Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg sitter her med en klump i magen over denne høsten som kommer nå, føler den vil bli veldig vanskelig! 
Jeg ble forkjølet og i den forbindelse må jeg ta en test, helt greit! Men med test og vente på resultat blir det 5(!) dager fravær fra jobb! Kan ikke jobbe hjemmefra. I tillegg så har jeg barn, dersom de blir en «vanlig» høst/vinter vil de bli relativt ofte forkjølet/tett i nesa. Da blir det enda mere fravær. 
Synes dette er kjempevanskelig! Blir helt dårlig da jeg er borte fra jobb, vet ikke hvorfor men blir nesten deprimert. Blir småkvalm og trist, føler jeg skuffer og svikter alle. 
Hva tenker dere? 

Anonymkode: 1e786...afd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg! Har det sånn her også. Jeg kan jobbe hjemmefra, men ikke når treåringen er syk... Dette kommer til å bli en tøff vinter med ekstremt mye fravær. 

Anonymkode: bb26f...bc9

Skrevet

5 dager fravær? 

Man venter vel 1-3 dager på svar? 

Og ja  det er dritt. Men det er likt for alle 

Anonymkode: 8d225...16d

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 dager fravær? 

Man venter vel 1-3 dager på svar? 

Og ja  det er dritt. Men det er likt for alle 

Anonymkode: 8d225...16d

Ja, men jeg fikk «symptomer» i helgen og måtte vente tre dager før jeg tar testen og 1-3 dager på svar😕

Skrevet

Jeg driver eget firma og er livredd for denne høsten, rent økonomisk. Du har i det minste lønn ;) 

Anonymkode: 24daa...767

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg driver eget firma og er livredd for denne høsten, rent økonomisk. Du har i det minste lønn ;) 

Har du AS? Er det ingen støtte å få? 😔

Skrevet

Jeg var nettopp borte en uke fra jobb, bare fordi jeg var forkjøla... 😫

Tok test og fikk negativt svar etter et par dager, men kunne likevel ikke dra på jobb så lenge jeg hadde symptomer. Om jeg hadde smitta noen andre med en ufarlig forkjølelse måtte jo de vært hjemme fra jobb mens de fikk testa seg osv, så helt uaktuelt å komme inn før jeg var helt frisk.

Følte at jeg svikta jobben! Akkurat den uka hadde jeg ansvar for et prosjekt on site, som plutselig noen andre måtte ta oppå sin egen workload. Det gikk bra, men jeg hadde sååå dårlig samvittighet.

Og hva om jeg blir forkjøla igjen? Det kommer til å bli en stressende høst tror jeg...  

Anonymkode: f889c...096

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var nettopp borte en uke fra jobb, bare fordi jeg var forkjøla... 😫

Tok test og fikk negativt svar etter et par dager, men kunne likevel ikke dra på jobb så lenge jeg hadde symptomer. Om jeg hadde smitta noen andre med en ufarlig forkjølelse måtte jo de vært hjemme fra jobb mens de fikk testa seg osv, så helt uaktuelt å komme inn før jeg var helt frisk.

Følte at jeg svikta jobben! Akkurat den uka hadde jeg ansvar for et prosjekt on site, som plutselig noen andre måtte ta oppå sin egen workload. Det gikk bra, men jeg hadde sååå dårlig samvittighet.

Og hva om jeg blir forkjøla igjen? Det kommer til å bli en stressende høst tror jeg...  

Anonymkode: f889c...096

Akkurat sånn jeg føler deg også! Stresset blir uholdbart! Nå er 1/3 av de på min arbeidsplass hjemme og vi er ikke i september😔

Skrevet

Jeg lurer også på hvordan denne høsten og vinteren kommer til å gå når alle må være hjemme ved den minste forkjølelse. Det blir antagelig mange sykedager og sykt barn dager fremover på de alle fleste. 

Anonymkode: 8ea75...972

• Liker 2
Skrevet

Gjenkjennelig. Jeg hadde ikke dårlig samvittighet da jeg var slakk og syk. Da var jeg ikke istand til å jobbe, men nå er formen god igjen! Føler meg som en snylter som kun er hjemme på grunn av hoste. Venter i tillegg på prøvesvar. Har dere andre testet? Jeg synes at det var unødvendig, men fastlegen rådet meg til det 

Anonymkode: ee994...40c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjenkjennelig. Jeg hadde ikke dårlig samvittighet da jeg var slakk og syk. Da var jeg ikke istand til å jobbe, men nå er formen god igjen! Føler meg som en snylter som kun er hjemme på grunn av hoste. Venter i tillegg på prøvesvar. Har dere andre testet? Jeg synes at det var unødvendig, men fastlegen rådet meg til det 

Jeg skal testes i morgen. Måtte vente tre dager. Fikk også beskjed at jeg MÅTTE testes før jeg reiste på jobb igjen. Ville vært bedre å bare vente til symptomene forsvant, men nei da.. her er det litt ventetid på testing dessverre.  

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal testes i morgen. Måtte vente tre dager. Fikk også beskjed at jeg MÅTTE testes før jeg reiste på jobb igjen. Ville vært bedre å bare vente til symptomene forsvant, men nei da.. her er det litt ventetid på testing dessverre.  

Godt å høre egentlig. Samme her. Får bare tenke på det at vi forholder oss til anbefalingene som gjelder nå 

Skrevet

Hva gjør man når sykt barn dagene tar slutt? Kan man få sykmelding for å være hjemme med barn/ ha vondt i halsen selv? Jeg har allerede brukt 5(!) Sb dager og barna er ennå ikke frisk 😥 

Anonymkode: e8c67...2ea

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man når sykt barn dagene tar slutt? Kan man få sykmelding for å være hjemme med barn/ ha vondt i halsen selv? Jeg har allerede brukt 5(!) Sb dager og barna er ennå ikke frisk 😥 

Dette lurer jeg på også.. 

Skrevet

Jeg syns ikke man skal ha dårlig samvittighet om man er syk og må holde seg hjemme fra jobb. Det er faktisk på tide at folk holder seg hjemme fra jobb når de er syke.

Anonymkode: 50220...553

• Liker 3
Skrevet

Dere bør i allefall gjøre det dere kan for å holde dere friske. Altså følge rådene med avstand og hygiene mm. I tillegg fokusere på sunn mat, ull innerst (har troa), mosjon og kanskje ta influensavaksine? ❤️

Anonymkode: 5830d...843

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat sånn jeg føler deg også! Stresset blir uholdbart! Nå er 1/3 av de på min arbeidsplass hjemme og vi er ikke i september😔

Er ikke jobben din som vil takke deg hvis du kommer syk og smitter andre. Ikke er jobben der å takker deg for innsatsen din dagen du bytter jobb eller går av med pensjon. Det finnes altid en ny arbeistaker. Legg moralen til side og slutt å syt. 

Anonymkode: 95555...5cc

Skrevet
På 25.8.2020 den 8.39, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert mange som må ta ulønnet fri når alt av goder er brukt opp. Sykt barn dager f. eks holder ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: 3585e...1af

Skrevet

Føler med deg.. Er i ny jobb og har vært borte snart en uke nå.. Jeg blir relativt ofte syk selvom jeg er nøye på håndhygiene, og forkjølelsene varer ofte lenge. Kjenner veldig på dårlig samvittighet, spesielt når jeg vet det er dårlig bemanning nå.

Skrevet
På 25.8.2020 den 21.01, AnonymBruker skrev:

Nei, det kan du dessverre ikke få. Men hvis du selv har symptomer må du selvsagt bruke dine egne egenmeldingsdager/sykmelding. 

Vi må bare håpe at regjeringen øker antallet sykt barn-dager VELDIG. Vet ikke om de helt har skjønt hvor fort disse dagene faktisk kan ryke...

Anonymkode: bb26f...bc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...