AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #1 Skrevet 25. august 2020 Har ikke så lyst å kjøpe ny maling siden jeg har mye veggmaling i perfekt farge fra før....har kjøpt ei gammel skuvseng som trenger å males. Tenkte å bare pusse den, og gi den noen strøk veggmaling. Og fant noe gammel lakk i boden. Noen med erfaring med om det holder? Anonymkode: e0380...8a6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #2 Skrevet 25. august 2020 Bare veggmaling vil ikke holde, det har jeg prøvd på en bokhylle. Veggmaling er matt, og blir fort skitten av fingeravtrykk, og den er ikke vaskbar. Så det er en tabbe jeg ikke ville gjort igjen. Å lakere over har jeg ikke prøvd, tenker det kan funke men du vil få en gulere fargenyanse. Anonymkode: 4a18c...424 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 På 25.8.2020 den 8.20, AnonymBruker skrev: Bare veggmaling vil ikke holde, det har jeg prøvd på en bokhylle. Veggmaling er matt, og blir fort skitten av fingeravtrykk, og den er ikke vaskbar. Så det er en tabbe jeg ikke ville gjort igjen. Å lakere over har jeg ikke prøvd, tenker det kan funke men du vil få en gulere fargenyanse. Anonymkode: 4a18c...424 Takk for svar. Brukte møbelmaling. Endte opp med 4 lag, og enda er skinner den gamle fargen igjennom. Aldri mer kjøpe en seng til 200 kr og juble over at den var så billig, når jeg må stå en hel dag og pusse og male den for at det skal se sånn høvelig grei ut... Anonymkode: e0380...8a6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar. Brukte møbelmaling. Endte opp med 4 lag, og enda er skinner den gamle fargen igjennom. Aldri mer kjøpe en seng til 200 kr og juble over at den var så billig, når jeg må stå en hel dag og pusse og male den for at det skal se sånn høvelig grei ut... Anonymkode: e0380...8a6 hehe ja, det høres ut som et mindre vellykket prosjekt. Har selv erfaring at det ikke alltid er lønnsomt med oppussing av gamle møbler, spesielt hvis det er snakk om møbler av lavere kvalitet i utgangspunktet, type Ikea eller Jysk. Men samtidig, jeg har selv hentet gratis seng til ungen, som jeg bare flekkmalte - den var hvit men med mange hakk, og det der funket som bare det. Anonymkode: 4a18c...424 1
Sinte-my Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Du burde pusset senga, grunnet med kvist og sperregrunning før maling. Da ville du antageligvis sluppet unna med to strøk maling.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #7 Skrevet 28. august 2020 Jeg pusset bort det verste av avflasset gammel maling. Men orket ikke pusse så mye, for rommet jeg pusset i er helt nymalt og fresht, ville ikke ha blå støvpuss på veggene. Og jeg var allerede så sliten etter den oppussingen. Så malte jeg over med hvit kvist og sperremaling, men kun der malingen var helt borte. Ser i ettertid jeg skulle malt med sperremaling/ heftmaling først og over hele, hadde nok sluppet med to lag vanlig maling da ja. Men erfaringen var at neste gang kiden skal ha seng legger jeg heller penger i en seng som ser pen ut i utgangspunktet så jeg faktisk blir ordentlig fornøyd og slipper å stå og hate en halv dag når resultatet likevel bare ble sånn halvveis.. Anonymkode: e0380...8a6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå