Gå til innhold

Er smågodt ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det trygt å kjøpe smågodt i disse korona-tider?

Anonymkode: 5f566...9bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte smågodt for første gang siden korona i mandags. Fy fader så Godt det var. Prøvde å grave i det «nye» godterier og unngikk det som var ytterst og de sorter som det var lite igjen av. Brukte antibac før og etter. Er ikke blitt syk og det var vel verdt risikoen 😬😬 

Anonymkode: fab75...5a7

• Liker 1
Skrevet

Pleier dere da å sette det "i karantene" en ukes tid, eller er det trygt å spise med en gang?

• Liker 2
Skrevet

Nei. Best å droppe alt av selvplukk.

Anonymkode: 48875...a34

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pleier dere da å sette det "i karantene" en ukes tid, eller er det trygt å spise med en gang?

Jeg hadde ikke klart å ha det i karantene i en uke😂

• Liker 6
Skrevet

Så klart er det trygt...

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det trygt å kjøpe smågodt i disse korona-tider?

Jeg ville ikke ha gjort det, men det kommer jo litt an på hvor i landet du bor også.

Skrevet

Ja, spis i vei! 

Anonymkode: a209a...3b0

Skrevet
Akkurat nå, Pterinochilus skrev:

Jeg ville ikke ha gjort det, men det kommer jo litt an på hvor i landet du bor også.

Jeg bor i Bergen og spiser smågodt! Voldsomt til hysteri da!

• Liker 2
Skrevet

Dere som sier det er trygt... hva baserer dere det på?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mattilsynet. Google it! 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har levd i er hysterisk samfunn i 6 måneder, men butikkene får lov til å selge smågodt. Tror du virkelig de hadde fått lov om det var den minste usikkerhet for om det var ok?

Anonymkode: a209a...3b0

• Liker 6
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Må jo leve litt da mens man kan. Ikke noe som sier om vi lever i morgen, korona eller ikke. Greit å ta forhåndsregler men må jo ikke sette hele livet på vent grunnet frykt. Etter korona vil det komme et nytt virus, og så et nytt. 

Anonymkode: fab75...5a7

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at epler, tomater og annen frukt uten innpakning er verre, da folk har en lei tendens til å klemme og kjenne på frukten før de velger ut sine spesielt utvalgte😅 Så nå kjøper jeg bare frukt og grønt som er innpakket og står over smågodtet. Skulle jeg kjøpt smågodt ville jeg latt det stå i «karantene» noen dager først😁

Anonymkode: a27ae...05d

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at epler, tomater og annen frukt uten innpakning er verre, da folk har en lei tendens til å klemme og kjenne på frukten før de velger ut sine spesielt utvalgte😅 Så nå kjøper jeg bare frukt og grønt som er innpakket og står over smågodtet. Skulle jeg kjøpt smågodt ville jeg latt det stå i «karantene» noen dager først😁

Epler og tomater kan du jo vaske før du spiser det. Det er litt vanskeligere når det kommer til smågodt.

• Liker 5
Skrevet

Trygt når det gjelder koronaviruset vil jeg tro, men jeg har jobbet i bolig for psykisk utviklingshemmede og jeg kødder ikke - hver eneste gang vi dro på butikken pelte flere av dem i smågodtet med bare hendene! Fysj tenkte jeg (jeg vet jo hvor ukritisk deres hygiene er, de kan lett klø musa for deretter å ta overalt...)! Siden den første gangen jeg så det har jeg kun spist smågodt som kommer i egne poser. Aldri mer om jeg fyller posen med den ekle skjea! 

Anonymkode: 89412...9fe

• Liker 2
Skrevet

Verdt å poengtere at vi forhindret dem når vi så det, men dette skjedde veldig ofte! 

Anonymkode: 89412...9fe

Skrevet
1 minutt siden, Pterinochilus skrev:

Epler og tomater kan du jo vaske før du spiser det. Det er litt vanskeligere når det kommer til smågodt.

Vasker det ikke frukt med varmt vann og såpe jeg ihvertfall, og tenker at skylling i kaldt vann er lite effektivt...

Skrevet
41 minutter siden, Pterinochilus skrev:

Kjøp smågodt og la det stå noen dager hvis man er usikker. Problem solved :)

Man må ikke spise det med en gang. 

Anonymkode: dad61...df5

• Opprett ny...