til en sekundærbolig bare for forlystelsens skyld burde man ha råd til munnbind også! Det er ikke 25 000 stykker som bærer munnbind i Oslo om dagen for å si det sånn! Her er det mange som bare gir blanke i hele fellesskapet - og trist er det... Endret 25. august 2020 av Den Sagnsomsuste 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #6 Skrevet 25. august 2020 Er det 1 meter eller mer mellom hver, så er det jo heller ikke anbefalt å bruke det. Jeg har det alltid med, men ser an hvor tett folk står eller sitter. Anonymkode: 29fdc...6da 8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #7 Skrevet 25. august 2020 23 nye smittede i Oslo så langt i dag, og flere blir det blir det nok utover kvelden også. Rart at folk ikke gidder å bruke munnbind en gang, det krever jo så lite og tettpakket kollektivtrafikk er like ille som all denne festingen det mases så mye om... Anonymkode: 59887...ad8 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #8 Skrevet 25. august 2020 4 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev: Joda munnbind koster penger, men over 25 000 (jf en VG artikkel jeg husker å ha lest) personer i Oslo eier tross alt egen fritidsbolig (hytte). Dersom man har råd til en sekundærbolig bare for forlystelsens skyld burde man ha råd til munnbind også! Det er ikke 25 000 stykker som bærer munnbind i Oslo om dagen for å si det sånn! Her er det mange som bare gir blanke i hele fellesskapet - og trist er det... Regjeringen har gått for strategien med å klage på deler av befolkningen, og de skifter på hvem de klager på. Det tror jeg er lite smart og gjør bare at folk gir F. Og det er ikke rart mange er lei av "dugnaden" når den ser ut til å ha vært nesten unødvendig 🙂 Anonymkode: c69da...142 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #9 Skrevet 25. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 23 nye smittede i Oslo så langt i dag, og flere blir det blir det nok utover kvelden også. Rart at folk ikke gidder å bruke munnbind en gang, det krever jo så lite og tettpakket kollektivtrafikk er like ille som all denne festingen det mases så mye om... Anonymkode: 59887...ad8 Jeg kommer til å bruke munnbind når det blir påbud eller hvis jeg ser at viruset blir mye farligere. Ikke før. Selv om jeg får gratis munnbind. Anonymkode: c69da...142 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #10 Skrevet 25. august 2020 Så lenge munnbind kun er en anbefaling, vil mange velge det bort. Anonymkode: 5c179...67c 9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #11 Skrevet 25. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det 1 meter eller mer mellom hver, så er det jo heller ikke anbefalt å bruke det. Jeg har det alltid med, men ser an hvor tett folk står eller sitter. Anonymkode: 29fdc...6da Jeg har foreløpig aldri trengt å bruke det, alltid 1m + til nærmeste ansikt der jeg sitter på banen. Og prater/hoster/nyser ikke på kollektivt. Har litt pustetrøbbel etter en infeksjon i mars (kanskje korona), så bruker bare munnbind når det er anbefalt. Det er det jo ikke med god plass. Værre med alle de med munnbind som trekker de ned på haka når det er god plass (ser det flere ganger). Men mange ser nok litt ned på de som ikke bruker det blant oss Anonymkode: f4220...5b0 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #12 Skrevet 25. august 2020 13 minutter siden, Den Sagnsomsuste said: Joda munnbind koster penger, men over 25 000 (jf en VG artikkel jeg husker å ha lest) personer i Oslo eier tross alt egen fritidsbolig (hytte). Dersom man har råd til en sekundærbolig bare for forlystelsens skyld burde man ha råd til munnbind også! Det er ikke 25 000 stykker som bærer munnbind i Oslo om dagen for å si det sånn! Her er det mange som bare gir blanke i hele fellesskapet - og trist er det... Tror at de som har fritidsbolig mest sannsynlig har jobb hvor de kan jobbe hjemme... jeg jobber på et hovedkontor i kommunen og her er det fortsatt hjemmekontor som gjelder. Hvis du må på kontoret så tar de fleste sykkel eller går. På mitt tog og buss er det nesten 50% som bruker munnbind. Jeg bruker kun hvis det er dårlig med plass. Anonymkode: 9baf6...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #13 Skrevet 25. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Er det 1 meter eller mer mellom hver, så er det jo heller ikke anbefalt å bruke det. Jeg har det alltid med, men ser an hvor tett folk står eller sitter. Anonymkode: 29fdc...6da 👆🏽👆🏽👆🏽👆🏽👆🏽 dette! Anonymkode: 9baf6...c5e 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #14 Skrevet 25. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det 1 meter eller mer mellom hver, så er det jo heller ikke anbefalt å bruke det. Jeg har det alltid med, men ser an hvor tett folk står eller sitter. Anonymkode: 29fdc...6da Det er bare det at 1 meter ikke alltid er nok, er ikke uten grunn at det er 1,5-2 meter som gjelder i de fleste land med større smittetrykk enn Norge. Anonymkode: 59887...ad8 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #15 Skrevet 25. august 2020 33 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev: Alle verdenslederne har vel møttes i all hemmelighet for å planlegge plottet også da eller? (Hvorfor henger egentlig dere Resettere her inne...?) Jeg mente lurt som i påvirket av massehysteriet. Jeg tror ikke på at det ligger noe mer bak, bare at regjeringen handlet i frykt og nå kan de ikke gå tilbake. Det vil være politisk selvmord å innrømme at de overreagerte. Anonymkode: 5a608...93c 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #16 Skrevet 25. august 2020 Jeg observerte to stk på toget med munnbind i dag. Begge satt og fiklet med det stadig vekk og tok på utsiden av det. Anonymkode: a7c99...45d 5
Missfitness Skrevet 25. august 2020 #17 Skrevet 25. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tok tog, buss og T-bane til og internt i Oslo i dag. Det var et par på bussen med munnbind. Ingen på toget og ingen på T-banen. Så også et par på Oslo S. Ingen tog-ansatte eller buss-sjåfører brukte munnbind. Da er vi nok ferdige med munnbind-hysteriet. Anonymkode: c69da...142 Det er jo kun anbefalt i rush-tiden hvis man ikke klarer å holde anbefalt avstand. 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #18 Skrevet 25. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 23 nye smittede i Oslo så langt i dag, og flere blir det blir det nok utover kvelden også. Rart at folk ikke gidder å bruke munnbind en gang, det krever jo så lite og tettpakket kollektivtrafikk er like ille som all denne festingen det mases så mye om... Anonymkode: 59887...ad8 Hva faen har det å si om smitten øker så lengr omtrent ingen blir syke lengre??? Det skulle jo gå så galt etter vi åpnet for reiser, demonstrasjon, skoler, barnehager.. Litt økning i smitte, omtrent INGEN innlagte eller alvorlige tilfeller eller dødsfall på flere måneder. Hvor lenge skal denne galskapen pågå egentlig? Nå må noe skje snart. At du ser omtrent ingen bruker munnbind er selvsagt fordi folk flest (KG ekskludert) har skjønt at dette ikke henger på greip, samtidig som tiltakstrettheten har slått inn. Anonymkode: dc262...17f 8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #19 Skrevet 25. august 2020 Kanskje de bruker munntampong som er vanskelig å se. Anonymkode: 8b526...289 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #20 Skrevet 25. august 2020 Jeg ser det stikk motsatte. Har tatt både t-bane og buss i dag, og det var massevis av munnbind, selv da det var nesten tomt på banen. Jeg har alltid med meg, og bruker ved behov. Er det tomt på banen / får jeg sitte alene på en 4-seter, bruker jeg det ikke. Anonymkode: 6b10e...ddb 1
Anbefalte innlegg