AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Jeg har en på 3, og samboer har karrierejobb. Har en ganske spesialisert utdanning, og nå har det dukket opp en stilling som jeg tror det er store muligheter for at jeg kan få når jeg søker. Det er sannsynligvis en krevende ansettelsesprosess, med første- og andregangsintervju og ulike tester. Jeg er så usikker på om jeg skal søke. Jeg tror jeg ville gjort en god jobb om et par år, men akkurat nå føler jeg at alt er litt kaotisk hjemme. Dårlig søvn, rot, korona og et barnehagetilbud som ligger nede innimellom. Samtidig er det ikke en stilling som lyses ut jevnlig, det blir antagelig mange år til neste gang. Søke eller ikke? Hva er deres erfaring med karrierejobb som småbarnsmødre? Anonymkode: bfc8e...6e5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 Har du støtte i familie/nettverk? Mulighet for barnevakt? Søk! Jeg fikk lederjobb da mitt barn var 3 år, men jeg fortalte også i ansettelsesprosessen at jeg har mange å lene meg på mtp. barnevakt. Anonymkode: 49eda...80e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 Skader ikke å søke. Du finner ut under prosessen hvordan arbeidssituasjonen er. Og du? Man trenger ikke å si ja til ett jobtilbud🙂 Anonymkode: b86d4...719
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du støtte i familie/nettverk? Mulighet for barnevakt? Søk! Jeg fikk lederjobb da mitt barn var 3 år, men jeg fortalte også i ansettelsesprosessen at jeg har mange å lene meg på mtp. barnevakt. Anonymkode: 49eda...80e Jeg vil ikke si at vi har mange å lene oss på, men vi har supre besteforeldre. De er ikke pensjonister, så det blir ikke så mye de kan passe. Og pappaen er leder i en relativt stor bedrift. Så flott at du har klart det bra! 👌😊 Har så lyst til å gripe denne sjansen..! Føler du at du greier å prestere bra nok på jobb? Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skader ikke å søke. Du finner ut under prosessen hvordan arbeidssituasjonen er. Og du? Man trenger ikke å si ja til ett jobtilbud🙂 Anonymkode: b86d4...719 Jo, det gjør på en måte det 😄 Taper jo to dager på jobb som jeg må ta meg fri, og i tillegg bruker jeg mange kvelder på å forberede meg. 😊 Anonymkode: bfc8e...6e5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #6 Skrevet 25. august 2020 SØK! Jeg har to små på 1 og 2år, og en mann som tidvis er mye borte(alt fra uker til måneder). Fikk nylig drømmejobben, som egentlig er ganske krevende både i hjernekapasitet og tid. Men jeg var ærlig og sa at jeg fikk jobbe rundt barnehagetider og denslags. Altså blir det mye kveldsjobb i perioder for å hente seg inn igjen etter sykt-barn dager feks, og barnepass i helgene blir ikke for å være sosial men for å jobbe. Jeg tror likevel det er verdt det, for jeg brenner sånn for det jeg får gjøre der. Anonymkode: 1be3c...0a7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #7 Skrevet 25. august 2020 Du skal selvfølgelig søke. Anonymkode: db5dc...380
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå