AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Når tenker dere det er for sent å få barn for en mann? Og hva kan være grunnen til at noen middelaldrende menn ikke har kjæreste eller barn? Er klar over at ikke alle vil ha barn eller ikke kan få barn, men kan ikke bare være det som er grunnen? Anonymkode: 28bff...b46
Brunello Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 Selv manglet jeg noen uker på å være 40 da yngste ble født. Synes det er helt greit, men ville ikke vært mye eldre. Det er greit å ikke være eldre enn at man har en Ok sjanse å bli en sprek bestefar.
GammelKaktus Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 Sånn i utgangspunktet så tenker jeg at det kan være greit å stoppe når man er rundt 45, sånn at man faktisk har en reel mulighet til å følge barna opp. Men dette er jo selvsagt noe enhver må velge for seg selv, ingen som har noe med det egentlig. De jeg kjenner til som er middelaldrende og ikke har barn og kjæreste er sosialt klønete menn. 1
Arkana Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 Jeg tenker at det ikke er noen regler. Hvis man er i et fast forhold og vil ha barn kan det jo rent fertilitets- og helsemessig være lurt å ha fått de barna innen man er kanskje i midten av 40-årene, men hva om man har ventet lenge på å finne kvinnen i sitt liv eller man er et par som har prøvd lenge og ikke fått barn ennå, skal man da oppgi barnedrømmen bare fordi man har passert en viss alder? Jeg tenker det er mye som spiller inn når det gjelder valg av tidspunkt for å få barn. At det sitter 25-åringer med en hel ungeflokk og sier at de aaaldri ville fått barn etter 35 for da er man eldgammel er i alle fall ikke de som skal sette standarden. Dette er noe hver og en må velge for seg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 Som kvinne tenker jeg vel heller ikke at der er noen absolutte regler, men jeg steilet jo likevel når jeg hørte om Arve Tellefsen som var 76 (?). Da tenker jeg kanskje at man bør ha forsont seg med at livet ikke ga egne barn. Anonymkode: 12021...12a 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 58 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Sånn i utgangspunktet så tenker jeg at det kan være greit å stoppe når man er rundt 45, sånn at man faktisk har en reel mulighet til å følge barna opp. Men dette er jo selvsagt noe enhver må velge for seg selv, ingen som har noe med det egentlig. De jeg kjenner til som er middelaldrende og ikke har barn og kjæreste er sosialt klønete menn. Det er sånn du ser på folk som ikke har barn? 😂 Veldig mange i min omgangskrets har ikke barn, jeg er 36. Ser ikke problemet. Anonymkode: 0d145...25a 1
GammelKaktus Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sånn du ser på folk som ikke har barn? 😂 Veldig mange i min omgangskrets har ikke barn, jeg er 36. Ser ikke problemet. Anonymkode: 0d145...25a Nei, overhodet ikke. Men de jeg kjenner i den alderen som er menn og ikke har dame eller barn er slik. De aller fleste jeg kjenner er etablerte med barn og familie. Kan bare prate utifra mine bekjentskap. 1
Thepig Skrevet 25. august 2020 #8 Skrevet 25. august 2020 65-70, så kanskje man lever når ungen er 18
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #9 Skrevet 25. august 2020 Alt kommer jo ann på helse, økonomi, utdannelse, har man fast partner, skal man bli 1 gangs forelder, eller er det en attpåklatt osv, osv. Mange blir gode foreldre som 17 åringer og andre blir gode som 47 åringer, det har ingen klar fasit. MEN, JEG personlig tenker at er man over 38 år, både kvinner og menn, før barnet er født så har toget gått. Anonymkode: 9d816...a2a 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #10 Skrevet 25. august 2020 Tenker at det helt og holdent er opp til paret selv, og hvorvidt man er fruktbar. Her på KG er det ofte en overvekt av folk som ble foreldre i 20-årene og har sterke meninger om det er best, men sånn er jo ikke realiteten for mange i dag. Om man av ulike årsaker ikke fikk startet familie tidlig, og møter sin sjelevenn som 40-åring, skal man da liksom droppe å få en etterlengtet baby fordi man er "for gammel"? Mange damer er jo fremdeles fruktbar i den alderen, med andre ord er det fra naturens side helt innafor. Mine foreldre fikk meg som en uventet attpåklatt da de var i 40-årene og ikke trodde de kunne få barn lenger. Jeg hadde en super barndom. De ble jo ikke spreke besteforeldre, og min far døde av aldersrelaterte hjerteproblemer da jeg var 35, men sånt er litt underordnet i mine øyne. Det viktigste er jo at de ga meg mye trygghet og kjærlighet de 18-19 årene jeg bodde hjemme. Og de hadde klokhet og livserfaring. Så selv om man mister dem tidligere enn hva som er vanlig, så ville man ikke byttet ut oppveksten med sine elskede foreldre. Når det kommer til ekstremtilfeller som å få barn når man er 60+ skal jeg innrømme at jeg er negativ. Men sånt er jo veldig sjelden og ikke en problemstilling i fleste liv. Anonymkode: 03542...577 1
GjestSiden2006 Skrevet 25. august 2020 #11 Skrevet 25. august 2020 Tenker mitt tog har gått når jeg er mellom 43 til 45. Fikk mitt første barn når jeg var 34 og andre når jeg var 36. Null stress. Spørs om det ikke er like bra for kroppen jo lenger tid det går.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #12 Skrevet 25. august 2020 Jeg tror ikke du skal undervurdere hvor mange menn som ikke ønsker barn eller familieliv. De ønsker ikke ansvaret og begrensningene som følger med. Det er ikke sikkert det føles helt stuerent å snakke om det, men jeg tror det gjelder mange. Da er det jo mye bedre at de forblir barnløse (og eventuelt single) enn at de ender opp som mannen i en annen tråd, som gjør både seg selv og kona, og etterhvert kanskje barnet også, ulykkelige. Anonymkode: 2e5af...773 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå