Gå til innhold

Engangskamera?

tommeline

Anbefalte innlegg

Gjest lykkelig gift

Jeg brukte engangs-kameraer men ble kjempeskuffa over bildene. Kvaliteten var elendig, saa det var egentlig aa kaste penger ut av vinduet. Det er mulig det skyldtes litt for daarlig lysforhold der vi var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm.. var jo litt forskjellige erfaringer her. Men vi hadde i utgangspunktet tenkt å satse på engangskameraer, og det er jo mange med bra erfaringer med det. Får bare sørge for at toastmaster sier litt om det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest

Vi hadde fem engangskameraer som vi satte frem etter middagen, for bilder av folk som spiser blir sjelden de beste allikevel...! Kjøpte kameraer av god kvalitet, og bildene er kjempemorsomme. Tipper vi har 80% av disse bildene i albumet! Uten dem hadde vi ikke hatt i nærheten av så mange bilder fra festen, så vil absolutt anbefale dette til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. var jo litt forskjellige erfaringer her. Men vi hadde i utgangspunktet tenkt å satse på engangskameraer, og det er jo mange med bra erfaringer med det. Får bare sørge for at toastmaster sier litt om det.

:)

Jeg synes også det er verdt risken jeg da. ;) Man bruker mye penger på et bryllup, at å ta risken på ca 1000 kr i engangskameraer synes jeg er verdt det. Husk også på å be om tilbud når bildene skal fremkalles, for fremkaller man en del filmer gir butikken tilbud på dette. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder tatta langt unna ble dårlige, bilder tatt nære ble bra. Mange morsomme blinkskudd.

Trenger ikke bli så syrt. Kjøpte 6 kameraer (55 gjester) til 200 kr på Claes Ohlosson. Fant billig fremkalling til rundt 500 kr. Synes ikke 700 kr på en ellers så dyr dag var så ille. Slettes ikke alle med digitalkameraer som sender inn bilder selv om de sier de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du leverer til frmkalling og får de tilbake så behøver du ikke beholde alle bildene, de du ikke ønsker leverer du da tilbake og de blir tukket på regningen. er ikke dette noe alle vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en fotodyktig venninne som tok MASSE bilder for oss. Hun er knallflink og elsker å fotografere, og det ble utrolig bra bilder. Engangskameraene derimot var bare sløseri... Bildene ble sykt dårlige, ingen av gjestene var noe særlig til fotografer, og det ble de samme motivene på lang avstnd hele tiden. Mislykket!

Jeg kledde inn kameraene i samme papiret som sangheftene, kirkeprogram osv - mye putlearbeid, men gjestene fikk med seg helheten, det kan jeg love! Jeg hadde hvertfall ikke lagt et grelt engangskamera på bordet - men det er meg.

Og til deg som opplevde å bli frastjålet engangskameraet: Er det mulig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt å ha engangskameraer i bryllupet vårt (1 uke igjen nå :hoppe:). Jeg har tatt av pappen rundt og klistret på papp i samme farge som på innbydelsene og gjesteboka. Ble kjempefine! :rodme: Vi blir ca 50 stk og har 5 kameraer. Skal passe på så toastmaster får informert folk om kameraene og hvor blitsen er ;)

Og blir ikke kvaliteten 100% så er ikke det så nøye! Plukker ut de vi er mest fornøyd med og klistrer dem inn i gjesteboka, hvis det er plass.

Tipper det blir bra jeg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha enganskamera, kledt inn i samme papir som bordkortene. De ble utrolig fine :)

Hvor kjøper man engangskamera fo en billig penge ? Og hvor mange må vi ha når det er 40 til middag og 117 tilsammen til kaffi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte kjempe rimelige kameraer på clas ohlsen, til 100 kroner for 4 stk, det er et tilbud de hadde for noen uker tilbake, ellers tror jeg det koster 49 kr for ett kamera der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte kjempe rimelige kameraer på clas ohlsen, til 100 kroner for 4 stk, det er  et tilbud de hadde for noen uker tilbake, ellers tror jeg det koster 49 kr for ett kamera der...

Ja,det var billig :)

Tror jeg skal prøve meg på clas olson og se hva jeg finner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde engangskameraer, og ble overrasket over at det faktisk ble noen bra bilder. Det blir litt annerledes bilder - gjerne litt "festbilder"..

Ellers fikk vi uoppfordret allerede noen dager etter bryllupet tilsendt cd med bilder fra venner!! :)

Jeg vil anbefale engangskameraer, men sørg for at toastmaster sier litt om blitsen og avstandsanbefalinger. Det blir nok noen gode og artige bilder skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde engangskameraer i vårt bryllup og jeg angrer IKKE. Selvsagt ble ikke alle bildene like bra, men det hadde vi tatt med i beregningen.

Noen tips:

* Ikke beregn å bruke engangskameraene som "bryllupsbildene". Det blir mye rølp!

* Be toastmaster informere om kameraene helt først under middagen. En kjapp innføring i bruken kan være greit, men et fullt "kurs" er vel litt overkill.....

* Ikke legg ut alle på en gang, men spre de litt utover festen. Ellers kan du risikere å få veldig mange bilder fra middagen og ingen fra festen etterpå, da alle er oppbrukt.

Du får helt andre bilder fra disse kameraene enn fra bildene som blir tatt av gjestene med deres egne kameraer. Vi lo godt da vi fikk igjen disse bildene, ja.... :ler:

I tillegg til disse bildene har vi fått 4 fulle CDer med bilder fra gjestene. Jammen er det kjekt med digitalkameraer!!! Nå skal vi en kveld sette oss ned i ro og mak, titte gjennom alle bildene og bestemme oss for hvem vi vil ha i album.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg gjort som lillepus.

Fant kamera på tilbud på Clahs Ohlsen - 2 til 60,- - blir slettes ikke dyrt! Kjøpte 6 betalte 180,-!!! Finner en rimlig framkalling så blir det slettes ikke dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare-på-besøk

Jeg hentet 9 filmer fra engangskamera i dag, og av de var det kanskje 10 bilder som var dårlige... selvfølgelig blir det mange like bilder, men samtidig også bilder som ikke ville blitt tatt dersom det ikke var for disse engangskameraene som var lagt ut... Vi fikk toastmasteren til å fortelle hcordan de skulle brukes (HUSK BLITS!!) og velger å tro at det er en av grunnene til at bildene ble så bra som de ble...

Har i tillegg fått mange bilder på CD fra gjester, så kommer til å fremkalle mange herfra og..

Gleder meg til å begynne å sette i album :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Vi hadde 4 engangskameraer som vi la frem på middagsbordet. Hadde 50 gjester. Følte vel at det var halvveis verdt det, fordi kvaliteten på bildene ikke var like bra som digitalkamera. Men morsomt med de bildene som faktisk ble bra. Men ble veldig mange utydelige og dårlige (og like) bilder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...