Gå til innhold

Noen som har erfaring med å føde i Narvik eller Harstad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte automatisk jeg skulle føde i Narvik, men har nå flere bekjente som har sagt de valgte å heller føde i Harstad, da de hadde hørt så mye bra om hvordan det var og sier de ikke angrer et sekund på at de fødte i Harstad. Disse har dog ikke født i Narvik og kan ikke kommentere på det. 
Harstad ligger en halvtime lenger unna enn Narvik så har ikke så veldig mye å si sånn distansemessig. 
Noen som har erfaring med å føde i Narvik eller Harstad, eller begge, og kan fortelle litt om deres opplevelse?

Har sterk fødselsangst. 

Anonymkode: 35806...4e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte automatisk jeg skulle føde i Narvik, men har nå flere bekjente som har sagt de valgte å heller føde i Harstad, da de hadde hørt så mye bra om hvordan det var og sier de ikke angrer et sekund på at de fødte i Harstad. Disse har dog ikke født i Narvik og kan ikke kommentere på det. 
Harstad ligger en halvtime lenger unna enn Narvik så har ikke så veldig mye å si sånn distansemessig. 
Noen som har erfaring med å føde i Narvik eller Harstad, eller begge, og kan fortelle litt om deres opplevelse?

Har sterk fødselsangst. 

Nå vet ikke jeg nøyaktig hvor du er i fra, men jeg er fra Narvik og kjenner flere som har født der med gode opplevelser. Ei i familien min fikk alle sine i Narvik.

Jeg tror du vil bli godt ivaretatt både i Narvik og Harstad. Sykehuset i Narvik har flere jordmødre som har lang fartstid. 

Uten å si helt sikkert, så tror jeg kanskje føden i Narvik ikke har fødsler like ofte som i Harstad. Du kan være uheldig å havne i en hektisk periode

håper noen kan svare deg bedre enn meg! 

Lykke til! 

Anonymkode: 039fe...c6f

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet ikke jeg nøyaktig hvor du er i fra, men jeg er fra Narvik og kjenner flere som har født der med gode opplevelser. Ei i familien min fikk alle sine i Narvik.

Jeg tror du vil bli godt ivaretatt både i Narvik og Harstad. Sykehuset i Narvik har flere jordmødre som har lang fartstid. 

Uten å si helt sikkert, så tror jeg kanskje føden i Narvik ikke har fødsler like ofte som i Harstad. Du kan være uheldig å havne i en hektisk periode

Lykke til! 

Hun jordmoren som jeg liker veldig godt i Narvik og føler meg trygg på, og som tok imot meg når jeg ble født og som har tatt imot så og si alle i familien går av med pensjon, så det blir nok en nyutdannet jordmor i Narvik, noe som også stresser meg siden jeg har sånn fødselsangst. Jaja Alt går vel bra :) Har hørt mye bra om barnesykepleierne i Narvik på føden! :) 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! 

Fikk du eget rom når du hadde født i Narvik eller måtte du dele med flere?

tenkte helt i starten av svangerskapet at jeg ønsket å føde i Tromsø, men skiftet raskt mening etter at flere kunne fortelle at de lå på 2 og 3-manns rom med sine babyer. Og pga. Flere fødende i Tromsø var man i større grad overlatt til seg selv og noen som da var førstegangsfødende synes det var en traumatisk opplevelse å føle seg så alene og lite sett til i åpningsfasen, og ikke fikk mannen komme inn før hun var i aktiv utpressing pga. Koronarestriksjoner. Så hun synes ikke det var en fin opplevelse i Tromsø. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...