Gå til innhold

Elever på u.skole trinn med nedsatt funksjonsevne, god oppfølging?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn med nedsatt funksjonsevne som f.eks asberger, dysleksi og ADHD etc. Har de koordinator, individuell opplæringsplan og god oppfølging på u.skole trinnet? 

Er dere fornøyde og føler dere at samarbeidet med skolen er bra? Eller er det svakhet i planlegging og oppfølging av spesialundervisning? Der dere selv må fungere som koordinator, ringe og mase på skole/ppt, legge frem forslag men som ikke blir fulgt? 

I vårt tilfelle er det mer som i sistnevnte. Spesialundervisningen er ikke det, men mer som tilrettelagt, knapt. Liten fremgang faglig. Hvilken hjelp får eleven din i skolehverdagen? Hva blir spesifikt gjort av skolen i spesialundervisningen? Er skolen engasjert og kreativ, som de bør være?

 

Anonymkode: c1860...7ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo veldig stor forskjell på funksjonsnivå selv innen samme diagnose, og det må avgjøre tiltakene. 

Dysleksi i seg selv utløser ikke rett til verken spesialundervisning, iop eller koordinator, men derimot utløser det rett til hjelpemidler. 

Hvilket funksjonsnivå har barnet ditt? Har du snakket med kommunen ang koordinator? Har dere mange tjenester som må koordineres? 

Det er ikke lett å ha barn med funksjonsvansker, og spesielt hvis samarbeid med skole skjærer seg. Får ikke barnet spesialundervisningen som den har vedtak om? Skal barnet ha spesialundervisning skal det også ha iop i de aktuelle fagene. 

Engasjert og kreativ skole? Det er jo litt diffuse begreper om en institusjon. Men opplever du at barnet ikke får den undervisningen han har krav på? 

Anonymkode: c71aa...f15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...