Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg har bruker tidligere oppgave på samme emne ( tatt det tidligere, søkt om fritak, men må vente).

Det er jeg som har skrevet oppgaven selvstendig, og jobbet for det, ingen plagiat. Men hvis jeg leverer samme oppgaven inn 2 år senere?

Blir dette regnet som plagiat/fusk?

Anonymkode: a8bdb...f9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke plagiat, men er ikke sikkert det er lov å levere inn en oppgave som er levert tidligere. Du får spørre studiestedet.

Skrevet

Det er plagiat hvis du ikke referer til deg selv og ikke viser at dette har vært levert/publisert før. Men de kan kun oppdage det hvis du har levert til samme skole før.

Anonymkode: fe40a...682

• Liker 4
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg har bruker tidligere oppgave på samme emne ( tatt det tidligere, søkt om fritak, men må vente).

Det er jeg som har skrevet oppgaven selvstendig, og jobbet for det, ingen plagiat. Men hvis jeg leverer samme oppgaven inn 2 år senere?

Blir dette regnet som plagiat/fusk?

Såklart kan man plagiere seg selv.

Ja du skal bruke deg selv som kilde om du har skrevet noe tidligere. Det er kanskje ikke den beste kilden, da man alltid streber etter å ta informasjon direkte fra første kilde, men man kan helt fint bli tatt i plagiat kontroll om man kopierer seg selv fra tidligere.

Anonymkode: 5fccd...67f

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er på enkle emneinnlevering, men jeg mener at det står på alle eksamensinnleveringer med karakter eller bestått/ikke bestått at det ikke er tillatt å levere besvarelser som tidligere har vært i bruk.

https://student.oslomet.no/fusk

Kilden her er iværtfall ganske entydig «du leverer en besvarelse som du eller andre allerede har levert ved en tidligere besvarelse» står oppført under fusk.

Jeg har heller aldri fått lov til å bruke tidligere besvarelser når jeg har levert inn eksamen på universitet. Man har lov til å sitere tidligere innleveringer, og legge ved hele den gamle innleveringen som et vedlegg, men du må nok skrive selve oppgaven fra scratch for å ikke bli tatt i fusk.

• Liker 2
Skrevet

vi har fått beskjed om at å levere en tidligere besvarelse er plagiat, og at hver besvarelse skal være selvstendig skrevet. 

Anonymkode: 75325...fdf

• Liker 1
Skrevet

Hos oss KAN tidligere besvarelse brukes, Men det er uhyre viktig at vi kildehenviser til den oppgaven, ellers blir det plagiat. 

Anonymkode: 1e794...47d

• Liker 1
Skrevet

Ja

Anonymkode: 8a180...e18

• Liker 1
Skrevet

Ja det blir regnet som plagiat. Du kan referere til deg selv og tidligere oppgave, men bruk av grå litteratur er ikke tillatt alle steder (og gjør oppgaven dårligere) så du risikerer lavere karakter pga det. 

Anonymkode: bf0f7...8cb

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, heldigvis fikk jeg søknaden godkjent, så jeg slipper å ta det om igjen, hurra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...