Gå til innhold

Hvor mye kan jeg ta?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en svart Mitsubishi Colt 2006 bil. Den var på EU kontroll i dag og ble ikke godkjent. Det ble funnet 19 feil, og en kompis som driver med bil sier at delene kommer på nærmere 9000,-. Jeg skal derfor selge den som delebil/som den er. Hva tenker dere er en ok pris å ta for denne bilen? Er 15 000, - for mye? 

Anonymkode: 4155e...439

Skrevet

?? 

Anonymkode: 4155e...439

Skrevet

Spørsmålet er ikke hva du kan ta, men hva du kan få. 

Det er kjøpers marked, det står bruktbiler til salgs "overallt", og det kryr av billige, godkjente biler, rundt 10-15000.

Det å selge en 2006 mod uten eu og med fei som krever 9000 bare for deler for 15000 er nok ganske umulig. Er du heldig får du nok bud på maks 5000, -. Hadde det vært en sjelden, eksotisk bil uten eu-kontroll hadde du nok fått opp mot det du vil. 

Men, for all del, sleng den ut på finn.no, så merker du nok fort om det er noe respons. Er det ikke der så må prisen ned, eller du må fikse den for så å selge den. 

Anonymkode: f6d13...5f4

  • Liker 3
Skrevet

Faren min hadde en veldig gammel bil. Når han skulle kjøpe ny så ville de ta den imot og han fikk 20 000 for den. Han ble veldig overraska fordi den var vel rundt 15 år gammel og hadde begynt å streike. 

Anonymkode: 78fd8...c9b

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en svart Mitsubishi Colt 2006 bil. Den var på EU kontroll i dag og ble ikke godkjent. Det ble funnet 19 feil, og en kompis som driver med bil sier at delene kommer på nærmere 9000,-. Jeg skal derfor selge den som delebil/som den er. Hva tenker dere er en ok pris å ta for denne bilen? Er 15 000, - for mye? 

Anonymkode: 4155e...439

Spør på diskusjon.no om du trenger flere svar, de kan mer om slikt der

Anonymkode: e0808...c6f

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faren min hadde en veldig gammel bil. Når han skulle kjøpe ny så ville de ta den imot og han fikk 20 000 for den. Han ble veldig overraska fordi den var vel rundt 15 år gammel og hadde begynt å streike. 

Anonymkode: 78fd8...c9b

Kjent triks, de legger på prisen for innbytte for å få ett salg av en overpriset nybil. 

Altså, - på nyere biler så er det alltid prutningsmonn. Hvis det er på 25000, så kan de godt legge 15000 av de opp på prisen av innbytte bilen, bare for å få ett salg. De går fremdeles 10 000 i pluss. 

Kunden føler at han har fått en helt utrulig pris for det gamle vraket, og kjøper villig vekk, men egentlig kunne han lett ha prutet til seg de pengene uansett. 

 

Anonymkode: f6d13...5f4

  • Liker 2
Skrevet

Billigste 2006 Colt som ligger på Finn og som er godkjent har en pris på 19 800 og den selges av forhandler.

Så 15 000 for din er helt urealistisk, prisen på delene som trengs er en ting da det kommer timepriser på verksted i tillegg. Jeg tror at en realistisk pris er 4-5000.  

Anonymkode: 48d80...64b

  • Liker 5
Skrevet

15000 er helt hinsides. Den bilen går for vrakpant. :(

Solgte nylig en nygodkjent Honda av samme årgang, altså ti ganger bedre kvalitet enn Mitsubishi, for 6000 kr. Og da var jeg heldig.

Anonymkode: 579fc...f6c

  • Liker 1
Skrevet

Vrakpant pluss et par hundrelapper hvis du er heldig. Med så mange feil hadde jeg gått for vrakpanten isteden for å stresse med å selge. 

Anonymkode: 2a442...77c

  • Liker 1
Skrevet

Du kan prøve å legge den ut til 4000. Hvis du er heldig får du solgt den. Hvis ikke leverer du den til hugging og får panten.

Å tro at du får 15000 for den bilen i den tilstanden er helt hinsides.

Anonymkode: e5682...c57

  • Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 25.8.2020 den 10.32, AnonymBruker skrev:

Kjent triks, de legger på prisen for innbytte for å få ett salg av en overpriset nybil. 

Altså, - på nyere biler så er det alltid prutningsmonn. Hvis det er på 25000, så kan de godt legge 15000 av de opp på prisen av innbytte bilen, bare for å få ett salg. De går fremdeles 10 000 i pluss. 

Kunden føler at han har fått en helt utrulig pris for det gamle vraket, og kjøper villig vekk, men egentlig kunne han lett ha prutet til seg de pengene uansett. 

 

Anonymkode: f6d13...5f4

Man skal alltid prute pris på nybil først har jeg hørt.. Og så når den er i boks, DA snakker man innbytte. 
Bilen man har hidag skal ikke ha noe å si for beste prisen de kan gi deg på nybil. 

Gjest RaptorStrike
Skrevet
På 24.8.2020 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Jeg har en svart Mitsubishi Colt 2006 bil. Den var på EU kontroll i dag og ble ikke godkjent. Det ble funnet 19 feil, og en kompis som driver med bil sier at delene kommer på nærmere 9000,-. Jeg skal derfor selge den som delebil/som den er. Hva tenker dere er en ok pris å ta for denne bilen? Er 15 000, - for mye? 

Anonymkode: 4155e...439

Kjøpte en slik en, dog 2007-modell for litt siden. Betalte 25K for en som nettopp var EU-godkjent og var gått ca 90K km.

Jeg tipper du ikke får mer enn 5K+vrakpant.

Skrevet

Det ligger en med 11 EU-feil ute for hbo 5000 på Finn nå. Jeg har selvsagt ikke regnet på prisen for reparasjoner på den bilen, men det skal litt til å anta at du kan få MER for en bil med 19 EU-feil. 

Anonymkode: 70d3f...2ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...