Gå til innhold

Når møte barnet hans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det normalt å være sammen før man møter barn fra tidligere forhold? Det kommer kanskje litt an på alder til barnet/barna, men er det noen tommelfingerregel? 

Anonymkode: 8d37c...d05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer sikkert an på barna også. Jeg vet ikke selv. Mitt barn knytter seg raskt til nye mennesker, og jeg hadde ønsket at forholdet til far og kommende stemor hadde vart en god stund og vært stabilt før barnet vårt ble introdusert. For min egen del hadde jeg blitt glad for at far hadde funnet kjærligheten på ny, for det unner jeg han. Men jeg ønsker ikke at barnet mitt skal oppleve sorgen av å bli forlatt for mange ganger. 

Anonymkode: 2adb0...a1c

Skrevet

Jeg ventet nesten 5 mnd. før kjæresten møtte min datter, men da hadde hun funnet ut av det for lenge siden og rett og slett ba om å få møte han. (Hun er tenåring).

Vi ventet ca. 6 mnd. før jeg møtte hans barn. Hans eldste som også er tenåring hadde da visst om det lenge, men vi ventet fordi han også har en gutt på 7 år.

Vi visste ganske tidlig at dette kom til å bli et seriøst forhold, men vi ville rett og slett bare være kjærester litt først.

Skrevet

Dette har flere ulike sider. Det er synd om man satser på hverandre, og bygger et godt forhold, og så oppdager man at det ikke klaffer med barna. Samtidig bør barna skånes for å introduseres for nye personer som de knytter seg til, før de brått forsvinner ut av livene. Det kan også være godt, som par, å få litt tid som vare kjærester, før man får enda en rolle å forholde seg til.

Her hadde jeg så vidt møtt barnet før vi ble sammen, hadde ikke noen relasjon. Vi traff hverandre noen ganger etter vi ble et par, før jeg ble introdusert som kjæreste etter en måned. Det fungerte for oss, men vi var også sikre på at vi ville satse på hverandre.

Anonymkode: 8bd59...150

• Liker 1
Skrevet

Minimum, 6 mnd om man tenker på barnets beste

Anonymkode: 65dfb...c3b

Skrevet

Kommer an på barnets alder, hvor lenge det er siden bruddet mellom foreldrene, hvor seriøse dere er, alder på deg og mannen.

Er bruddet mellom foreldrene ferskt er det nok lurt å vente ekstra lenge. Et lite barn forstår ikke kjæresterelasjon, mens et større barn forstår mye mer. Er dere unge har dere ingen hast.

Her fikk min samboer møte mitt barn etter 3 måneder, og han flyttet inn etter 5. Og nå etter 1,5 år sammen skal vi ha barn. Men - barnet midt er 11 år, og jeg og faren gikk fra hverandre da han var 2. Ingen av mine tidligere kjærester har fått møte barnet, da jeg alltid avsluttet før det fordi det ikke føltes rett at barnet skulle treffe de. Og vi er 36 og 38 år. Barnet og samboer fikk fort et kjempegodt forhold, noe som var avgjørende for at jeg ville satse videre.

Anonymkode: ecc03...b75

Skrevet

Når man mener alvor. Når dere er over forelsketstadiet, dere har sett og opplevd hverandres feil og mangler og godtar dem. Dere vil satse på et liv sammen. Du er klar for å være en kvinnelig rollemodell for et barn, gi omsorg og vennskap og aldri forlate barnet.

Kan du se for deg et liv med han så kan du møte barnet. Ellers ville jeg ha droppet det. Ingen grunn til å dra barn inn i foreldres sexliv.

Anonymkode: dc38f...b73

Skrevet

Kommer an på personene! 

Møtte mine bonusbarn etter 3 måneder. Er den første og siste «stemor», men der i mot barnemor som stadig skifter ut menn har nå en avtale (etter mye krangling mellom hun og barnefar: barna møtte ofte på nye menn og de ble ofte lei seg) om at hun ikke får lov å la ny typen møte barna før det har gått 1 (!!) år. 

Skrevet

Minimum 6 mnd. Helst ville jeg ventet et år. For det er først når den første forelskelsen gir seg at man ser om forholdet kan bli varig, og ungene bør slippe å se/oppleve flere nye personer og brudd. Ellers var dette et godt svar:

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man mener alvor. Når dere er over forelsketstadiet, dere har sett og opplevd hverandres feil og mangler og godtar dem. Dere vil satse på et liv sammen. Du er klar for å være en kvinnelig rollemodell for et barn, gi omsorg og vennskap og aldri forlate barnet.

Kan du se for deg et liv med han så kan du møte barnet. Ellers ville jeg ha droppet det. Ingen grunn til å dra barn inn i foreldres sexliv.

Anonymkode: dc38f...b73

Jeg har selv opplevd et forhold som varte i 1 1/2 år der barna ble involvert etter 6-7 mnd. I ettertid skulle jeg ønske de ikke hadde blitt involvert. Men det føltes riktig der og da. Så jeg vet godt hvor vanskelig det der er. Det var først etter 14 mnd at det begynte å bli noen utfordringer og det kom fram mye ulikheter mellom oss. Så ja, bli ferdig med forelskelsesstadiet først.

Anonymkode: a9a5a...810

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...