Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første jeg fikk høre fra broren min var «gratulerer, dette blir dyrt. Håper dere vet hva dere har gjort». Uten et glimt i øyet engang.. vi er begge over 30år og oppegående, voksne folk med egen bolig, bil osv. Må innrømme at jeg ble skuffet over reaksjonen :( Vennene våre har vist mye mer glede enn familien tilogmed.. andre som føler på det samme?

Anonymkode: 5a69c...f39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i all verden? Virker mer som misunnelse og sjalusi enn noe annet spør du meg. Ingenting å bry seg om.

• Liker 5
Skrevet

Ja nei det var jo ikke en særlig positiv mottakelse av nyheten. Men hva gjør det. Du får ikke barn for deres skyld, vel? 

Kanskje han ikke liker barn, eller føler seg mislykket som far selv... Kan være mange grunner. Ikke alle synes nyheten om graviditet er så spennende... 

Hadde dette vært min bror så hadde jeg kjefta på han å sagt at han dessverre må glede seg på min/våres vegne 🙃

men det viktigste er jo at du/dere gleder deg/dere ❤️

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde tenkt det samme som broren din, men hadde ikke sagt det. 

Anonymkode: 84d63...9e4

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som ironi. Noen klarer fint å si sånne ting uten å vise en mine.

• Liker 8
Skrevet

Ånei, buhu. 

Anonymkode: 3daef...240

• Liker 8
Skrevet

Var noe sånt broren min sa og når vi delte den gledelige nyheten. Med tanke på hans livssituasjon mot vår så vet jeg at det var rett og slett misunnelse som lå bak. Han prøvde etter hvert å være glad på våre vegne, og bitterheten hans har roet seg ned betraktelig nå etter at barnet vårt kom til verden 

Anonymkode: 1b470...1ca

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Første jeg fikk høre fra broren min var «gratulerer, dette blir dyrt. Håper dere vet hva dere har gjort». Uten et glimt i øyet engang.. vi er begge over 30år og oppegående, voksne folk med egen bolig, bil osv. Må innrømme at jeg ble skuffet over reaksjonen :( Vennene våre har vist mye mer glede enn familien tilogmed.. andre som føler på det samme?

Han er vel ikke så begeistret for barn da... Evt misunnelig. 

• Liker 1
Skrevet

Man kan vel ikke forvente at alle skal hoppe av glede, men det er da virkelig ingen grunn til å være frekk heller o_O

• Liker 8
Skrevet

Noe sånt kunne broren min også sagt. Han er alltid sarkastiske og overhodet ikke interessert i barn.

Anonymkode: 6a9c2...96a

• Liker 4
Skrevet
37 minutter siden, Anoia skrev:

Man kan vel ikke forvente at alle skal hoppe av glede, men det er da virkelig ingen grunn til å være frekk heller o_O

Syns ts er hårsår. Han er sikkert bare en sånn sarkastisk type. 

• Liker 3
Skrevet

Broren min kunne fint sagt noe sånt, men jeg kjenner ham jo godt nok til å vite at uansett hvor alvorlig han klarte å holde seg mens han sa det ville det vært humoristisk ment. Hvorhvidt det i TS' tilfelle er han som er frekk eller hun som er hårsår og/eller har for store forventninger til omgivelsene er ikke så lett for andre å vite, det er jo så avhengig av hva slag forhold og kommunikasjon de har ellers.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Maleficenta skrev:

Syns ts er hårsår. Han er sikkert bare en sånn sarkastisk type. 

Det vet vi dessverre ingenting om. Jeg hadde i det minste syntes at det var en dårlig spøk.

• Liker 1
Skrevet

Det er stor forskjell på folk! Kan si det slik at min mormor ble mer glad for å vente sitt tyveognoe oldebarn eller min samboers farmor som får sitt andre oldebarn. 

Anonymkode: 9062f...cbd

• Liker 2
Skrevet

Mine 3 søsken vet at jeg er gravid (2 trimester) da min mor har fortalt. Jeg har ikke hørt noe fra de. Skuffende? Jepp.

Anonymkode: 2a162...d98

• Liker 1
Skrevet

Ville ignorert og gått videre i livet. Har erfart at slike reaksjoner som regel handler lite om deg, men mye om den som sier noe sånt. 

En "bekjent" av meg kom med en sånn "du kommer til å angre" da jeg skulle ha nummer 2. Handlet mest om at han var ulykkelig i eget forhold og lei av å ha småbarn selv. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Mine 3 søsken vet at jeg er gravid (2 trimester) da min mor har fortalt. Jeg har ikke hørt noe fra de. Skuffende? Jepp.

Jeg hadde blitt litt såra hvis jeg fikk vite at søstera mi var gravid gjennom min mor jeg da. Hvorfor forteller du ikke søskna dine at du er gravid? Hadde ikke giddet å gratulert før søsteren min selv sa til meg at hun var gravid. 

Anonymkode: 71ecc...869

• Liker 4
Skrevet

Bare å ignorere og ikke overtenke 😊 mine brødre er ihvertfall ikke følelsesmennesker, og kunne sikkert sagt noe av det samme 😅 Når jeg fortalte mamma om at jeg og samboer ventet en liten en og hvor langt jeg var på vei over telefon, så sa hun bare "Javel... Du burde ikke fortelle andre det, for kan skje mye galt når du er så kort på vei." Og den holdningen fortsatte til helt etter fødsel. Ikke noe annet å gjøre enn å ikke overtenke alle andre sine reaksjoner altså 😊

Anonymkode: 3046a...878

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke så koselig ut nei 😩

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare å ignorere og ikke overtenke 😊 mine brødre er ihvertfall ikke følelsesmennesker, og kunne sikkert sagt noe av det samme 😅 Når jeg fortalte mamma om at jeg og samboer ventet en liten en og hvor langt jeg var på vei over telefon, så sa hun bare "Javel... Du burde ikke fortelle andre det, for kan skje mye galt når du er så kort på vei." Og den holdningen fortsatte til helt etter fødsel. Ikke noe annet å gjøre enn å ikke overtenke alle andre sine reaksjoner altså 😊

Anonymkode: 3046a...878

Broren min har barn selv, så synes det var en skuffende reaksjon.. pappa sa «det er jo lenge til», som at vi liksom fortalte det unødvendig tidlig. Var 13 uker på vei da vi fortalte det.. Har vært mye hyggeligere å fortelle det til venner, de har har vært kjempeglade :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...