AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #1 Skrevet 25. august 2020 Dere som har barn med nedsatt funksjonsevne som f.eks asberger, dysleksi og ADHD etc. Har de koordinator, individuell opplæringsplan og god oppfølging på u.skole trinnet? Er dere fornøyde og føler dere at samarbeidet med skolen er bra? Eller er det svakhet i planlegging og oppfølging av spesialundervisning? Der dere selv må fungere som koordinator, ringe og mase på skole/ppt, legge frem forslag men som ikke blir fulgt? I vårt tilfelle er det mer som i sistnevnte. Spesialundervisningen er ikke det, men mer som tilrettelagt, knapt. Liten fremgang faglig. Hvilken hjelp får eleven din i skolehverdagen? Hva blir spesifikt gjort av skolen i spesialundervisningen? Er skolen engasjert og kreativ, som de bør være? Anonymkode: c1860...7ec
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #2 Skrevet 25. august 2020 Det er jo veldig stor forskjell på funksjonsnivå selv innen samme diagnose, og det må avgjøre tiltakene. Dysleksi i seg selv utløser ikke rett til verken spesialundervisning, iop eller koordinator, men derimot utløser det rett til hjelpemidler. Hvilket funksjonsnivå har barnet ditt? Har du snakket med kommunen ang koordinator? Har dere mange tjenester som må koordineres? Det er ikke lett å ha barn med funksjonsvansker, og spesielt hvis samarbeid med skole skjærer seg. Får ikke barnet spesialundervisningen som den har vedtak om? Skal barnet ha spesialundervisning skal det også ha iop i de aktuelle fagene. Engasjert og kreativ skole? Det er jo litt diffuse begreper om en institusjon. Men opplever du at barnet ikke får den undervisningen han har krav på? Anonymkode: c71aa...f15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå