AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #1 Skrevet 25. august 2020 Hva tenker dere om arbeidsfordeling og det å ta seg av barn, hus og hund I et sånt forhold? Hvordan blir det noensinne rettferdig? Mor jobber fulltid, far jobber offshore med 2-3 uker på og 3 eller 4 uker fri. Anonymkode: 7b36b...917
Nokia Skrevet 25. august 2020 #2 Skrevet 25. august 2020 Hvordan tenker du...rettferdig? Tenker du rettferdig som at mor skal utføre nøyaktig like mange timer husarbeid som far pr dag? Eller rettferdig som at familien jobber sammen for å få det beste resultatet for familien? Det sier seg selv at det blir litt travlere for mor de ukene far er borte, men om far er en oppegående fyr, tar han sikkert en god del av børen de ukene han er hjemme. Helt rettferdig blir det nok aldri. Det blir det neppe for noen av oss. 28
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. august 2020 #3 Skrevet 25. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere om arbeidsfordeling og det å ta seg av barn, hus og hund I et sånt forhold? Hvordan blir det noensinne rettferdig? Mor jobber fulltid, far jobber offshore med 2-3 uker på og 3 eller 4 uker fri. Anonymkode: 7b36b...917 Sånt bør man avklare før man får barn eller takker ja til jobb offshore.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #4 Skrevet 25. august 2020 Det rettferdige ville vært om barnet og hunden også jobbet fulltid. Anonymkode: e9686...a5b 25
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #5 Skrevet 25. august 2020 Det mest rettferdige er vel at hun gjør alt de ukene han er på jobb, og han gjør alt de ukene han er hjemme (dersom det er like mange uker, hvis han er mer hjemme enn på jobb så får man dele opp mer rettferdig). Det gir jo da mening fordi man da vil bruke ca. like mye av fritiden sin på husarbeid. Anonymkode: a26e0...f79 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #6 Skrevet 25. august 2020 Jeg tror at da må man være et team og støtter hverandre. Tenke langsiktig. Anonymkode: 07c8f...df4 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #7 Skrevet 25. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det mest rettferdige er vel at hun gjør alt de ukene han er på jobb, og han gjør alt de ukene han er hjemme (dersom det er like mange uker, hvis han er mer hjemme enn på jobb så får man dele opp mer rettferdig). Det gir jo da mening fordi man da vil bruke ca. like mye av fritiden sin på husarbeid. Anonymkode: a26e0...f79 Men er det et godt samliv da? Om kvinnen skal bare sitte i en stol når mannen er hjemme og han gjør alt? Jeg tenker at om mannen tar en offshore jobb og etterlater kvinnen hjemme pga pengenes skyld, så er det noe som bør gagne hele familien. At mannens inntekt feks gjør at de kan ha hjemmehjelp eller vaskehjelp. eller at dama kan jobbe redusert og så kan mann spare til hennes pensjon slik at de går mot et OK pensjonistliv, og slik at ingen blir brent ut. Anonymkode: 07c8f...df4 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #8 Skrevet 25. august 2020 4 minutter siden, Dævendøtte skrev: Sånt bør man avklare før man får barn eller takker ja til jobb offshore. Tenker det samme, en selvfølge at man diskuterer og kommer frem til hvordan man vil ha det. Det er rett og slett for dårlig fra begge parter om dette blir et tema først den dagen man har et barn. Anonymkode: 59426...5f2 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #9 Skrevet 25. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det et godt samliv da? Om kvinnen skal bare sitte i en stol når mannen er hjemme og han gjør alt? Jeg tenker at om mannen tar en offshore jobb og etterlater kvinnen hjemme pga pengenes skyld, så er det noe som bør gagne hele familien. At mannens inntekt feks gjør at de kan ha hjemmehjelp eller vaskehjelp. eller at dama kan jobbe redusert og så kan mann spare til hennes pensjon slik at de går mot et OK pensjonistliv, og slik at ingen blir brent ut. Anonymkode: 07c8f...df4 Hahah kvinnen sitter jo ikke bare i en stol når mannen er hjemme. Hun er jo på jobb 100%. Det jeg vet folk gjør er at mannen tar ansvar for levering/henting i barnehagen når han er hjemme slik at barnet får kortere dager når far er hjemme (siden det har lengre dager når mor er aleine). Far rydder hus og lager middag når mor er på jobb. Så får de familietid/kosetid sammen. I helgene deler de selvfølgelig på oppgavene. Av og til har far overtid og er lengre borte, Da er det mer på mor hjemme. Anonymkode: 6dc55...acf 13
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #10 Skrevet 25. august 2020 Jeg har ikke sagt noe om at forholdene er avklarte eller ikke - jeg ønsker å høre tanker om hva folk tenker er riktig i et slikt forhold, eller hvordan likesinnede gjør det. Anonymkode: 7b36b...917
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #11 Skrevet 25. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere om arbeidsfordeling og det å ta seg av barn, hus og hund I et sånt forhold? Hvordan blir det noensinne rettferdig? Mor jobber fulltid, far jobber offshore med 2-3 uker på og 3 eller 4 uker fri. Anonymkode: 7b36b...917 Kan bare snakke for meg selv: Mann på jobb offshore 2/4, jeg leverer og henter kid i barnehagen og jobber 100%. Rydder, steller, lager middag, handler osv. Når han kommer hjem så leverer han og henter i barnehagen, tar seg av hus, handling og hjem. Lager middag. Hender jeg gjør det i stede fordi jeg faktisk vil det. Hva som blir rettferdig eller ikke får hver enkel familie diskutere og komme til løsninger seg i mellom. Hos oss er vi på en måte Familie AS og jobber sammen, ble sånn helt naturlig for oss Anonymkode: c0044...122 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #12 Skrevet 25. august 2020 Det skaper skikkelig dårlig stemning å snakke om «rettferdighet» i denne situasjonen. Voksne foreldre/par bør være et team. Far gjør litt mer når han er hjemme, mens mor gjør mer(alt) når far er på jobb. Husk at han er på jobb flere uker i strekk, det blir aldri det samme som å slappe av hjemme. Anonymkode: 1695f...c9b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #13 Skrevet 25. august 2020 Unger/barn er både arbeid og ikke arbeid. Ja, det kan være tungt med å ha ansvaret mesteparten av tiden, samtidig er det jo en glede å bruke tiden sin sammen med ungene sine! Sånn sett kan det ikke være greit å være så mye borte, og gå glipp av så mye av livet til ungene. Så at den som er borte i uker av gangen bringer og henter fra barnehage/sfo/skole/fritidsaktiviteter/vennebesøk etc høres naturlig ut. Anonymkode: 59426...5f2 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #14 Skrevet 25. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det skaper skikkelig dårlig stemning å snakke om «rettferdighet» i denne situasjonen. Voksne foreldre/par bør være et team. Far gjør litt mer når han er hjemme, mens mor gjør mer(alt) når far er på jobb. Husk at han er på jobb flere uker i strekk, det blir aldri det samme som å slappe av hjemme. Anonymkode: 1695f...c9b Slappe av hjemme? 😂 Anonymkode: 7b36b...917
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #15 Skrevet 25. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at han er på jobb flere uker i strekk, det blir aldri det samme som å slappe av hjemme. Mor jobber fulltid hun også, og slapper aldri av hjemme. Anonymkode: 59426...5f2 8
Brunello Skrevet 25. august 2020 #16 Skrevet 25. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det mest rettferdige er vel at hun gjør alt de ukene han er på jobb, og han gjør alt de ukene han er hjemme (dersom det er like mange uker, hvis han er mer hjemme enn på jobb så får man dele opp mer rettferdig). Det gir jo da mening fordi man da vil bruke ca. like mye av fritiden sin på husarbeid. Anonymkode: a26e0...f79 Hvordan kan det bli rettferdig? Han jobber mye mer når han er på jobb og har ikke like mye fritid. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #17 Skrevet 25. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slappe av hjemme? 😂 Anonymkode: 7b36b...917 Hehe, kan redigere meg selv litt. Dersom kona tenker at han «slapper av» i lugaren i de få fritimene utenom jobb når han er offshore. Han bør få litt slakk når han er hjemme også av og til tenker jeg. Mulig han deler lugar med noen også. Urettferdig om han tar ALT når han er hjemme når han faktisk har vært på båt/plattform i ukesvis. Anonymkode: 1695f...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #18 Skrevet 25. august 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at om mannen tar en offshore jobb og etterlater kvinnen hjemme pga pengenes skyld, så er det noe som bør gagne hele familien Ja, fordi kvinnen ble kidnappet og tvunget til å gifte seg, samt tvunget til å bli gravid og far barn med en som jobber offshore? Kanskje hun burde ha tenkt litt før hun valgt livet. Hva egentlig er det med dere kvinner her i Norge? Deres forfedre ville ha vært flaut over hvor grinete, bortskjemte og utakknemlig dere har blitt. Anonymkode: 1199a...861
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #19 Skrevet 25. august 2020 Veldig nysgjerrig på hva TS mener er rettferdig da😅 Anonymkode: 1695f...c9b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #20 Skrevet 25. august 2020 4 minutter siden, Brunello said: Hvordan kan det bli rettferdig? Han jobber mye mer når han er på jobb og har ikke like mye fritid. De ukene han er på jobb har han full jobb + ekstra jobb. De samme ukene har hun full jobb + alt av husarbeid, barn og hund. De ukene han er hjemme har han da alt av husarbeid, barn og hund. Hun har full jobb. Jeg vil tro han ender opp med mer fritid til sammen men det kommer jo litt an på hvor mye arbeid det er med hunden og barnet (alder på barn, type hund), størrelse på hus ++ Jeg ville forøvrig anbefalt vaskehjelp for å avlaste begge 2, spesielt hun som må være alene i 2-3 uker med full jobb og ansvar for alt utenom Anonymkode: a26e0...f79 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå