Gå til innhold

Gravid med tvillinger i uke 25, føler jeg ikke får puste.te

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som sliter med å få puste? Er på jevnlige ul kontroller fordi det er flerlinger og jeg klarer ikke ligge på rygg i mer enn ca 2 minutter før jeg må legge meg på siden eller sette meg opp for å få puste. Er jevnt over mer tungpustet, men sliter veldig når jeg sitter og ligger.

Forstår det ikke er så mye å gjøre med dette og at barna vil ta mer plass. Bekkenløsning, rastløse ben og kramper på natt, sterke kynnere og vond rygg er plagsomt nok og holder nettene lange for meg. Men nå som jeg sliter sånn med pusten i tillegg er nettene nærmest uutholdelig. Jeg sover ekstremt lite for tiden. Så lite at jeg er veldig svimmel, kvalm og har hodepine hele dagen. Følte ikke at legen idag tok det jeg sa helt på alvor, eller at hun vet at det ikke er noe å gjøre. Men hvordan skal jeg kunne holde ut dette når jeg vet det vil bli verre i ca 10-15 uker til??? 😭 Er det virkelig ingenting som kan gjøres?

Anonymkode: c6cc4...c56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil også bare legge til at slik dette svangerskapet har utviklet seg de siste ukene har fått meg til å angre noe voldsomt og psyken min er helt på bånn. Jeg spiser lite og ønsker egentlig å bare slippe alt.

Anonymkode: c6cc4...c56

Skrevet

Går du kun til lege? Eller bruker du jordmor også? 😊 Hvis du ikke har jordmor hadde jeg prøvd å få til det. Evt ringe helsestasjonen i ditt område å be om samtale, evt sykehus. Er ikke noe bra for deg å ha det sånn og ikke føle deg hørt 😩

Klarer du å sove i andre stillinger? Har du bb hugme eller liknende? Kanskje det kan hjelpe? Jeg lagde meg gravidpute av en dyne husker jeg, hjalp veldig på bekkenet og søvnen min, selvom jeg var jo kun gravid med en da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...