Gå til innhold

Noen psykologer her som har skiftet yrke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jobber som klinisk psykolog og har lenge kjent på ønsket om å gjøre noe annet i livet. Noen andre psykologer her som har tatt andre yrkesvalg eller brukt utdannelsen til noe annet enn klinisk arbeid? 

Anonymkode: 97526...46d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde en personalsjef (stort norsk firma) som var nesten ferdig utdannet psykolog. Han ble personalsjef i stedet. Husker ikke hvor mye han manglet på å fullføre studiet, ett år eller noe.

Anonymkode: eb7f4...7e3

• Liker 2
Skrevet

Samboeren min ønsket ikke å jobbe klinisk mer, og jobber derfor med utredning og habilitering 

Anonymkode: ced7e...4fb

• Liker 2
Skrevet

Jeg er psykolog og har aldri jobbet klinisk. Men jeg er ansatt som psykolog, tidligere i ppt der jeg drev med utredning og veiledning, og nå som rådgiver i en annen tjeneste, der jeg, vel, gir psykologiske råd😉

Har flere jeg studerte med som jobber med organisasjonspsykologi. 

Anonymkode: 91df3...0ce

• Liker 1
Skrevet

Er psykolig selv, og vurderer det samme.

Anonymkode: 194df...073

• Liker 1
Skrevet

Kommunepsykolog

Habiliteringstjenesten/utredningsavdelinger

Fylkesmannen 

Helsetilsynet

Helsedirektoratet 

NAV  

Anonymkode: c1fe1...f4a

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke bare bare å skifte beite?  Må dere ikke igjennom masse kursing, ny utdanning for å gjøre noe annet? 

Hvordan er veien fra klinisk psykolog til å jobbe i Nav eller ppt? 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Pipaluk skrev:

Det er vel ikke bare bare å skifte beite?  Må dere ikke igjennom masse kursing, ny utdanning for å gjøre noe annet? 

Hvordan er veien fra klinisk psykolog til å jobbe i Nav eller ppt? 

Nei, en psykolog er en psykolog. Man kan spesialisere seg etter endt utdanning, men man kan jobbe over hele fjøla. Mange arbeidsgivere ønsker selvsagt relevant erfaring, men de fleste jeg kjenner har vært innom flere arenaer (som psykologer). 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, en psykolog er en psykolog. Man kan spesialisere seg etter endt utdanning, men man kan jobbe over hele fjøla. Mange arbeidsgivere ønsker selvsagt relevant erfaring, men de fleste jeg kjenner har vært innom flere arenaer (som psykologer). 

Har man (norsk) profesjonsutdanning i psykologi, er man klinisk psykolog.

Skrevet
På 25.8.2020 den 10.48, AnonymBruker skrev:

Samboeren min ønsket ikke å jobbe klinisk mer, og jobber derfor med utredning og habilitering 

Anonymkode: ced7e...4fb

Da jobber man klinisk da. Det er til og med en spesialitet for psykologer som heter habilitering. 

Anonymkode: 9f78b...ecb

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommunepsykolog

Habiliteringstjenesten/utredningsavdelinger

Fylkesmannen 

Helsetilsynet

Helsedirektoratet 

NAV  

Anonymkode: c1fe1...f4a

Forstår ikke hvor man har det fra at habilitering og utredning ikke er klinisk jobbing. Er det terapi dere tenker på når dere skriver dette? Til og med nevropsykologers tittel heter klinisk nevropsykolog, dette selv om en stor del av arbeidet er utredning.

Anonymkode: 9f78b...ecb

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir da overgangen fra klinisk psykolog til jobb i PPT eller NAV? Mye å sette seg inn i fra før, eller grunnleggende kunnskap? Foretrekker de søkere som har erfaring med den slags type jobb fra før?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...