tommeline Skrevet 19. juli 2005 #1 Del Skrevet 19. juli 2005 Dere som har noen erfaring med å legge ut engangskameraer på bordene: Var det verdt det? Ble det bra bilder? Eller kan man like godt satse på å få kopier fra bilder tar med egne kameraer (er jo en enkel sak i disse digitaltider)? Hvor mange kameraer hadde dere? Var det passe antall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brud i sommer Skrevet 19. juli 2005 #2 Del Skrevet 19. juli 2005 Ikke for å kuppe tråden, altså - tenkte jeg kunne slenge inn et spm til.. Vi skal ha engangskameraer, og et sted her leste jeg engang at man kunne ta av pappen på kameraet og bruke som mal for ny pynt.. (de er jo ikke så lekre med grønt papir rundt..). Nå har vi kjøpt kameraer - og på kameraene står det at man IKKE skal fjerne pappen rundt? Betyr det at filmen blir ødelagt dersom vi gjør det?? Litt fortvilet nå.. Det er bare noen dager igjen.. Og som svar til hovedinnlegger: jeg har hørt om flere som har hatt det - og de har vært fornøyd. Det blir gjerne ikke de beste bildene, men det blir bilder av ting andre ikke tenker på å fotografere.. Alle tar de samme bildene denne dagen, så det kan jo være greit å ha litt bilder av gjestene rundt bordene.. Og det er heller ikke alltid like lett å få kopi (selv i denne digitale verden).. Lykke til! Noen som vet noe lurt jeg kan gjøre med pappen rundt? (har jo kjøpt papir og pynt..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 19. juli 2005 #3 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg anbefaler engangskameraer på det sterkeste! Men tror at alle gjestene knipser i vei bilder i bryllupet sitt, men det er jo ikke alle som gjør det. Og det er ikke alltid det er så lett å få kopier av disse bildene heller. Vi fikk iallfall få kopier i ettertid. Vi hadde vel 5 engangskameraer (45 gjester), og dette var passe. 3 eller 4 av kameraene ble lagt frem under middagen, og pga dette fikk vi en masse fine bilder fra middagsbordet som vi ellers ikke ville ha hatt. For det er nettopp under middagen at gjestene ikke knipser bilder i hytt og pine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 19. juli 2005 #4 Del Skrevet 19. juli 2005 Ikke for å kuppe tråden, altså - tenkte jeg kunne slenge inn et spm til.. Vi skal ha engangskameraer, og et sted her leste jeg engang at man kunne ta av pappen på kameraet og bruke som mal for ny pynt.. (de er jo ikke så lekre med grønt papir rundt..). Nå har vi kjøpt kameraer - og på kameraene står det at man IKKE skal fjerne pappen rundt? Betyr det at filmen blir ødelagt dersom vi gjør det?? Litt fortvilet nå.. Det er bare noen dager igjen.. Du kan fitn ta av pappen selvom det står at man ikke skal gjøre det. Vi hadde selv planer om å lage nye omslag på alle kameraene, men vi droppet det til syvende og sist Og jeg er egentlig glad for det også, for det er mye styr å lage de og på bryllupsdagen er det ingen andre enn en selv som uansett ser at pappen på kameraet har temaet bryllup. Det er slike ting man tenker veldig på i forkant, som på selve dagen spiller null trille uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 19. juli 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 19. juli 2005 Noen som vet noe lurt jeg kan gjøre med pappen rundt? (har jo kjøpt papir og pynt..) ← Jeg vet ikke helt om det skjer noe med kameraet om du tar pappen av. Men så i et interiørblad at de hadde brettet et papir rundt engenaskameraene og bundet et bånd rundt. Dette måtte tas av når kameraene skulle brukes, men det ser i alle fall finere ut når gjestene kommer inn og ser bordet for første gang. Vi kommer til å ha kameraene som de er, tenker at de ikke gjør sååå mye av seg. Fotoknudsen har forresten engangskameraer som det er mye blått på, ikke så grelle som gule kodakkameraer f.eks. Vi får følge med her begge to, om det kommer noen lure erfaringer her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 19. juli 2005 #6 Del Skrevet 19. juli 2005 Vi hadde engangskameraer. Vi hadde et til hvert bord, runde bord med 8 på. Droppet å ha det på hovedbordet, det hadde blitt litt sært. Av ca 270 bilder er det kanskje 50 som er ganske bra. En del er veldig mørke, en del er ganske uskarpe. Men det er i hvertfall 40-50 som kan gå i et litt uformelt album. Folk tar ikke så mange bilder med digitalkameraene under festen, ser det ut som. Vi hadde i tillegg en del barn i selskapet. De syntes det var strålende festlig å sørge for at det ikke var noen ubrukte bilder igjen, så vi sitter med en helt fantastisk liten fotosession-serie... Jeg vil tipse om at man holder et lite fotokurs på begynnelsen av middagen, gjerne med toastmaster og en medhjelper. De må fortelle om at 1) det finnes blitz 2) blitzen fungerer ikke over 3 meter 3) det er liten vits i å ta bilder på mer en 3 meters avstand 4) det er liten vits i å ta bilder på under 1 meters avstand 5) ingen vits i å ta bilder av maten, de blir garantert uskarpe... Det er i hvertfall de erfaringene vi sitter igjen med, etter å ikke hatt noen som holdt et lite fotokurs. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 19. juli 2005 #7 Del Skrevet 19. juli 2005 Glemte egentlig å si at av våre bilder (ca 125 stk) var det kanskje max 30-40 bilder som ikke var brukanes. Barna tok en del bilder hos oss også, men mange av disse ble faktisk ganske bra og de tar jo en del andre type bilder enn de voksne alltid gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 19. juli 2005 #8 Del Skrevet 19. juli 2005 Var i bryllup i helga, der de hadde engangskamera på kaffebordene. Jeg så faktisk ingen gjester som brukte de i det hele tatt! På middagsbordene var det ingen kameraer, og det var ingen som fortalte om kameraene i det hele tatt. Det kan nok bli noen bra bilder av engangskameraer - men det kan være lurt å opplyse om dem. Bare ganske enkelt fortell at det er kameraer på bordene, og at dere som brudepar ville blitt glade for artige bilder. Noen av gjestene som kom først til festen unngikk å sette seg på de første bordene da de så kameraene - de trodde det var noen som satt der fra før og som hadde satt igjen kameraet sitt...det er ikke alle som vet om skikken med engangskameraer Jeg lekte med tanken på engangskameraer jeg også, men jeg har slått det fra meg nå. Det var mange som tok bilder i løpet av hele festen, og jeg ser det som en unødvendig utgift til et allerede dyrt nok bryllup. Flere som har hatt engangskameraer har sagt at de angrer på det. For dyrt med kameraer og fremkalling i forhold til kvaliteten på bildene. Nå virker jeg kanskje veldig negativ her. Det kan jo skje at man får gode bilder og at det virkelig er verdt det, men man bør jo være klar over at de kan bli veldig dårlige også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 19. juli 2005 #9 Del Skrevet 19. juli 2005 Enig med Augustbrud02 Hoss oss var det de bildene som barna tok som var mest "spennende" og fine. Vi hadde 10 kamera på 70 middagsgjester (og 20 kaffegjester). Desverre var det en av gjestene som så sitt snitt i å ta med seg en av kameraene våre hjem *irritert* Men med 9 kamera hadde vi alikevell nok. Morro å få bilde av alle gjestene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brud i sommer Skrevet 19. juli 2005 #10 Del Skrevet 19. juli 2005 Enig med Augustbrud02 Hoss oss var det de bildene som barna tok som var mest "spennende" og fine. Vi hadde 10 kamera på 70 middagsgjester (og 20 kaffegjester). Desverre var det en av gjestene som så sitt snitt i å ta med seg en av kameraene våre hjem *irritert* Men med 9 kamera hadde vi alikevell nok. Morro å få bilde av alle gjestene ← Tok med seg kameraet hjem!! Da hadde jeg nok sagt ifra i ettertid om jeg visste hvem det var. Det hadde jeg ikke tolerert. Makan til frekkhet skal man (heldigvis) lete lenge etter!! Det var jo bra du fikk morsomme bilder med de andre kameraene da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 19. juli 2005 #11 Del Skrevet 19. juli 2005 Vi la fram 3 kameraer etter middagen (hadde noen som tok mange bilder ved bordet) og vi fikk mange fine bilder fra festen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 19. juli 2005 #12 Del Skrevet 19. juli 2005 Tok med seg kameraet hjem!! Da hadde jeg nok sagt ifra i ettertid om jeg visste hvem det var. Det hadde jeg ikke tolerert. Makan til frekkhet skal man (heldigvis) lete lenge etter!! Det var jo bra du fikk morsomme bilder med de andre kameraene da.. ← Det er jo det som er problemet - vi vet ikke hvem som har gjort det... Men - det er ikke neo å gjøre noe med. Trodde ikke at noen i vår familie "var sånn" jeg, men tydeligvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Molla_* Skrevet 19. juli 2005 #13 Del Skrevet 19. juli 2005 Vi hadde engangskameraer liggende på bordene i bryllupet vårt. Vår erfaring var at bildene ikke ble bra. Folk glemte å bruke blitsen. De eneste som hadde tatt tålig greie bilder var de to 9 åringene som stadig ble minnet om å bruke blitsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 19. juli 2005 #14 Del Skrevet 19. juli 2005 Nå har jeg vært i en del bryllup med engangskameraer, og selv om folk husker å ta noen bilder, så er kvaliteten ganske dårlig sammenlignet med bilder tatt med vanlige kameraer. Er det ikke bedre å be noen (to-tre, kanskje) fotokyndige gjester om å ta ekstra mye bilder som kan være til dere? Jeg har blitt bedt om det i fire-fem bryllup nå (jeg tar mye bilder til hobbybruk), og har knipset 2-300 bilder hver gang. Så brenner jeg dem bare på en cd og gir dem til brudeparet. Da blir kvaliteten veldig mye bedre, og dere kan selv velge hvor mange bilder dere vil fremkalle? ... de gangene jeg har blitt spurt, har brudeparet sagt i fra god tid på forhånd, og spesifikt bedt meg om å ta flere bilder enn bare de tradisjonelle på kirketrappa og når kaken skjæres opp. De har altså ikke bare satset på at "noen tar sikkert noen bilder". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 19. juli 2005 #15 Del Skrevet 19. juli 2005 Vi hadde 6 engangskameraer i bryllupet vårt. Ett av kameraene brukte jeg og forloveren min hos frisøren og sminkøren i tillegg tok vi noen bilder i bilen på vei til kirken Ble mange fine bilder her gitt ! Vi sørget for at toastmaster oppfordret alle til å ta bilder og gjett om kameraene ble godt brukt ?! Disse bildene er faktisk noen av de morsomste vi har fra bryllupet vårt og jeg er utrolig glad for at vi valgte å ha kameraene liggende. Vi lo godt når vi fikk se bildene.... Kan ikke si at jeg synes bildene ble så fryktelig dårlige heller. Vi hadde også en fotograf som tok bilder igjennom dagen/kvelden/natten, men disse er faktisk ikke så morsomme som de bildene som ble tatt med engangskameraene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ainaen Skrevet 19. juli 2005 #16 Del Skrevet 19. juli 2005 Heisann!! Jeg er så innmari glad for at vi la fram engangskamera på bordene. Selfølgelig er noen bilder dårlige, men det kunne skjedd med vanlig kamera også. Vi er så storfornøyde med bildene. Akkurat sånne vi ville ha. Toastmaster informerte gjestene om kameraene og at disse skulle brukes for å dekke festlighetene som foregikk... Mye bra, er nesten litt overrasket... Det var så mange her på forumet som var negative til engangskamere sist det var oppe til diskusjon så jeg holdt på å sløyfe hele greia Men nå er jeg glad for at vi ikke gjorde det!!!! MEN............ Veldig viktig å informere om bruken av kameraene... - Hva ønsker man bilder av?? - Tips om hvor man finner blitzen Også skal det sies at jeg vet ikke hvordan det ville blitt dersom disse engangskameraene ble brukt til å ta "fine" bilder av brudeparet. Dette var mer kameraer som dekket festen hvis du skjønner. Noen har tatt bilder av oss og familien når vi stilte opp og jeg er fornøyd med de bildene også Vi hadde 10 kamera som lå på bordene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nylig gift Skrevet 19. juli 2005 #17 Del Skrevet 19. juli 2005 Vi hadde 5 engangskameraer i vårt bryllup, og det var veldig bortkastede penger. Bildene har veldig dårlig kvalitet, og det ble vel totalt ca 10 bra bilder ut av det hele. Med fremkalling kostet det oss over 1.000. De fleste av våre gjester har tatt bilder, og mange har uoppfordret sendt oss bildene på cd. Vi har også hintet litt til de som ikke har gjort det, og har nå fått massevis av flotte bilder med bra kvalitet. Mitt inntrykk er vel at folk har mer enn nok med å ta bilder med sine egne kameraer når de er i bryllup. Skulle jeg gjort det hele om igjen hadde jeg nok brukt pengene fra engangskameraene på noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 19. juli 2005 #18 Del Skrevet 19. juli 2005 Vi hadde gode erfaringer med engangskameraer på bordene. Tror vi hadde en 4-5 stykker. Ikke alle bildene ble topp (selvfølgelig!!! ) Men det ble mange artige fest-bilder... og det var akkurat det vi ønsket oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_em_* Skrevet 19. juli 2005 #19 Del Skrevet 19. juli 2005 Eg anbefaler eingongskamereaer. Du får utrolig mongen forskjellige bilder,litt rolp blir dar vel alltid.. Me va 55 stk i bryllupet vårt og hadde 6 kameraer.. Det var kjempe skoy og sjå dei bildene,mongen knall bra bilder og ett par som ikkje va folt så bra.. Men eg anbefale det.. LYKKE TE MED BRYLLUPET. DU HAR NOGE OG SJÅ FRAM TE.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. juli 2005 #20 Del Skrevet 19. juli 2005 Vi hadde ikke engangskameraer, men spurte om å få kopier av alle vi så hadde digitale kameraer. Så nå sitter vi her med over 1000 bilder.... Trenger ikke flere, og føler ikke vi hadde behov for engangskameraer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå