Gå til innhold

Vinterferieturistene - hyttefarerne - harryhandlerne - sydenturistene - innvandrerne og nå studentene...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvem blir den neste gruppen til å overta syndebukkstatusen mon tro...?

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De eneste synderne er de som dro til utlandet (i sommer).

Endret av abc123detvardet
  • Liker 4
Skrevet
49 minutter siden, Den Sagnsomsuste said:

Du får det til å høres ut som om det egentlig skulle vært slik at vi ga fullstendig faen i hele koronaen og levd som vanlig, selv om folk både dør og blir alvorlig sjuke av denne pandemien. "Jeg driter i deg, deg, deg og om du dør -alt som handler om meg, meg, meg -er det viktigste!" Det er slik de som har gitt faen tenker, bevisst eller "ubevisst"

Jeg har vært med på en fest eller to i sommer jeg også, men med lavt antall folk, god avstand og antibac. 

Når russen klarte å oppføre seg så bra som det de gjorde i vår, så skulle man tro voksne mennesker også skulle klare det, eller? Tenkt det, attenåringer/nittenåringer som var helt på tuppa etter å få en måned med fest og fyll og galskap, klarte faktisk å stogge seg, følge regler og ta det med ro!! Men voksne, som vil ha billig sigg og billig øl, som gjorde det samme i fjor og året før, og kan gjøre det samme neste år -nei de klare ikke å holde seg, de mener jo virkelig at det er en menneskerett å ta sjangser med andres liv og død for egen mikroskopiske vinning.

Kynisk som f***

Anonymkode: e9a4f...e8c

• Liker 8
Skrevet

Barnehageforeldrene

Anonymkode: c8c72...988

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Pensjonister som deler kake på kafé.

Anonymkode: 3c2f0...81e

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får det til å høres ut som om det egentlig skulle vært slik at vi ga fullstendig faen i hele koronaen og levd som vanlig, selv om folk både dør og blir alvorlig sjuke av denne pandemien. "Jeg driter i deg, deg, deg og om du dør -alt som handler om meg, meg, meg -er det viktigste!" Det er slik de som har gitt faen tenker, bevisst eller "ubevisst"

Jeg har vært med på en fest eller to i sommer jeg også, men med lavt antall folk, god avstand og antibac. 

Når russen klarte å oppføre seg så bra som det de gjorde i vår, så skulle man tro voksne mennesker også skulle klare det, eller? Tenkt det, attenåringer/nittenåringer som var helt på tuppa etter å få en måned med fest og fyll og galskap, klarte faktisk å stogge seg, følge regler og ta det med ro!! Men voksne, som vil ha billig sigg og billig øl, som gjorde det samme i fjor og året før, og kan gjøre det samme neste år -nei de klare ikke å holde seg, de mener jo virkelig at det er en menneskerett å ta sjangser med andres liv og død for egen mikroskopiske vinning.

Kynisk som f***

Forstår ikke denne helliggjøringen av russen. De tok de rolig den første uken av russetiden frem til tiltakene ble lettet på i starten av mai. Da syntes de så synd på seg selv at de forlenget russetiden ut juni! For oss som bor i området der russen pleier parkere bussene sine med stereo på full styrke, ble årets russefeiring langt mer plagsom enn de foregående...

Anonymkode: 4aa89...ba8

• Liker 9
Skrevet
4 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev:

De som ikke bruker munnbind.

Anonymkode: 6e268...f4d

• Liker 4
Skrevet

Koronaen bringer virkelig fram det verste i mange...

Anonymkode: 465e4...764

• Liker 10
Skrevet

VG kom med svaret idag: vi tar en ny runde med innvandrerne.

Jeg blir kvalm av media og kvalm av folk om dagen. 

Faens hysteri.

Anonymkode: 45f1c...33e

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

VG kom med svaret idag: vi tar en ny runde med innvandrerne.

Jeg blir kvalm av media og kvalm av folk om dagen. 

Faens hysteri.

Haha! Man skulle nesten tro at jeg jobbet i VG! 

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kynisk som f***

Hvordan relaterer du dette med HI? Ser ikke linken...? Jeg har da aldri sagt noe av det du impliserer. Jeg tar koronapandemien på alvor, tro meg :)

Skrevet

Håper syndebukkstatusen til syvende og sist havner hos alarmistene, de største hysterikerne som sprer skrekkpropaganda. 

Når vi omsider nærmer oss normal status i samfunnet håper jeg vi evner å rette blikket mot disse. Slik at vi kan lære til neste gang at å spre frykt og skremsel er farlig.

• Liker 6
Skrevet
43 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Håper syndebukkstatusen til syvende og sist havner hos alarmistene, de største hysterikerne som sprer skrekkpropaganda. 

Når vi omsider nærmer oss normal status i samfunnet håper jeg vi evner å rette blikket mot disse. Slik at vi kan lære til neste gang at å spre frykt og skremsel er farlig.

Hvordan er det farlig? 

Anonymkode: e0f11...98f

Skrevet
10 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Du glemte kjøpesenterfolket og demonstrasjonsfolket...
Når det gjelder grupper som ikke har fått syndebukkstatus hittil, tipper jeg på kollektivreisende (under tvil, da det er mulig de allerede regnes som syndebukker), alternativt de som driver organisert trening.

Anonymkode: 849bd...2b7

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte kjøpesenterfolket og demonstrasjonsfolket...
Når det gjelder grupper som ikke har fått syndebukkstatus hittil, tipper jeg på kollektivreisende (under tvil, da det er mulig de allerede regnes som syndebukker), alternativt de som driver organisert trening.

Anonymkode: 849bd...2b7

Stemmer, for noen måneder siden var det de som spiste kake på kjøpesenter og joggere som pustet for mye som var syndebukkene. 

Anonymkode: 02504...013

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer, for noen måneder siden var det de som spiste kake på kjøpesenter og joggere som pustet for mye som var syndebukkene. 

Anonymkode: 02504...013

Haha, ja, det var det beste: de som ble puttet i gapestokken fordi de jogget utendørs🙄😂

• Liker 7
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det farlig? 

Anonymkode: e0f11...98f

Frykt fører til at mange ikke tør å oppsøke lege, f.eks. ved slag. De er redde for å bli smittet på sykehuset. I England har dette beviselig ført til flere dødsfall.

https://news.sky.com/story/coronavirus-lockdown-may-have-indirectly-caused-16-000-excess-deaths-study-12044923

Også i Norge har det vært en bekymringsfull  nedgang i antall slagpasienter.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/op4Xkj/overlege-om-slagrammede-paa-sykehus-flere-har-blitt-pleiepasienter

Skrevet

Regjeringen får ta på seg litt skyld snart, her skal de sitte og være skuffet over ungdommen, men det var jo ikke studentene som åpnet grensene til utlandet i sommer.

Anonymkode: 434fa...cea

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regjeringen får ta på seg litt skyld snart, her skal de sitte og være skuffet over ungdommen, men det var jo ikke studentene som åpnet grensene til utlandet i sommer.

Anonymkode: 434fa...cea

Regjeringen får snart ta på seg skylden for å ha skapt en unødvendig hinsides frykt i befolkningen. Nå er det på tide at de snakker ned situasjonen, ikke hauser den opp. De har ødelagt nok og brukt nok penger nå. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Regjeringen får snart ta på seg skylden for å ha skapt en unødvendig hinsides frykt i befolkningen. Nå er det på tide at de snakker ned situasjonen, ikke hauser den opp. De har ødelagt nok og brukt nok penger nå. 

Enig i det. Nå skal de bruke enda mer penger. De opprettholder 400 ekstra politi-stillinger. For å slå ned på at folket bryter regjeringens unødvendig regler 🙂 

Skjønn det den som kan...

Anonymkode: 6e268...f4d

• Liker 4
  • Opprett ny...