Gå til innhold

Hvordan få kyllingkjøttdeig godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe man kan gjøre for å gjøre kyllingkjøttdeig godt? Synes det er så smakløst. Evt. en rett det er godt i.

Anonymkode: a2529...741

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørt om krydder? Det er vel bare å krydre etter din egen smak og behag?

• Liker 3
Skrevet

Kan brukes i taco, lasagne, forskjellige gryteretter. 

Bruk krydder du liker. Jeg pleier å bruke paprikakrydder, chilliflak og pepper, alt etter hva den skal brukes til👍🏼

Anonymkode: bc14e...50b

Skrevet

Vi bruker en del kyllingkjøttdeig, men eneste som duger er tema 1000 sin egen. Har prøvd alle de andre, men de er ikke gode. Jeg lager og kyllingkjøttboller ganske ofte. Og det går kun med Rema 1000 sin, for de andre er det alt for mye vann i, så det går ikke an. Så må man krydre da.

Anonymkode: 44543...ee7

Skrevet

Bruker det kun hvor det kan krydres ihjel (slik som taco). 

Anonymkode: 2c57b...367

• Liker 1
Skrevet

Du må ha i andre ingredienser som gir smak, paprika, mais, diverse bønner, løk, bacon. Da blir det også mer mat. 

pastasaus på kyllingkjøttdeig, paprika og litt stekt bacon med en sausbase på fløte- Mums! 

Anonymkode: 18f42...c92

• Liker 1
Skrevet

Jeg lager asiatisk kyllingkjøttboller, krydres slik de minner om vårruller i smak. Ellers om oppskrift sier svinekjøttdeig så tar vi like lett kylling. 

Anonymkode: 02163...565

Skrevet

I vårruller! Da er det nydelig godt. 

Anonymkode: 8f761...11d

Skrevet

Hvorfor skal du absolutt bruke jævelskapet, da, som du sier er det jo ikke godt? En ting er at smaken ikke er god, synes heller ikke det hjelper med krydder fordi konsistensen er så ekkel. 

Om noen påstår at de faktisk liker kyllingkjøttdeig må de ha aldeles underutviklede smaksløker. :P

Anonymkode: db058...e9f

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bruker en del kyllingkjøttdeig, men eneste som duger er tema 1000 sin egen. Har prøvd alle de andre, men de er ikke gode. Jeg lager og kyllingkjøttboller ganske ofte. Og det går kun med Rema 1000 sin, for de andre er det alt for mye vann i, så det går ikke an. Så må man krydre da.

Anonymkode: 44543...ee7

Hva slags krydder bruker du?

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du absolutt bruke jævelskapet, da, som du sier er det jo ikke godt? En ting er at smaken ikke er god, synes heller ikke det hjelper med krydder fordi konsistensen er så ekkel. 

Om noen påstår at de faktisk liker kyllingkjøttdeig må de ha aldeles underutviklede smaksløker. :P

Det er den sunneste kjøttdeigen.

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er billig. Det er vel det eneste positive med den. 

Anonymkode: a2504...6f9

• Liker 2
Skrevet

Takk for mange gode tips!😊

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er den sunneste kjøttdeigen.

Synes det smaker heslig.

Anonymkode: 13561...b05

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan brukes i taco, lasagne, forskjellige gryteretter. 

Bruk krydder du liker. Jeg pleier å bruke paprikakrydder, chilliflak og pepper, alt etter hva den skal brukes til👍🏼

Anonymkode: bc14e...50b

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker det kun hvor det kan krydres ihjel (slik som taco). 

Anonymkode: 2c57b...367

Smaker det vanlig taco-kjøttdeig da?

Skrevet

Kyllingkjøttdeig smaker jo hoggorm. 

Anonymkode: e4e23...dc5

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det smaker heslig.

Anonymkode: 13561...b05

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kyllingkjøttdeig smaker jo hoggorm. 

Anonymkode: e4e23...dc5

Ja, har dere svar på spørsmålsstillingen også eller?

Skrevet

Kan ikke skjule MUK. Vil du ha kyllingkjøttdeig, lag den seøv av kyllingkjøtt!!!!

Anonymkode: 02d93...eb6

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan ikke skjule MUK. Vil du ha kyllingkjøttdeig, lag den seøv av kyllingkjøtt!!!!

Anonymkode: 02d93...eb6

Nå viser det seg at MUK faktisk er sunnere nn man har vurdert det tidligere fordi det inneholder fett og sener, som igjen inneholder viktige byggestoffer som kroppen har nytte av. Hvorfor tror du ellers man koker næringsrik kraft av kjøttben og sener?

Jeg har en krydderblanding som er kjøpt hs TG Fridays, Italiensk blanding. Den er ypperlig til alle typer kjøttdeig med mye deilig grønt krydder. Alt ettersom hva jeg lager, om det er lapskaus med kjøttdeig eller pasta og kjøttdeig, varierer jeg mengden med krydder. Bruker minst mengde i lapskaus, og mest i typiske pastaretter. Bruker også litt i fløtesaus med grønne erter og pasta. I tillegg bruker jeg salt med jod, hvit og sort pepper, hvitløk, vanlig løk eller rødløk, noe gulrot (setter også smak) eller fersk paprika og chili. Jeg bruker aldri tørket paprika og chili da det ikke smaker like godt som ferske varer. 

I tillegg bruker jeg ikke oljer eller stekefett da kjøttdeigene har nok fett til å surre både kjøttet og krydderne. Om jeg lager lapskaus har jeg oppi krydderne først med kjøttdeigen så det får tid på seg til å blande smakene, stekes i kjelen før jeg tilsetter resten av ingrediensene, vender det rundt i stekefettet som er avgitt fra kjøttet, og tilsetter vann til slutt.

Lærte av noen at krydder må varmes opp for å gi skikkelig smak, og derfor skal tilsettes først og gjerne mens kjøttdeigen stekes. Da unngår man også stive krydderbiter som stikker i munnen. Gjelder særlig grønne bladkrydder som oregano, timian, osv.

Anonymkode: b6d0a...559

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...