AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Jeg har en svart Mitsubishi Colt 2006 bil. Den var på EU kontroll i dag og ble ikke godkjent. Det ble funnet 19 feil, og en kompis som driver med bil sier at delene kommer på nærmere 9000,-. Jeg skal derfor selge den som delebil/som den er. Hva tenker dere er en ok pris å ta for denne bilen? Er 15 000, - for mye? Anonymkode: 4155e...439
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #3 Skrevet 25. august 2020 Spørsmålet er ikke hva du kan ta, men hva du kan få. Det er kjøpers marked, det står bruktbiler til salgs "overallt", og det kryr av billige, godkjente biler, rundt 10-15000. Det å selge en 2006 mod uten eu og med fei som krever 9000 bare for deler for 15000 er nok ganske umulig. Er du heldig får du nok bud på maks 5000, -. Hadde det vært en sjelden, eksotisk bil uten eu-kontroll hadde du nok fått opp mot det du vil. Men, for all del, sleng den ut på finn.no, så merker du nok fort om det er noe respons. Er det ikke der så må prisen ned, eller du må fikse den for så å selge den. Anonymkode: f6d13...5f4 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #4 Skrevet 25. august 2020 Faren min hadde en veldig gammel bil. Når han skulle kjøpe ny så ville de ta den imot og han fikk 20 000 for den. Han ble veldig overraska fordi den var vel rundt 15 år gammel og hadde begynt å streike. Anonymkode: 78fd8...c9b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #5 Skrevet 25. august 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har en svart Mitsubishi Colt 2006 bil. Den var på EU kontroll i dag og ble ikke godkjent. Det ble funnet 19 feil, og en kompis som driver med bil sier at delene kommer på nærmere 9000,-. Jeg skal derfor selge den som delebil/som den er. Hva tenker dere er en ok pris å ta for denne bilen? Er 15 000, - for mye? Anonymkode: 4155e...439 Spør på diskusjon.no om du trenger flere svar, de kan mer om slikt der Anonymkode: e0808...c6f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #6 Skrevet 25. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Faren min hadde en veldig gammel bil. Når han skulle kjøpe ny så ville de ta den imot og han fikk 20 000 for den. Han ble veldig overraska fordi den var vel rundt 15 år gammel og hadde begynt å streike. Anonymkode: 78fd8...c9b Kjent triks, de legger på prisen for innbytte for å få ett salg av en overpriset nybil. Altså, - på nyere biler så er det alltid prutningsmonn. Hvis det er på 25000, så kan de godt legge 15000 av de opp på prisen av innbytte bilen, bare for å få ett salg. De går fremdeles 10 000 i pluss. Kunden føler at han har fått en helt utrulig pris for det gamle vraket, og kjøper villig vekk, men egentlig kunne han lett ha prutet til seg de pengene uansett. Anonymkode: f6d13...5f4 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #7 Skrevet 25. august 2020 Billigste 2006 Colt som ligger på Finn og som er godkjent har en pris på 19 800 og den selges av forhandler. Så 15 000 for din er helt urealistisk, prisen på delene som trengs er en ting da det kommer timepriser på verksted i tillegg. Jeg tror at en realistisk pris er 4-5000. Anonymkode: 48d80...64b 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #8 Skrevet 26. august 2020 15000 er helt hinsides. Den bilen går for vrakpant. Solgte nylig en nygodkjent Honda av samme årgang, altså ti ganger bedre kvalitet enn Mitsubishi, for 6000 kr. Og da var jeg heldig. Anonymkode: 579fc...f6c 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #9 Skrevet 26. august 2020 Vrakpant pluss et par hundrelapper hvis du er heldig. Med så mange feil hadde jeg gått for vrakpanten isteden for å stresse med å selge. Anonymkode: 2a442...77c 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #10 Skrevet 26. august 2020 Du kan prøve å legge den ut til 4000. Hvis du er heldig får du solgt den. Hvis ikke leverer du den til hugging og får panten. Å tro at du får 15000 for den bilen i den tilstanden er helt hinsides. Anonymkode: e5682...c57 2
AndreasBR Skrevet 8. september 2020 #11 Skrevet 8. september 2020 På 25.8.2020 den 10.32, AnonymBruker skrev: Kjent triks, de legger på prisen for innbytte for å få ett salg av en overpriset nybil. Altså, - på nyere biler så er det alltid prutningsmonn. Hvis det er på 25000, så kan de godt legge 15000 av de opp på prisen av innbytte bilen, bare for å få ett salg. De går fremdeles 10 000 i pluss. Kunden føler at han har fått en helt utrulig pris for det gamle vraket, og kjøper villig vekk, men egentlig kunne han lett ha prutet til seg de pengene uansett. Anonymkode: f6d13...5f4 Man skal alltid prute pris på nybil først har jeg hørt.. Og så når den er i boks, DA snakker man innbytte. Bilen man har hidag skal ikke ha noe å si for beste prisen de kan gi deg på nybil.
Gjest RaptorStrike Skrevet 8. september 2020 #12 Skrevet 8. september 2020 På 24.8.2020 den 23.54, AnonymBruker skrev: Jeg har en svart Mitsubishi Colt 2006 bil. Den var på EU kontroll i dag og ble ikke godkjent. Det ble funnet 19 feil, og en kompis som driver med bil sier at delene kommer på nærmere 9000,-. Jeg skal derfor selge den som delebil/som den er. Hva tenker dere er en ok pris å ta for denne bilen? Er 15 000, - for mye? Anonymkode: 4155e...439 Kjøpte en slik en, dog 2007-modell for litt siden. Betalte 25K for en som nettopp var EU-godkjent og var gått ca 90K km. Jeg tipper du ikke får mer enn 5K+vrakpant.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 Det ligger en med 11 EU-feil ute for hbo 5000 på Finn nå. Jeg har selvsagt ikke regnet på prisen for reparasjoner på den bilen, men det skal litt til å anta at du kan få MER for en bil med 19 EU-feil. Anonymkode: 70d3f...2ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå