Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg fikk et reisesett med diverse kremer her forleden, men her var det jammen mer enn jeg er vant til! Blant annet ligger det en liten tube med noe som heter kvedekrem (eller kvitten creme) og Rosenkrem. Hva brukes de til, hva godt gjør de?

Det ligger også en tube med ansiktsrensekrem (rengöringskrem) og en miniflaske med rensemelk. Hva er forskjellen på rensekrem og rensemelk...? Og hva bruker dere egentlig ansiktsvann til?

Eh.. og da er jeg kommet frem til at det eneste jeg vet hvordan jeg skal bruke i denne boksen, det er den flytende dagkremen...

:rodme:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Du har fått et reisesett fra Dr.Hausckha, ser jeg. Dette er produkter av høy kvalitet som inneholder kun naturlige stoffer og ingen mineraloljer.

Rosekrem og Kvedekrem er begge fuktighetskremer. Filosofien til DH er at man ikke skal bruke nattkrem, men det er mange som bruker produktene uten å være helt tro mot det. Rosekrem er en tung krem som passer tørr hud. Fin på tørre partier og lepper også. Bruk lite, Den er veldig drøy! Kvedekrem er noe letterere.

Rensekrem er litt tyngre en rensemelk. Rengjører mere i dybden. Rensekremen fra DH innehulder biter av aprikos, og jeg bruker den som en lett peelingkrem.

Ansiktvann brukes for å fjerne siste rest av olje/makeup fra huden og dor å lukke porene. Vet om mange som ikke bruker ansiktsvann.

Gjest gjest1
Skrevet

Takker og neier! Du er en knupp. Så ble jeg litt klokere i dag også. Og jada, du har helt rett, det er fra Dr. Hauschka.

Gjest Gjesta
Skrevet

Rensemelken brukes for å fjerne sminken og som vanlig rens, den er nydelig! Rensekremen er mer som en peeling, og brukes om morgenen. Den lukter øl, synes jeg :?

Jeg elsker rosekremen til den tørre huden min. Hvis huden er sår og irritert (for eksempel ved forkjølelse), bruker jeg rosekremen om natta. Kvedekremen kjøpte jeg ved et uhell, og synes egentlig den har en litt ekkel, voksaktig, konsistens. Den skal være for mer normal hud. Den flytende dagkremen, derimot, er kjempegod.

Jeg bruker ikke Dr. H. fast, men har brukt litt innimellom.

Håndkremen derfra er knallbra, forresten!

Gjest Tristessa
Skrevet

Bruker rensemelken og rosekremen fast, og er kjempeforønøyd. Det var litt rart i begynnelsen å ikke bruke krem om natten, men nå synes jeg det går helt fint. Dr. Hauschkas produkter stabiliserer huden slik at den klarer seg bedre på egen hånd, jeg trenger f. eks ikke å peele lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...