Gå til innhold

Elsparkesykkel og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har trenden kommet til vår bygd og gate, og jeg kan ikke få sakt nok hvor lite jeg liker dette. Spesielt ikke når det kommer til små barn!

Enkelte foreldre her har kjøpt dette nå til barn i 7 års alder, noe jeg mener er for tidlig..

Har sakt til barnet vårt som selvsagt er sjalu, at h*n også skal få dette en dag, men at 7 år er for ungt. Trygg trafikk anbefaler 12 års aldersgrense, selv om det ikke er krav til det.

Til og med voksne har greid å skade seg på dette.

Hva mener dere?

Anonymkode: 7ea84...8a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nettopp kjøpt el sparkesykkel sønnen min i 9 års gave. Denne kjører ikke like fort som voksenutgaven,å det står 8 + på sparkesykkelen.

Anonymkode: eb9bd...b3a

Skrevet

Det skal ikke mye til før man kan gå skikkelig på tryne eller velte. Så en mann på en elsparkesykkel i sommer som skulle kjøre forbi med, og jeg tror det var en ujevnhet i asfalten, men dæven som han ramlet! Han trynte ikke, men det var like før. Spurte han om det gikk bra, og han sa dette var fjerde gang han opplevde det.

Anonymkode: a2325...d56

• Liker 2
Skrevet

9-åringen min ønsker seg også dette, men har fått beskjed om at det er helt uaktuelt. Heldigvis sier de fleste foreldrene i klassen det samme. Jeg har ikke sagt noen bestemt alder han kan få det, ønsker å se det an uten å være bundet til noe.

Anonymkode: 61abd...b3a

• Liker 1
Skrevet

Hvor bor dere? Her jeg bor sentralt i Oslo har jeg ikke sett et eneste barn med en slik. Kun voksne og studenter på disse hersens voi, lime etc.

Anonymkode: ddd20...f0c

• Liker 2
Skrevet

Får i bursdagsgave neste år når hun fyller 10 år.

Anonymkode: 6548a...162

Skrevet

Mitt barn kommer ikke til å få elsparkesykkel før det går på ungdomsskolen. Tidligst. Men sannsynligvis aldri. Har sett for mange livsfarlige situasjoner med slike sparkesykler til at jeg vil barnet mitt så vondt. 

Anonymkode: c2c70...dcc

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bor dere? Her jeg bor sentralt i Oslo har jeg ikke sett et eneste barn med en slik. Kun voksne og studenter på disse hersens voi, lime etc.

Anonymkode: ddd20...f0c

Bergen. Å hvertfall to i klassen til sønnen min som går i 4.klasse har elsparkesykkel som er fra 8 år.

Anonymkode: eb9bd...b3a

Skrevet

Heldigvis ikke vanlig her, men det er en 8-9 år gammel gutt i området som har. Han har null kontroll og jeg er oppriktig bekymret. 

Anonymkode: bd365...7c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...