Rottenikken1 Skrevet 31. august 2020 #41 Skrevet 31. august 2020 (endret) «Ikke enhver som sier Herre, Herre skal komme inn i himlenes rike men de som gjør min himmelsk fars vilje» sitat fra bergprekenen. Jesus viste tydelig at det ville finnes falske religioner som ropte «herre, herre» og som trodde at Jesus ville høre på dem. Dette bibelverset viser det. At tro alene ikke er nok, man må ha gjerninger og en livsførsel som samsvarer med bibelen. Uten det vil ikke Gud høre deres bønner uansett hvor mye dere ber og deres tilbedelse er verdiløs. Jeg kan legge til et vers til: «troen er død uten gjerninger» Jesus gav et påbud før han døde: «Gå derfor ut og gjør disipler av folk fra alle nasjoner idet dere døper dem i faderens, sønnens og den hellige ånds navn og lærer dem å holde alt jeg har befalt dere» Gjør du det? Det gjør i alle fall Jehovas vitner. Hvis man kritiserer dem for å følge et av Jesu bud ved å besøke folk for å gjøre dem til disipler, er det da Jehovas vitner eller Jesus dere kritiserer... Endret 31. august 2020 av Rottenikken1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #42 Skrevet 31. august 2020 26 minutter siden, Rottenikken1 skrev: Jesus gav et påbud før han døde: «Gå derfor ut og gjør disipler av folk fra alle nasjoner idet dere døper dem i faderens, sønnens og den hellige ånds navn og lærer dem å holde alt jeg har befalt dere» Jehovas vitner døper ikke på den måten, så det er de som har falsk lære. Ikke blir de i husene, som det står i Bibelen heller, men de går fra hus til hus som det spesifikt står at man IKKE skal. Anonymkode: 10e24...a4d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #43 Skrevet 31. august 2020 På 25.8.2020 den 10.05, AnonymBruker skrev: Men muslimene har en annen gud? Anonymkode: 86856...079 Ja. Allah! Anonymkode: 1e00c...9ca 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #44 Skrevet 31. august 2020 På 25.8.2020 den 9.50, AnonymBruker skrev: https://no.wikipedia.org/wiki/Abrahamittisk_religion De tror på samme Gud men har forskjellige profeter, Jødene venter fremdeles på sin messias, De kristne har Jesus og Muslimene har Mohammed. Alle har har samme opphav (Israel ) Reiser du ned dit på besøk ser du byen er delt inn i egne kvartaler for hver religion. Bahai er en "moderen versjon" av Abrahamittisk religion der de tror at alle religionene er like viktige, Buddha er også tatt med som en viktig profet . https://no.wikipedia.org/wiki/Bahai Anonymkode: a0265...4d4 Du har ikke peiling, tydeligvis. Anonymkode: 1e00c...9ca 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #45 Skrevet 31. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke peiling, tydeligvis. Anonymkode: 1e00c...9ca Jeg , eller wikipedia? Eller alle krle-skolebøker fra 1- 10 klasse? Anonymkode: a0265...4d4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #46 Skrevet 1. september 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg , eller wikipedia? Eller alle krle-skolebøker fra 1- 10 klasse? Anonymkode: a0265...4d4 Du sier at Gud for muslimene er Mohammed? 🙈🙈 Anonymkode: 1e00c...9ca
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #47 Skrevet 1. september 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier at Gud for muslimene er Mohammed? 🙈🙈 Anonymkode: 1e00c...9ca Nei Muhammed er profeten/ messias/ frelseren men Gud og Allah er den samme. Anonymkode: a0265...4d4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #48 Skrevet 2. september 2020 På 31.8.2020 den 20.39, AnonymBruker skrev: Jeg , eller wikipedia? Eller alle krle-skolebøker fra 1- 10 klasse? Anonymkode: a0265...4d4 Jaha - uten å blande meg nevneverdig inn i akkurat det dere diskuterer føler jeg for å spørre om du virkelig tar alt fra wiki og norske skolebøker for god fisk? Du vet vel at det er ymse religionsvitere som har skrevet pensumbøker til bruk i skoleverket? Disse er et knippe av politisk korrekte mennesker med et synkretistisk ideologisk bakteppe. Du bør alltid og jeg gjentar ALLTID Google forfattere av bøker du leser. Bakgrunnen deres kvalifiserer og diskvalifiserer meningene deres i stor grad - om ikke annet setter det boken i en rett kontekst. Når det gjelder Wiki kan jeg faktisk ikke tro at oppegående mennesker siterer derfra! Helt utrolig. Anonymkode: 9d16c...1df 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #49 Skrevet 2. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jaha - uten å blande meg nevneverdig inn i akkurat det dere diskuterer føler jeg for å spørre om du virkelig tar alt fra wiki og norske skolebøker for god fisk? Du vet vel at det er ymse religionsvitere som har skrevet pensumbøker til bruk i skoleverket? Disse er et knippe av politisk korrekte mennesker med et synkretistisk ideologisk bakteppe. Du bør alltid og jeg gjentar ALLTID Google forfattere av bøker du leser. Bakgrunnen deres kvalifiserer og diskvalifiserer meningene deres i stor grad - om ikke annet setter det boken i en rett kontekst. Når det gjelder Wiki kan jeg faktisk ikke tro at oppegående mennesker siterer derfra! Helt utrolig. Anonymkode: 9d16c...1df Stiller meg mer meget skeptisk til at EN person som mener at forfatterene til samtlige undervisningsbøker i religionsfag er feil/ synkronisert feilinformasjon og jeg har vært forelder i 20 år og lest de fleste pensum fra 1 til 10 klasse . Det finnes også egne faktabøker på biblioteket om man har et barn/ ungdom som skriver en særoppgave i et spesifikt evne. Har ennå ikke opplevd at det er motstridende informasjon der altså. Da må både de norske skolebøker, bøkene på skolebibliotekene og informasjon på Wikipedia være feil mao? Høres heller ut som en konspirasjonsteori i mine øyne 🤔 Anonymkode: a0265...4d4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #50 Skrevet 3. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Stiller meg mer meget skeptisk til at EN person som mener at forfatterene til samtlige undervisningsbøker i religionsfag er feil/ synkronisert feilinformasjon og jeg har vært forelder i 20 år og lest de fleste pensum fra 1 til 10 klasse . Det finnes også egne faktabøker på biblioteket om man har et barn/ ungdom som skriver en særoppgave i et spesifikt evne. Har ennå ikke opplevd at det er motstridende informasjon der altså. Da må både de norske skolebøker, bøkene på skolebibliotekene og informasjon på Wikipedia være feil mao? Høres heller ut som en konspirasjonsteori i mine øyne 🤔 Anonymkode: a0265...4d4 Det er en verden utenfor Norge også vet du det faktum at du har vært forelder i 20 år er jo helt irrelevant for samtaletema. Har du noensinne googlet noen av disse forfatterne for å kunne sette deres bidrag inn i en faglig kontekst? Alle fag har ulike "skoler", men det vet du sikkert? Anonymkode: 9d16c...1df 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #51 Skrevet 3. september 2020 Poenget er at samtidens diskurs preger hva skoleverket bruker som pensumbøker. Som du sikkert vet finnes det tusenvis av bøker man kunne brukt i undervisningen. At valget faller på de bøkene det gjør er ikke tilfeldig. Man finner det samme i mer konservative land, men med motsatt fortegn. Anonymkode: 9d16c...1df 1
K.B. Skrevet 3. september 2020 #52 Skrevet 3. september 2020 Ja samme opphav, ofte referert til som Abrahamittisk religion. Eller som Hitch vile sagt: "All religions are equal glimpses of the same untruth"
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #53 Skrevet 3. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at samtidens diskurs preger hva skoleverket bruker som pensumbøker. Som du sikkert vet finnes det tusenvis av bøker man kunne brukt i undervisningen. At valget faller på de bøkene det gjør er ikke tilfeldig. Man finner det samme i mer konservative land, men med motsatt fortegn. Anonymkode: 9d16c...1df Veldig sant. Anonymkode: d5bcc...79d
Kjetil E Skrevet 7. september 2020 #54 Skrevet 7. september 2020 På 26.8.2020 den 11.11, AnonymBruker skrev: Hei! Vi har samme gud, men forskjellig tilbedelse av Gud. Vi har også samme linje med profeter, men hver religion har sin profet. Jødene har Moses, de kristne har Jesus og muslimene har Mohammed. Jesus heter Isa på arabisk for dem her som lurte på det. Samtidig er ikke Jesus Guds sønn i muslimsk tro, men heller en profet. Anonymkode: c2f76...7aa Jesus er ikke en profet hos kristne. Vi ser på han som Guds sønn og en del av den treenige Gud. Derimot er han en profet hos muslimene.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #55 Skrevet 7. september 2020 9 minutter siden, Kjetil E skrev: Jesus er ikke en profet hos kristne. Vi ser på han som Guds sønn og en del av den treenige Gud. Derimot er han en profet hos muslimene. Det er feil. Man ser også på Jesus som profet. Anonymkode: 9109e...a15
Gran00 Skrevet 15. september 2020 #56 Skrevet 15. september 2020 På 25.8.2020 den 10.05, AnonymBruker skrev: Men muslimene har en annen gud? Anonymkode: 86856...079 Nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå