Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en video i dag på FB, av en jente som ble plaget og trakassert av noen mørkhudete unge gutter. Hun filmer dem og forklarer hva som har skjedd , at de har kastet stein på henne, ropt stygge ord til henne og kastet mobilen hennes i bakken 3-4 ganger .
Hun filmer de andre på buss/bane stoppet og sier at ingen av dem hjalp henne selvom de var vitne til det som skjedde .

Er det sånn vi nordmenn er blitt ?? Vi hjelper ikke hverandre...  Er det slik det er ?
Kan altså ikke regne med å få hjelp av egne landsmenn/kvinner . En sinnsyk skummel utvikling !
Hva kan vi gjøre ?

Anonymkode: 272b9...aa6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk er redde for å være rasistisk.

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, Den danske loff skrev:

Er det virkelig rasistisk å hjelpe en som blir overfalt på gaten ? Vi burde jo strømme til og holde fast gjerningsmenn til politiet kom og forvente av politiet tok det alvorlig .
Nå er det søren meg på tide at nordmenn finner sin indre viking !!

Skrevet
58 minutter siden, Den danske loff skrev:

Nei. Det har blitt påvist en rekke ganger at mennesker ofte ikke griper inn selv om noen blir trakassert, slått ned eller lignende. Ingen vits i å gjøre dette om til en rasistisk/anti-rasistisk greie.

• Liker 1
Skrevet

De som ikke har mistet hodet og har sjansen til det, bør kanskje flytte i nærmeste fremtid...

Det går samme veien som Sverige, vi ser det nå.

Også får vi disse kulturmarxistene som styrer alt og skal bestemme hver eneste ting, samt media.

Vi får en apatisk kultur hvor folk ikke bryr seg at en stakkars jente blir trakkassert, fordi dem er redd for å bli kalt noe, dette hadde aldri fått skjedd i Polen! Folk hadde tenkt hva i alle dager tror du at du gjør, og de hadde beskyttet jenta...

Faen for en trist utvkling :(

Anonymkode: e7de4...845

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Lava Anne skrev:

Nei. Det har blitt påvist en rekke ganger at mennesker ofte ikke griper inn selv om noen blir trakassert, slått ned eller lignende. Ingen vits i å gjøre dette om til en rasistisk/anti-rasistisk greie.

Hvor er dette påvist? Det må være en Norge og Sverige greie.

Kan ikke tenke meg at folk hadde bare ignorert det andre steder. Men her er jo alle så ''not my problem!''

Skrevet
3 timer siden, Den danske loff skrev:

Altså hva i alle dager? Skal man tolerere vold nå, fordi man er redd for å bli kalt ord?!?!?!

HVa har skjedd?!?!!?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså hva i alle dager? Skal man tolerere vold nå, fordi man er redd for å bli kalt ord?!?!?!

HVa har skjedd?!?!!?

Ja, sånn har det blitt.

Anonymkode: a79b7...d5d

Skrevet

Jeg tror også at det er vanskelig å gripe inn mot mørkhudete, fort gjort at de drar rasismekortet ja. 

Anonymkode: a3b4d...de3

• Liker 4
Skrevet

Hvor er dette påvist? Det må være en Norge og Sverige greie.

Kan ikke tenke meg at folk hadde bare ignorert det andre steder. Men her er jo alle så ''not my problem!''

Et studie i Sverige der to simulerer voldtekt i en bil. 85 % går forbi, ringer ikke politi etc. Bare 15 % gjør noe. Eller så har man også funn i psykologi, som går på at når det er mange mennesker til stede så fordeles ansvarsevnen på så mange at få eller ingen gjør noe, ofte fordi man tenker at "andre er bedre egnet til å gripe inn enn meg". Og sikkert flere andre studier.

Anonymkode: 3a355...ef9

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, sånn har det blitt.

Anonymkode: a79b7...d5d

Nå må du slutte.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror også at det er vanskelig å gripe inn mot mørkhudete, fort gjort at de drar rasismekortet ja. 

Hvis du ser noen bli trakkasert, kastet stein på, så griper dere inn! punktum finale.

DEt er ikke noe relevant til det du skriver engang.

• Liker 1
Skrevet

Et studie i Sverige der to simulerer voldtekt i en bil. 85 % går forbi, ringer ikke politi etc. Bare 15 % gjør noe. Eller så har man også funn i psykologi, som går på at når det er mange mennesker til stede så fordeles ansvarsevnen på så mange at få eller ingen gjør noe, ofte fordi man tenker at "andre er bedre egnet til å gripe inn enn meg". Og sikkert flere andre studier.

Hmm, interessant. Og hvis det bare er noen få vitner, ringer de da? Gjelder det bare når det er mange mennesker rundt?

Skrevet

Jeg tror ikke at dette har noe med rasisme å gjøre i det hele tatt.  Folk er i dag redde for å gripe inn i sånne situasjoner fordi man er redd for sin egen skrott.  Du vet aldri når det kommer frem en kniv eller et våpen.  Da tenker de fleste at her er det bare å komme seg vekk så man ikke blir innblandet i noe.

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvis du ser noen bli trakkasert, kastet stein på, så griper dere inn! punktum finale.

DEt er ikke noe relevant til det du skriver engang.

Ja, jeg ville grepet inn. I alle fall prøvd!  Men jeg ville nok fått trøbbel etterpå. Sånn er det. Kan takle det jeg.

Skrevet

Hmm, interessant. Og hvis det bare er noen få vitner, ringer de da? Gjelder det bare når det er mange mennesker rundt?

Nei, mange av de som går forbi bilen er alene. De fleste, tror jeg. Men jeg tror også det kommer veldig an på hva det er man skal gripe inn i, om det er noe kriminelt, ulykke, sykdom, etc.

Skrevet

Ja, jeg ville grepet inn. I alle fall prøvd!  Men jeg ville nok fått trøbbel etterpå. Sånn er det. Kan takle det jeg.

JA, altså jeg er jo kvinne, så hadde vel fått stein kastet på meg jeg også, men skulle ihvertfall sagt noe!

Eller ihvertfall ringt politiet snarest.

Skrevet
2 minutter siden, Pillarguri skrev:

Jeg tror ikke at dette har noe med rasisme å gjøre i det hele tatt.  Folk er i dag redde for å gripe inn i sånne situasjoner fordi man er redd for sin egen skrott.  Du vet aldri når det kommer frem en kniv eller et våpen.  Da tenker de fleste at her er det bare å komme seg vekk så man ikke blir innblandet i noe.

Ok, så det er et sånt samfunn dere ønsker? Altså, hvis noen hadde gjort noe sånt mot deg, hadde du bare vært ok med at ingen gjorde noe? At du sto helt alene i det, mens de andre kikker på mobilen sin, ser ut vinduet, lallala, i don't hear anything!

• Liker 1
Skrevet

Ok, så det er et sånt samfunn dere ønsker? Altså, hvis noen hadde gjort noe sånt mot deg, hadde du bare vært ok med at ingen gjorde noe? At du sto helt alene i det, mens de andre kikker på mobilen sin, ser ut vinduet, lallala, i don't hear anything!

NEI, DET ER IKKE ET SÅNT SAMFUNN JEG VIL HA. Men, det er dessverre sånn samfunnet er blitt.

Jeg ville selvsagt ha vurdert situasjonen og hvis jeg trodde det var en mulighet for å hjelpe uten at jeg selv ble skadet/drept så ville jeg gjort det. Men, jeg har forståelse for at folk blir redde og ikke føler seg i stand til å gripe inn. Gjenger som egger hverandre opp er ikke til å spøke med.  Det gjelder uansett hvilken hudfarge de har.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja,  men det ER faktisk dem som er rasister . Og det må vi tørre å si høyt etterhvert. Også MÅ vi stå opp for hverandre, støtte hverandre.
Jeg håper så veldig at vi nordmenn kan bli sint nok til at vi står opp for oss selv og hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...